שחקן קולנוע מצרי

שחקן קולנוע מצרי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שחקן קולנוע מצרי.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אמאם, שריף, מוראד, רושדי, אל-מסרי, קריוקה, תחיה קריוקה.

מידע רנדומלי על הביטוי "אמאם":

* השתייכותם לאסלאם שנויה במחלוקת

התריסריים או אית'נא עשריה (בערבית: اثنا عشرية) הם הזרם העיקרי בשיעה. אלו מוסלמים שיעים המאמינים בקיומם של שנים-עשר אימאמים שהם יורשיו של מוחמד. הם מהווים 80 אחוז מהשיעים בעולם ונחשבים לזרם העיקרי באזרבייג'ן, איראן, עיראק, לבנון ובחריין.

התריסריים חולקים אמונות רבות עם זרמים אחרים באסלאם השיעי, כגון אמונה באימאמים, אך אינם מסכימים בנוגע למספר האימאמים שהותיר אחריו מוחמד, מי הם, סגולותיהם ותפקידם כיום.

לפי זרם זה, האימאם השנים-עשר נעלם במאה ה-9, והוא עתיד לשוב באחרית הימים בתור מהדי.

התריסריים ידועים במספר שמות, שכל אחד מהם מעיד על חלק אחר באמונתם:

התריסריים מאמינים כי צאצאי הנביא מוחמד, דרך בתו פאטמה ואחיינו עלי, הם מקור הידע הטוב ביותר לקוראן ולדת המוסלמית בכלל. הם גם האמינים ביותר בשומרי מנהגי (סונה) מוחמד והראויים ביותר לחיקוי.

במיוחד, התריסריים מכירים בשושלתו של עלי (בן דודו של מוחמד, הגבר הראשון לקבל עליו את האסלאם, שני רק לאשתו של מוחמד) בניגוד לח'ליפות המקובלת באסלאם הסוני. האמונה התריסרית טוענת כי עלי מונה להיות יורשו של מוחמד בהוראה ישירה של מוחמד ועל כן הוא המנהיג הבלתי מעורער של הדת המוסלמית.

אמאם בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שריף":

שריף הוא נציג רשמי של הדין עם אחריות לאזור או למחוז. בפועל, השילוב הספציפי של חובות משפטיים, פוליטיים וטקסיים שעל השריף למלא, שונים מאוד ממדינה למדינה. לדוגמה, בסקוטלנד השריף הוא שופט, בעוד שבאנגליה תפקיד השריף הוא טקסי.

המילה האנגלית שֱריף היא התפתחות לשונית של התואר האנגלי העתיק shire-reeve שמשמעותו "אוכף חוק מחוזי".

תפקיד השריף מתקיים במספר מדינות:

שריף בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מוראד":

זוהיר מוראד (בערבית: زهير مراد, נולד ב-1971) הוא מעצב אופנה לבנוני.

לאחר התיכון עבר מוראד מביירות לפריז, שם למד עיצוב אופנה. בשנת 1999 עשה מוראד את ההופעה הראשונה שלו במסלולי אופנה ברומא, וקיבל ביקורות חיוביות. בשנת 1995 פתח את החנות השלישית שלו בביירות. קווי הייצור שלו כוללים בגדי הוט קוטור, בגדים מוכנים ללבישה, אביזרים ומשקפי שמש. יש לו בוטיקים בביירות בשדרות צ'ארלס חילו, וכן בפריז, ברחוב פרנסואה ה-1. בנוסף יש לו אולם תצוגה במילאנו.

את השמלות שלו לובשות כוכבות רבות מרחבי העולם, בהן טיילור סוויפט, ביונסה, מיילי סיירוס וכריסטינה אגילרה.

מוראד בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רושדי":

רושדי תעשיות מזון בע”מ היא אחת היצרניות הגדולות בישראל של טחינה גולמית וחלבה תחת המותג בארכה.

מפעל החברה נמצא באזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל. החברה נמצאת בבעלות משפחת בשיר, מנכ"ל החברה הוא איברהים בשיר.

בשנת 1984 אבי משפחת בשיר, אבו רושדי, חבר לחברת תוצרת מזון ישראלית (תלמה) ויחד הקימו מפעל לייצור טחינה. צמיחתו של המפעל וחיבורו לטכנולוגיות חדשות העניקו לו בשנת 1993 את תו התקן ISO 9002.

בשנת 2004 רכשה משפחת בשיר את חלקה של יוניליוור (שרכשה את תלמה) וכיום רושדי תעשיות מזון בע”מ היא חברה פרטית. השלב הבא בצמיחתה של החברה היה מיתוג מוצרי הטחינה והחלבה תחת השם "בארכה" והשקת קו מוצרים חדש.

בשנת 2016 השיקה בקבוק לחיץ של טחינה גולמית מעודנת ומוכנה לאכילה, במרקם קטיפתי.

בנוסף למוצרי טחינה בארכה וחלבה בארכה, מייצרת חברת רושדי חטיפי חלבה הנקראים "חלבה בקטנה".

איברהים גדל באום אל פחם, במשפחה בת שבעה ילדים. אבי המשפחה, אבו רושדי, ניהל את לשכת התעסוקה באזור וכשסיים את תפקידו פעל להקמת מפעל טקסטיל בשיתוף חברת לודז'יה, במטרה לספק תעסוקה לתושבי האזור.

בשנת 1984, כאשר נוצרה השותפות בין אביו של איברהים לבין תלמה, נשלח איברהים ללמוד את רזי ייצור הטחינה בשכם. לאחר שנתיים של עבודה קשה ולמידה במפעל טחינה מסורתי, חזר איברהים והיה שותף להקמת המפעל ולניהולו. הצלחתו של איברהים כמנכ"ל "רושדי תעשיות מזון בע"מ" זיכתה אותו בשנת 2014 בפרס מפעל חיים אשר הוענק לו על ידי איגוד תעשיות המזון.

רושדי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אל-מסרי":

אַבּוּ אַיּוּבּ אלְ-מַסְרִי (בערבית: أبو أيّوب المصري; נודע גם בשם אַבּוּ חַמְזַה אלְ-מֻהַאגִ'ר; 1968–18 באפריל 2010) היה טרוריסט שנחשב למנהיג אל-קאעידה בעיראק משנת 2006, לאחר שמנהיגו הקודם של הארגון, אבו מוסעב א-זרקאווי, נהרג.

אל-מסרי החל את דרכו בארגון האחים המוסלמים במצרים, ובשנת 1982 הצטרף לארגון הג'יהאד האסלאמי המצרי. הוא עבר למחנה של אוסאמה בן לאדן באפגניסטן בשנת 1999, שם התאמן והפך מומחה בחומרי נפץ, בייחוד בתחום משאיות נפץ. לאחר הפלישה האמריקאית לאפגניסטן עבר לעיראק, שם פיקד על פעולות אל-קאעידה בדרום המדינה. הוא טען לאחריות על הוצאתו להורג של שבוי טורקי בשנת 2004.

אל-מסרי היה מבוקש על ידי שלטונות עיראק ומחלקת המדינה של ארצות הברית, שהציעה עליו פרס כספי. בעבר היו מספר דיווחים כי נהרג, אך אף אחד מהם לא אומת.

ב-18 באפריל 2010 נהרג אל-מסרי בהתקפה משותפת של הכוחות העיראקיים וצבא ארצות הברית על בית המחסה שבו שהה. יחד עמו נהרג אבו עבדאללה א-רשיד אל-בגדאדי, שהיה אף הוא מראשי אל-קאעידה בעיראק ונחשב לראש מועצת השורא עד לפירוקה. בבית המחסה שבו נהרג נמצאו מחשבים, ובהם תכתובות במייל לאיימן א-זוואהירי ולאוסאמה בן לאדן.

אל-מסרי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קריוקה":

ויקיפדיה היא מיזם רב־לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך. כעת יש בוויקיפדיה העברית 206,784 ערכים.

פורטל רומא העתיקה הוא שער לכל הנושאים הקשורים ברומא העתיקה, מדינה בעת העתיקה. בפורטל נמצאים קישורים להיסטוריה של המדינה ונדבכיה השונים בתחומים: צבא ומלחמות, פרובינקיות, דת, תרבות, אומנות ופוליטיקה.

אלכסנדר המילטון היה פוליטיקאי, מדינאי, עיתונאי, עורך דין וחייל אמריקאי. אחד מעורכי הדין החוקתיים הראשונים הבולטים ביותר בארצות הברית, והיה ציר משפיע בועידת החוקה והמחבר העיקרי של "מאמרי הפדרליסט", שהציגו את החוקה האמריקאית לציבור הניו יורקי הסקפטי. להמילטון בתפקידו כשר האוצר הראשון, הייתה השפעה ארוכת טווח על כלכלת ארצות הברית כשמיסד את ה"בנק מרכזי הראשון" ואת המלווה הציבורי. יריבו הפוליטי העיקרי היה תומאס ג'פרסון, הנשיא השלישי של ארצות הברית.

עַבְדֵי זְמָן עַבְדֵי עֲבָדִים הֵם –
עֶבֶד אֲדֹנָי הוּא לְבַד חָפְשִׁי.
עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ
"חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי.

שייטת הטרפדות היא שם כולל למספר יחידות של חיל הים הישראלי שהפעילו ספינות טורפדו. ספינות אלו כונו בחיל הים הישראל טרפדות. הן היו כלי שיט קטנים ומהירים שקיבלו את שמם מנשק הטורפדו שאותו נשאו. ספינות אלו הופעלו במשך קרוב ל-20 שנה, בשנים 1950 – 1969. הטרפדות החליפו את ספינות המשמר שהוצאו מהשירות. הן אורגנו תחילה במסגרת של שייטת: השייטת הקטנה, ואחר כך שייטת 5 ושייטת 15. בהמשך אורגנו הטרפדות בפלגות: פלגה 912, פלגה 914 ופלגה 915. הספינות הוצבו בבסיסי חיל הים בחיפה ובאילת ובהמשך גם בבסיס חיל הים באשדוד.

מפת מיקום

  • מפה מפורטת
  • (למפת ברזיל מוגדלת)

    קריוקה בויקיפדיה

    מידע רנדומלי על הביטוי "תחיה קריוקה":

    Internet Movie Database (בעברית: בסיס נתוני סרטים אינטרנטי) הוא אתר אינטרנט המכיל בסיס נתונים מקוון של מידע על סרטים, שחקני קולנוע, תוכניות טלוויזיה, צוות הפקה ומשחקי וידאו. האתר נמצא בבעלות חברת אמזון.קום.

    אתר IMDb מכיל מידע על סרטים, החל מפרטים בסיסיים כמו שמות השחקנים, הבמאי, תקציר עלילה וביקורות, ועד פרטי טריוויה, שגיאות המשכיות בסרט, פסקול וקשרים לסרטים אחרים. באתר דפים על שחקנים, במאים ותסריטאים המפרטים את הסרטים והתוכניות בהם עבדו, ולעתים מכיל ביוגרפיה שלהם.

    בנוסף לנתונים על סרטים ומשחקי וידאו יש באתר חדשות על סרטים ותוכניות טלוויזיה, וכן סקירה מיוחדת על אירועים כגון חלוקת פרסי האוסקר. באתר הייתה גם מערכת פורומים פעילה, הן לכל סרט ולכל אדם, והן פורומים לדיונים כלליים בנושאים שונים. הפורומים נסגרו בפברואר 2017.

    IMDb הוא אתר חופשי, אך יש להירשם לו בחינם על מנת לקבל גישה לכל הנתונים באתר. משתמשים רשומים באתר יכולים לשלוח בדואר אלקטרוני עדכונים ושינויים, לקרוא ולכתוב הודעות בפורומים, וכמו כן לדרג את הסרטים לפי טעמם.

    בסיס הנתונים נוצר משתי רשימות אשר החלו כפרויקטים עצמאיים בשנת 1989 על ידי משתתפים בקבוצת הדיון rec.arts.movies. הרשימה הראשונה הייתה של שחקניות עם עיניים יפות, אשר נקראה בפי רוב "הרשימה". השנייה, אשר נקראה "רשימת דירוגי סרטים", כללה דירוג של סרטים שונים מ-1 עד 10. בכל אחת מהן, מתחזק אחד רשם פריטים שנשלחו אליו על ידי אנשי קבוצת הדיון, והעלה גרסה מעודכנת של הרשימה מדי פעם.

    תחיה קריוקה בויקיפדיה