כינוי לאשה חזקה ונמרצת

כינוי לאשה חזקה ונמרצת
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כינוי לאשה חזקה ונמרצת.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אשת לפידות .

קצת על דְּבוֹרָה הַנְּבִיאָה:
דְּבוֹרָה הַנְּבִיאָה היא דמות מקראית, מהמנהיגים המושיעים שקמו לישראל בתקופת השופטים ומי ששפטה את הארץ ביחד עם ברק בן אבינעם. לפי התלמוד (מסכת מגילה, יד, ע"א), דבורה הנביאה שהשתייכה לשבט אפרים, היא אחת משבע הנביאות הנזכרות בתנ"ך.
לפי המתואר בספר שופטים, דבורה ישבה תחת תומר בין הרמה ובין בית אל (על-פי פרשנות חז"ל, מכיוון שלא רצתה להתייחד עם גברים) ובני ישראל עלו אליה למשפט.
לדעת רב, המובאת ברות רבה פרשה א סימן א זוהי תקופת שפוט השופטים שבזמנה התרחשה מגילת רות.
באותה עת שלט בישראל יבין מלך חצור באמצעות שר-צבאו סיסרא, ובהיעדר מנהיג לישראל נחשף העם לפרעות מצד אויבם. לאור המצב, דבורה הנביאה ששפטה את העם החליטה ליזום מלחמה נגד יבין מלך חצור. היא מצווה על ברק בן אבינעם:

"הלא ציווה ה' אלוהי ישראל! לך ומשכת בהר תבור, ולקחת עימך עשרת אלפים איש מבני נפתלי ומבני זבולון, ומשכתי אליך אל נחל קישון את סיסרא שר צבא יבין ואת רכבו ואת המונו; ונתתיהו בידך!"

– שופטים ד ו-ז

ברק מהסס למלא הוראה זו והוא מציב תנאי לדבורה:

"אם תלכי עמי והלכתי, ואם לא תלכי עמי לא אלך"

– שם, ח

ודבורה עונה לו:

"הלוך אלך עמך, אפס כי לא תהיה תפארתך על הדרך אשר אתה הולך, כי ביד אישה ימכור ה' את סיסרא"

– שם, ט

המלחמה בין ברק לסיסרא מתוארת מזווית אישית ב"שירת דבורה". זו מעין שירת ניצחון ויש בה הרבה סגידה לגבורת האשה. קטע המהלל את גבורת יעל שהרגה את סיסרא, וכן ביקורת על השבטים שלא השתתפו במלחמה.
דבורה היא "אשת לפידות" (שופטים ד, ד) – ייתכן שזה שמו של בן-זוגהּ‏; פירוש אחר הוא שבן-זוגהּ היה ברק, וברק היא מילה נרדפת ללפידות. פירוש נוסף, מכיוון אחר, גורס כי מקצועה היה הכנת לפידים ופירוש אחר הוא אישה זריזה וחרוצה.
על פי המסורת נקברה דבורה בקדש נפתלי שבנחלת שבט נפתלי.

נלקח מויקיפדיה