שיר של שלמה יידוב

שיר של שלמה יידוב
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שיר של שלמה יידוב.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הציפור, עפיפון, ימים לבנים, ילדי הירח, חלק ממני, חולם בספרדית, ערב כחול עמוק, הנה בא הקיץ, ביום שאת תרצי בי .

מידע רנדומלי על הביטוי "עפיפון":

עפיפונים (בצרפתית: Les Cerfs-volants) הוא ספר מאת הסופר היהודי-צרפתי רומן גארי, שנכתב בשנת 1980. הספר הוא רומן היסטורי שכל עלילתו מתרחשת בימי מלחמת העולם השנייה והמערכה על צרפת. הספר תורגם לעברית על ידי אביטל ענבר, ויצא בהוצאת עם עובד ב-1983.

העלילה מספרת את סיפור אהבתו האובססיבית של נער צרפתי מכפר קטן בנורמנדי בשם לודו (לודוביק), ללילה, נערה פולנייה בת למשפחת אצילים עתיקה שמתגוררת ב״אחוזת האווזים״ – אחוזה בנורמנדי הבנויה בסגנון טורקי ומשמשת למשפחתה של לילה כמעון קיץ, יחד עם הוריה, אחיה טאד, ובן המשרת ברונו, שמחונן בכישרון מוזיקלי יוצא דופן ומנגן בפסנתר. משפחתה של לילה באה לנורמנדי בקיצים, ולודו, שחונן בזיכרון מופלא, ממונה למנהל החשבונות של סטאס ברוניצקי, אביה של לילה. לפני מלחמת העולם השנייה מתפצלות דרכיהם כשהיא נשארת בפולין והוא בצרפת. לודו נוסע באביב 1939 לגרודק שבפולין, שם הוא מתאחד עם אהובתו. בעקבות ריב עם הנס, בן דודה של לילה, הוא חוזר לצרפת זמן מועט לפני פרוץ המלחמה.

לודו מאבד את הקשר עם לילה, ואינו יודע מה עלה בגורלה. הוא מצטרף לתנועת ההתנגדות הצרפתית אליה הוא מוזמן על ידי מאדאם ז'ולי אשפינוזה, יהודיה בעלת בית בושת שעם כניסת הגרמנים לצרפת מתחזה לרוזנת אסטרהאזי – בת אצולה פריסאית שנישאה לאחד מאחייניו של אדמירל הורטי, ופעילה בסתר בתנועת ההתנגדות. תפקידו העיקרי של לודו במחתרת הוא החבאת טייסים של בעלות הברית שהופלו מעל לנורמנדי. בנוסף הוא משמש כאיש קשר, מאחר שהוא השיג אישורים רפואיים לכך שהוא משוגע, וכך הוא אינו מעורר את חשדם של הגרמנים. בנוסף העלילה מספרת על דודו שוחר השלום של לודו, אמברואז פלרי, בונה עפיפונים מדופלם, (מכאן שם הספר) שלאחר ולודרום החורף מעיף לאות מחאה עפיפונים בצורת טלאי צהוב, נעצר, וכאשר הוא משתחרר הוא מחליט לנסוע לכפר לה שמבון-סור-ליניון עליו שמע בעת היותו במעצר על מנת לתמוך בבני הכפר, שהסתירו יהודים רבים מפני הנאצים. אמברואז נעצר, נשלח לבוכנוואלד, ומשם לאושוויץ, שם אובדים עקבותיו.

עפיפון בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ימים לבנים":

דף קטגוריה זה כולל את 9 הדפים הבאים, מתוך 9 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ימים לבנים בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ביום שאת תרצי בי ":

דף קטגוריה זה כולל את 16 הדפים הבאים, מתוך 16 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ביום שאת תרצי בי בויקיפדיה