שיר של ריטה

שיר של ריטה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שיר של ריטה.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בוא, זמן, חברה, שבועה, לבכות, האם היית, עד שתעזוב, כובע קסמים, עטוף ברחמים, שביל הבריחה, עולם חדש, אחרי שאהב, היינו גדולים, ארץ מולדת, תפתח חלון, ציפור זרה, רגע פרטי, הנסיכה והרוח, ימי התום, עבד של הזמן, ערב כחול עמוק, אני חיה לי מיום ליום .

מידע רנדומלי על הביטוי "זמן":

במושג הלינארי של זמן, העבר הוא החלק של קו-הזמן שכבר קרה, כלומר המקום במרחב-זמן שבו נמצאים כל האירועים שכבר קרו. במובן זה העבר הפוך במשמעותו לעתיד (הזמן והאירועים שטרם קרו) וההווה (האירועים שקורים כעת).

במרבית השפות קיימת צורה דקדוקית מיוחדת לזמן זה.

לדברים שקרו בעבר מיוחסת חשיבות רבה כתחומים כמו: היסטוריה, משפטים, ארכאולוגיה, פלאונטולוגיה, בלשנות, אונטולוגיה וגאולוגיה.

זמן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "חברה":

המונח רוחניות הוא שם כולל למספר גישות הנותנות טעם לממד הנפשי והפנימי של הקיום. מרבית ההשקפות הרוחניות רואות את חיי הרוח כעיקריים ואת החיים החומריים, הפיזיים, החיצוניים – כמשניים בחשיבותם. השקפות רוחניות רבות נסמכות על אמונה בקיומה של מציאות על-חושית (טרנסצנדנטלית) כמו אלוהים או חיים שלאחר המוות, וחלקן על אידאות מופשטות אחרות.

הרוחניות עשויה לכלול גם פרטים פיזיים שאינם אנושיים, כגון כוחות טבע, להם יכולה להיות מיוחסת מעין נפש (כגון נשמת העולם), וכן חפצים קדושים בעלי חשיבות תרבותית.

הדתות הן מבשרותיה הבולטות של הגישה הרוחנית, אך בשנים האחרונות, במקביל להתפתחות הפוסט מודרניזם, התרחבה הגדרת הרוחניות לתיאור מכלול ההשקפות והזרמים המשתמשים בהגדרות רוחניות וטרנסצנדנטליות, לרבות אלו שאינן קשורים לדת. הרוחניות, במובן זה, מתארת תהליך או מצב אינדיבידואלי, שמרכזו הוא חיפוש אישי אחר 'הנתיב הרוחני' והסתמכות על ניסיון אישי בחיפוש זה. הרוחניות על פי הגדרה זו כוללת זרמים ואמונות רבים, כגון: העידן החדש, מסורות מיסטיות שונות כמו קבלה, סופיזם, השקפות מיסטיות מודרניות כמו ספיריטואליזם, נאופאגאניזם ועוד. כמו כן שיטות רבות של רפואה אלטרנטיבית מקורן בגישות רוחניות שונות.

חברה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שבועה":

טקס השבעה צבאי הוא טקס בו נשבעים חיילים אמונים למדינה. לרוב, הטקס מתקיים לאחר שהחיילים עברו תקופה קצרה של אימונים, לימודים והתאקלמות בצבא, הנקראת טירונות. נוסח השבועה משתנה ממדינה למדינה.

בצה"ל, כברוב צבאות העולם, נהוג להשביע כל חייל אמונים למדינתו. שבועת אמונים בצה"ל, מתחלקת לשני חלקים:

פקודת צבא הגנה לישראל, התש"ח-1948, קובעת בסעיף 3 כי כל אדם המשרת בצה"ל חייב להישבע אמונים למדינת ישראל, לחוקתה ולשלטונותיה המוסמכים.

הִנְני נשבּע ומתחייב בְּהן צִדקִי לשמור אמוּנים לִמדינת ישראל, לחוקיה וּלשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וּללא סְייג עוֹל משמעתו של צְבא ההגנה לישראל, לציית לכֿל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים וּלהקדיש את כל כוחותיי ואף להקריב את חיי לַהגנת המולדת וּלחירות ישראל.

השבועה נכתבה בכוונה ללא סימני פיסוק כלשהם, על מנת להדגיש שהטקסט כולו מהווה מקשה אחת, אף על פי שניתן לחלקו לשלושה חלקים:

טקס ההשבעה ביחידות הלוחמות מתבצע, בדרך כלל בסוף שלב הטירונות. זהו טקס חגיגי, המתבצע לרוב בנוכחות משפחות הלוחמים. במהלך הטקס, מקריא קריין את נוסח השבועה. החיילים עונים לו "אני נשבע". חיילים דתיים עונים "אני מצהיר". בהמשך הטקס, מקבל כל חייל נשק וספר תנ"ך. חיילים שאינם יהודים יקבלו ספר קודש לפי בחירתם (לרוב, קוראן למוסלמים או הברית החדשה לנוצרים. חיילים דרוזים מקבלים מדליה). חיילים אשר אינם מעוניינים להישבע באף אחד מספרי הקודש, רשאים להישבע אמונים גם ללא ספר.

שבועה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "כובע קסמים":

דף קטגוריה זה כולל את 9 הדפים הבאים, מתוך 9 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

כובע קסמים בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ארץ מולדת":

תוכניות מקור בהפקת הטלוויזיה החינוכית הישראלית, שטרם נכתב עבורן ערך:

דף קטגוריה זה כולל את 6 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 6 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 56 הדפים הבאים, מתוך 56 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ארץ מולדת בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ימי התום":

מערכת התופים, בגרסתה המודרנית, היא מערכת כלי הקשה המהווה מכלול של תופים ומצילות שמשמשים בסוגי מוזיקה רבים. צורת המערכת המוכרת כיום מיוחסת לרוב למתופף הג'אז ג'ין קרופה.

בנוסף יש מספר תופים ומצילות פחות נפוצים:

ישנם עשרות פעמונים, תופים, ושאר כלי הקשה שנפוץ להוסיף למערכת ביניהם:

שילובים של מצילות נפוצים גם כן, לדוגמה:

התופים במערכות הזולות בדרך כלל בנויים מעץ זול כגון צפצפה או מהגוני, בעוד שתופים יקרים יותר עשויים מעץ לבנה או מאדר שהם עצים חזקים יותר וצלילם נחשב נעים יותר. ניתן למצוא גם תופים פחות קונבנציונליים, כמו אלה הבנויים מתערובת עצים או מפלסטיק. תוף הסנר יכול להיות עשוי מחומר אחר משאר המערכת ופעמים רבות הוא עשוי מתכת.

לא רק סוג העץ קובע את צלילו ואיכותו של התוף. לעובי העץ משמעויות אקוסטיות רבות, גם לטפט שעליו. תופים איכותיים לרוב מחוברים למערכת בכמה שפחות מגע, כלומר דרך שלוש נקודות קטנות קרובות אחת לשנייה שמחוברות לזרוע. במערכות לא טובות יש צינור מתחת שחודר לתוך התוף.

על התוף מתוח עור, שעליו מכים. ישנם כמה סוגים של עורות שנותנים צלילים שונים וגם משפיעים על המקל, שפוגע בהם בצורה אחרת. עורות עשויים כיום מפלסטיק בעוד שבעבר היו עשויים מעור (ומכאן שמם). ישנם עורות שקופים, עורות לבנים, עורות כפולים, עורות עם שכבת שמן פנימית ועוד.

ימי התום בויקיפדיה