שדר ספורט ושחיין עבר ישראלי

שדר ספורט ושחיין עבר ישראלי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שדר ספורט ושחיין עבר ישראלי.
זוהי הגדרה בת 27 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גרטל, משה גרטל.

מידע רנדומלי על הביטוי "גרטל":

והרבנים:

הרב נפתלי צבי יהודה ברלין, (כונה בפי בני דורו: ר' הירש לייב) (כ"ט בחשוון ה'תקע"ז, 20 בנובמבר 1816 – כ"ח באב ה'תרנ"ג, 10 באוגוסט 1893) הידוע בשם הנצי"ב מוולוז'ין, היה ראש ישיבת וולוז'ין ומגדולי התורה במזרח אירופה במאה ה-19.

הנצי"ב היה בכור לאביו, הרב יעקב, שהיה סוחר ותלמיד חכם בעיר מיר. אביו היה מיוחס מצד אביו לרבי אלחנן מברלין, מבעלי התוספות, ומצד אימו הגיע ייחוסו עד רבי מאיר אייזנשטט, בעל מחבר שו"ת פנים מאירות. בגיל 13 וחצי, לקחו ר' יצחק מוולוז'ין, ראש ישיבת וולוז'ין, כחתן לביתו ריינה-בתיה.

עם נישואיו התמסר הנצי"ב להתעמקות בתורה, כעשרים וחמש שנים עסק רק בלימוד, וסיפורים רווחו על שקדנותו המופלגת. בנו של הנצי"ב, הרב מאיר בר-אילן, מספר שבתחילה לא נודעה גדלותו המיוחדת של הנצי"ב עקב צניעותו. חליפת מכתבים בין הנצי"ב לאחד מגדולי ישראל בדורו, ר' דוד לוריא היא זו שהעמידה את חותנו, רבי יצחק מוולוז'ין, על גדולתו של חתנו ומשנת תר"ז הוא נתבקש להעביר שיעורים בישיבת וולז'ין.

כשנפטר חמיו שנת תר"ט נעשה חתנו הראשון, ר' אליעזר יצחק, לראש ישיבה והנצי"ב מִשְנֶה לו. מותו בגיל צעיר של חתן זה, בשנת תרי"ג (1853), הביא להכתרתו של הנצי"ב כראש הישיבה. מתחרה על הנהגת הישיבה היה לו באותו זמן אבי שושלת בריסק, ר' יוסף דב בר סולובייצ'יק. השניים כיהנו זמן מה יחדיו, אך חילוקי הדעות והחיכוכים ביניהם היו רבים. הנצי"ב הצטיין בבקיאות ובפשטות, ואילו ר' יוסף-דוב בפלפלנות ובחריפות. ארבעה מגדולי הרבנים באותו הדור, ביניהם ר' יצחק אלחנן ספקטור מקובנה, התערבו במחלוקת שנוצרה והעמידה בסכנה את קיום הישיבה, והכריעו לזכותו של הנצי"ב. או אז נקרא היה הנצי"ב ראש הישיבה ורבי יוסף דב משנה לו, וכך כיהנו שניהם בראשות הישיבה במשך כשתים עשרה שנים, בהם נחלקו תלמידים ומפעם לפעם היה צורך לפשר בין תלמידיהם, באחד הפעמים האלו בחר רבי יוסף בר לעזוב את הישיבה לטובת רבנות עיר. וכדי להוכיח שאין שום מחלוקת וקפידא בין השנים, באו שתי המשפחות בקשרי חיתון. נכדתו של הנצי"ב, בת חתנו ר' רפאל שפירא, נישאה לר' חיים סולובייצ'יק, וזה לימד בישיבה בעשור האחרון לקיומה.

גרטל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "משה גרטל":

ספורטאי ישראל השתתפו לראשונה במשחקי אסיה השניים שנערכו במנילה הפיליפינים בשנת 1954. ישראל השתתפה בסך הכל ב-5 משחקים (1954, 1958, 1966, 1970 ו-1974) וזכתה ב-53 מדליות, מהן 18 זהב, 16 כסף ו-19 ארד.

האתלטית אסתר רוט-שחמורוב זכתה במירב המדליות במשחקים אלה, 6 מדליות אישיות מהן 5 זהב ו-1 כסף. האתלטית חנה שזיפי זכתה ב-4 מדליות אישיות, מהן 3 זהב ו-1 ארד ונבחרת ישראל בכדורסל זכתה בשתי מדליית זהב ובמדליית כסף אחת.

במשחקי אסיה של 1962 ו-1978 נמנע מספורטאי ישראל להשתתף במשחקי אסיה מסיבות פוליטיות. בשנת 1962 סרבה אינדונזיה, המדינה המארחת, לאפשר את השתתפותם של ספורטאי ישראל מסיבות פוליטיות, מהפחד שהשתתפותם תיגרום לבעיות ביחסיה עם המדינות הערביות. ביולי 1976, 25 מדינות החברות בפדרציית משחקי אסיה עשו תעמולה נגד השתתפותה של ישראל במשחקי אסיה 1978.

בשנת 1981 החליט הוועד האולימפי של אסיה לשלול מספורטאי ישראל להשתתף במשחקי אסיה ובשנת 1982 הוצאה ישראל מהארגון.

המשלחת כללה 3 ספורטאים שהתחרו ב-3 ענפים וזכו ב-4 מדליות, מהן 2 זהב, 1 כסף ו-1 ארד.

המשלחת כללה 23 ספורטאים שזכו ב-2 מדליות ארד בלבד.

משה גרטל בויקיפדיה