בן למדינה שכנה לנו

בן למדינה שכנה לנו
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: בן למדינה שכנה לנו .
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מצרי, סורי, ירדני, לבנוני.

מידע רנדומלי על הביטוי "מצרי":

לחצו כדי להקטין חזרה

לחצו להגדלה

אַ-דַּקַהְלִיַּה (בערבית: الدقهلية) הוא מחוז במצרים, צפונית-מזרחית לקהיר. שטחו 3,471 קילומטרים רבועים, ונכון ל-2006, אוכלוסייתו מנתה כ-4.985 מיליון איש. בירת המחוז היא אל-מנצורה.

המקום מפורסם בעיקר בשל כך שממנו יצאו אנשי מקצוע חשובים בתחומי המדע, הרפואה, ההנדסה והאמנות. המרכז לכליות ולנפרולוגיה בא-דקהלייה נחשב לטוב בסוגו בכל אפריקה[דרוש מקור].

מצרי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "סורי":

לחצו כדי להקטין חזרה

לחצו להגדלה

לבנון או בשמה הרשמי הרפובליקה הלבנונית (בערבית: الجمهوريّة اللبنانيّة, אָלְגֻ'מְהוּרִיַּה (אל)לֻבְּנַאנִיַה; בצרפתית: République libanaise) היא מדינה ערבית במזרח התיכון. המדינה גובלת בישראל בדרום, בסוריה במזרח ובצפון, ובים התיכון במערב. שטחה כ-10,400 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה כ-5.9 מיליון בני אדם (2016) – המשתייכים לדתות ועדות שונות. ההיסטוריה המודרנית שלה רוויית סכסוכים אתניים ומלחמות אזרחים על שליטה, שטח ומשאבים, ומעורבות שכנותיה והמעצמות בנעשה בה, עקב השלטון המרכזי החלש שלא הצליח לאכוף את מרותו על מלוא שטחה.

הארץ נקראת על-שם הר הלבנון, בעל הצבע הלבן. השם המקראי הוא שמה של הארץ גם בשפות אחרות, כולל ערבית. בערבית הוא נכתב لـُبـْنـَان ונהגה: לֻבְּנָאן (ערבית ספרותית) או לְבְּנֵין (ערבית סורית). בצרפתית: Le Liban.

חבל הארץ הנקרא כיום לבנון היה מאוכלס כבר באלף החמישי לפני הספירה, ונמצאו בו שרידים מהתקופה הנאוליתית והכלקוליתית. בתקופת התנ"ך נחשב החבל כחלק הצפוני של ארץ כנען, ותושביו היו הפיניקים, עם כנעני הנמנה עם משפחת העמים השמיים המערביים, שעסק במסחר ובשיט ונחשב לממציא האלפבית הפיניקי. מלכי ממלכות יהודה וישראל קשרו איתם קשרים מסחריים ומדיניים הדוקים. חירם מלך צור סיפק לשלמה המלך ארזים לבניית בית המקדש, ואחאב מלך ישראל נשא לאישה את איזבל בת אתבעל, מלך צידון.

סורי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ירדני":

לחצו כדי להקטין חזרה

לחצו להגדלה

מחוז אירביד (ערבית: محافظة إربد) הוא אחד משנים עשר המחוזות של ירדן. הוא ממוקם בצפון-מערב המדינה ובירתו היא העיר אירביד. המחוז גובל בסוריה ובישראל, כאשר נחל הירמוך בצפון מהווה גבול בינלאומי עם סוריה וישראל, ונהר הירדן במערב מהווה גבול בינלאומי עם ישראל.

המחוז מחולק לתשע נפות. שטחו 1,571.8 קמ"ר ואוכלוסייתו מונה 1,088,100 נפש, דבר שהופך אותו למחוז המאוכלס ביותר אחרי מחוז עמאן, וכן למחוז בעל צפיפות האוכלוסין הגדולה ביותר בממלכה.

ירדן סובלת ממחסור במים וכמות המשקעים בה נמוכה מאוד, עקב כך מרבית החקלאות מתרכזת סביב אזורים קרובים למאגרי מים ונחלים. מחוז אירביד הוא המחוז החקלאי העיקרי של ירדן בו מגדלים בעיקר הדרים, זיתים, חיטה ודבש דבורים. במחוז שלושה אזורי תעשייה QIZ המייצאים בעיקר טקסטיל, כימיקלים ודברי אלקטרוניקה.

המחוז מחולק לתשע נפות:

ירדני בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "לבנוני":

לחצו כדי להקטין חזרה

לחצו להגדלה

מחוז ביירות (בערבית: محافظة بيروت, תעתיק מדויק: מחאפט'ת בירות) הוא אחד משמונה מחוזות לבנון והקטן מביניהם. המחוז מכיל את העיר ביירות בלבד, אשר משמשת כבירת המחוז ובירת לבנון.

שטחו של המחוז הוא 19.8 קמ"ר (ללא הפרברים). יחד עם זאת, למרות גודלו הקטן, מחוז ביירות הוא האזור החשוב ביותר בלבנון היות שהוא מהווה מרכז כלכלי, פוליטי, תרבותי וחברתי של המדינה. באופן מסורתי, מושל המחוז הוא נוצרי – אותודוקסי וראש העיר ביירות הוא מוסלמי – סוני.

לבנוני בויקיפדיה