שיר של החיפושיות

שיר של החיפושיות
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שיר של החיפושיות.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מישל, צוללת צהובה, אלינור ריגבי, לילה של יום מפרך, איני יכול לקנות לי אהבה .

מידע רנדומלי על הביטוי "מישל":

הרב אליעזר הלוי סג"ל מישל (תרכ"ג-סוף אלול תרצ"ט או תחילת ת"ש) היה רב ציוני שהתפרסם כרבה של טורקה בגליציה המזרחית וכמחבר "משנת אליעזר" (פלפולים ושו"ת).

נולד בעיירה שצ'ריץ הסמוכה ללבוב לרב דוב בר ולמרת בריינצ'ה, בת ר' יואל רוזמן שהיה סוחר עשיר ותלמיד חכם.

כבר מילדותו גילה כשרונות ברוכים והיה מתמיד גדול בלימודיו. כבר כנער היה בקשרי מכתבים עם רבנים גדולים שנשאו ונתנו עמו בהלכה כתבו אליו תארים המתאימים לרבנים חשובים. עד בר המצווה למד אצל מלמדים פרטיים, ולאחר מכן ב"קלויז" שבעיירת הולדתו. למד גם שפות זרות והשכלה כללית. בעיירת הולדתו החל ללמד והעביר שיעורים לקבוצת בחורים שביניהם גיסו, הרב יעקב אונגר.

נשא לאישה את שרה מלכה בת שמואל מרדכי אונגר מראדיחוב (היום באוקראינה ואז באוסטריה כחלק מקיסרות אוסטריה-הונגריה). לאחר כמה זמן שבו היה סמוך על שולחן חותנו התקבל למשרת רבה של קהילת ביאליגורי שבגליציה המזרחית.

בתרמ"ה מונה כראב"ד גליגורה בגליציה המזרחית ובתרס"ו או תרס"ט נבחר לכהן ברבנות טורקה והסביבה.

לאחר פרוץ מלחמת העולם הראשונה נמלט עם משפחתו לבודפשט, שאליה ברחו רבנים נוספים מגליציה ורומניה. שם היה כתובת לשאר הרבנים לשאלות באיסור והיתר ושאלות אחרות. העיר טורקה נשרפה בידי הרוסים וכל ביתו עלה באש עם ספרייתו הגדולה וכתביו. בבודפשט כתב שוב חידושי תורה על כל הש"ס, תשובות בכל חלקי ההלכה ודרשות.

מישל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "צוללת צהובה":

Yellow Submarine (בעברית: צוללת צהובה) הוא שיר רוק של הביטלס מ-1966 באלבום Revolver והוא אחד מהשירים המוכרים ביותר של הלהקה.

השיר נכתב על ידי פול מקרטני (הקרדיט ניתן גם לג'ון לנון), והשירה המובילה ניתנה למתופף רינגו סטאר. זהו השיר היחיד ב-"Revolver" שבו רינגו מבצע שירה מובילה. בשיר יש אפקטים וצלילים של: שרשראות, פעמון של אניה, משטח לריקוד סטפס, משרוקיות, צופרים, גלים, אמבט פח מלא מים, רוח, מכונת רעמים וקופת מטבעות מכנית (בה נעשה שימוש גם בשירם של פינק פלויד "Money"). השיר הצליח מאוד והביטלס השתמשו בו כנושא לסרט האנימציה Yellow Submarine, אלבום אולפן ואלבום אוסף. בשיר משתתף בשירה מלווה ובאפקטים, בריאן ג'ונס מהרולינג סטונז.

חסידי תאוריית הקשר על מותו של פול מקרטני טוענים כי בשיר יש גם "הוכחות" למותו של פול מקרטני. הם מוצאים אותן במילים: "שמי תכלת, ים ירוק, בצוללת הצהובה שלנו" – הצוללת פורשה כאן כארון קבורה תחת דשא.

בשירו של אהוד בנאי "בגלגול אחר", קיימת התייחסות לשירי הביטלס All You Need Is Love, ‏ Yellow Submarine, ו-Sea Of Time ("בגילגול אחר הייתי דג מעושן, הלכתי לאיבוד בים הזמן, הביטלס עברו בצוללת צהובה, אמרו לי: כל מה שאתה צריך זה אהבה").

צוללת צהובה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אלינור ריגבי":

קטגוריה זו מכילה ערכים על שירים שנכתבו או יצאו לראשונה במהלך שנת 1966.

→  1960 · 1961 · 1962 · 1963 · 1964 · 1965 · 1966 · 1967 · 1968 · 1969  ←

דף קטגוריה זה כולל את 19 הדפים הבאים, מתוך 19 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אלינור ריגבי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "לילה של יום מפרך":

A Hard Day's Night (לילה של יום מפרך) הוא אלבומה השלישי של הלהקה הבריטית הביטלס, שיצא כפסקול הסרט A Hard Day's Night. הגרסה האמריקאית של האלבום יצא לאור בתאריך 26 ביוני 1964 על ידי חברת United Artists Records עם שוני בסדר השירים. לבסוף, הוחלף בגרסה הבריטית המקורית בעת יציאתו לאור על גבי קומפקט דיסק בתאריך 26 בפברואר 1987.

למרות התפתחות כשרון הלהקה בכתיבת שירים, האלבום נצמד לסגנון רוק אנד רול בסיסי וניכר בנגינה ומבנה השירים. זהו האלבום הראשון של הביטלס בו לא מופיעות גרסאות כיסוי לשירים ותיקים וכל החומר נכתב על ידי חברי הלהקה ויחיד שכל שיריו נכתבו על ידי פול מקרטני ו ג'ון לנון. האלבום מכיל כמה משיריהם המפורסמים ביותר כולל שיר הנושא (יחד עם אקורד הפתיחה המפורסם שלו) והשיר "Can't Buy Me Love" שהיו להיטים טראנס-אטלנטיים ללהקה. האלבום והסרט נועדו ליצור תדמית קלאסית של להקת החיפושיות שיצאו בזמן שיא הביטלמניה.

לפי מבקר המוזיקה ריצ'י אונטרברגר, לתפקידי גיטרת ה-12 מיתרים של ג'ורג' האריסון היו השפעה גדולה, הסרט עזר לשכנע את להקת הבירדס שבזמנו היו להקת פולק לצלול לתוך הרוק אנד רול, והחיפושיות (יחד עם בוב דילן) השפיעו רבות על התפשטות מוזיקת הפולק-רוק של שנת 1965. הצלחת החיפושיות גם עזרה בפתיחת השוק האמריקאי ללהקות בריטיות אחרות כמו הרולינג סטונס, להקת החיות ולהקת הקינקס והיוותה השראה ללהקות אמריקאיות צעירות כגון לאבינג ספונפול ואחרים לקחת את האתגר בכתיבת חומר מקורי שחייב המון לפול מקרטני וג'ון לנון.

לילה של יום מפרך בויקיפדיה