תרכובת להורדת גשם מלאכותי

תרכובת להורדת גשם מלאכותי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: תרכובת להורדת גשם מלאכותי.
זוהי הגדרה בת 25 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: יודיד הכסף.

מידע רנדומלי על הביטוי "יודיד הכסף":

זריעת עננים היא שיטה מלאכותית להגברת ירידת הגשם על ידי יצירת אתרי התגרענות מלאכותיות בעננים.

טיפות מים שנמצאות במצב של קירור יתר הופכות לטיפות קרח אם קיימים באוויר חלקיקים מיקרוסקופים, הנקראים אירוסולים, סביבם נוצרת הטיפה. חלקיקים אלו יכולים להיות אבקנים של צמחים, חלקיקי אבק, חרסית, מלח ולעתים קרובות גם מזהמים הנפלטים על ידי האדם לאטמוספירת כדור הארץ כמו פיח.

זריעת עננים מוסיפה אירוסולים לאוויר וכך מגבירה את יצירת טיפות הקרח, שההסתברות לירידתן כגשם גבוהה.

על מנת להגביר את כמות הגשמים ניסו לפזר באופן מלאכותי חלקיקים בעננים. לאחר מספר ניסיונות בעולם, הוחל גם בישראל פרויקט גדול בשם "ניסויי ישראל" בו גילו כי החומר הנקרא יודיד הכסף (תרכובת של כסף ויוד) הוא היעיל מכולם עבור ישראל לצורך השגת מטרה זו. יודיד הכסף מסוגל למשוך אליו את אדי המים ולקשור ביניהם באופן יעיל ליצירת טיפות גשם. בשנות ה-50 ועד שנות ה-70 זרעו עננים על ידי הפצת יודיד הכסף באמצעות תנורים, רקטות ומטוסים. הפיזור על ידי מטוסים הוכח כיעיל. הממצאים שהתקבלו ב"ניסויי ישראל" ממחישים את מידת החשיבות והתועלת הפוטנציאלית שיש לזריעת עננים בזמן הנכון ובדרך הנכונה ואת העובדה שעדיין ארוכה הדרך להבנה מלאה של הנושא. בשלב זה מוסב הדגש המחקרי להבנת הדרך שהאבק המדברי ונבטי הקיפאון משפיעים על תהליכי יצירת הגשם בעננים.

יודיד הכסף בויקיפדיה