תסמונת, תסמונת תשחץ

תסמונת, תסמונת תשחץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: תסמונת, תסמונת תשחץ.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סינדרום .

מידע רנדומלי על הביטוי "סינדרום ":

תסמונת סטוקהולם (תסמונת הלסינקי או קרבה רגשית בשבי) היא תופעה שבה אדם המוחזק בכפייה בידי אנשים זרים, מפתח אמפתיה והזדהות נפשית עם האידאולוגיה והמעשים של האנשים המחזיקים בו. התחושות הללו נחשבות לבלתי-הגיוניות בשל הסכנה הממשית האורבת לאדם. תסמונת זו מבוססת בעיקר על טראומה שיוצרת אצל אדם רגשות חיוביים דווקא כלפי זה שפוגע בו או כלפי מי שנתפס כדומיננטי.

השם ניתן לתסמונת זו בעקבות המקרה שקרה ב-23 באוגוסט 1973 בזמן שוד בנק בסטוקהולם שבשוודיה. ארבעה מעובדי הבנק הוחזקו כבני ערובה במשך חמישה ימים וחצי בכספת הבנק בגודל 3×12 מטר על ידי השודד (ששהה בה יחד איתם). ראיונות עם בני הערובה לאחר השחרור ומחקרים פסיכולוגיים על מקרים דומים גילו את התופעה של חטופים, החשים הזדהות עם החוטף ופחד דווקא מהמחלצים.

במקרים רבים טועים לייחס למנגנוני הישרדות שבאים לידיי ביטוי בזמן או אחרי תקופת השבי, את התסמונת. למשל, כאשר היכולת לברוח עומדת בפני השבוי ובכל זאת הוא אינו מנצל אותה. או למשל כאשר השבוי מנסה להתחבר עם שובו להבינו מבלי לפתח אמפתיה כלפיו.

מקרה מפורסם שאליו הודבקה התווית "תסמונת סטוקהולם" שלא לצורך היה מקרה החטיפה של נטשה קמפוש שאירע ב-2 במרץ 1998. שלמרות שבחלק האחרון של תקופת השבי שלה הורשתה לצאת מכלאה, לא הצליחה להימלט, וזאת לא מפני שפתחה אפתיה כלפי שובה, אלא משום שזה כפה עליה כלא פסיכולוגי הבנוי מאימה.

סינדרום בויקיפדיה