שיר של הברירה הטבעית

שיר של הברירה הטבעית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שיר של הברירה הטבעית.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: תפילה, אגדה יפנית, חבר קרוב, ידיד נפש, שער הרחמים, אצלנו בכפר טודרא, ילדים זה שמחה, ריצתו של העולה דנינו, שמור על העולם, שתי אצבעות מצידון.

מידע רנדומלי על הביטוי "תפילה":

חליפין בהקשר הדתי, משמעותו פולחן שבו אדם מעלה מנחה לאל בו הוא מאמין, בתמורה לחסד אלוהי שנעשה בעבר או שהמאמין מייחל שייעשה בעתיד.

כל חליפין משמעו ששני צדדים המעורבים בחליפין נותנים ומקבלים. בחליפין דתי אין שוויוניות, על מנת שהמאמין יזכה בחסד האלוהי, על האל לקבל את מנחת המאמין, וייתכן מצב אמוני בו האל לא מקבל את המנחה וכך לא מתקיים החליפין. מנחה לא חייבת להיות פריט מוחשי שאפשר לעשות בו שימוש, אין דת בה החליפין הם אחד מעיקרי הדת, אולם זוהי פעילות הקיימת בדתות רבות.

המנחה המוענקת בטקס החליפין יכולה להיות מוענקת מראש – אדם מעלה מנחה על מנת לזכות בדבר מה (למשל בבנים זכרים) או בדיעבד (ex-voto), כלומר כפירעון נדר או מחילה על חטא שנעשה.

מקס ובר, בספרו הסוציולוגיה של הדת, כאשר התייחס לוירטואוזיות של קדושה ועל טיפוסי גאולה במובן אישי, כתב על כך שלשיטתם, על מנת שאדם יוכל לזכות בגאולה הוא יכול לנקוט באחת משתי דרכים: הדרך האקטיבית של מאמץ ועבודה קשה באופן סגפני או על ידי דרך פסיבית של מיסטיקה אשר משמשת מעין קיצור הדרך אל אלוהים. אלוהים יקבל את העבודה הרוחנית ויגאל את האדם.

תפילה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אגדה יפנית":

יוסי חֶרסוֹנסקי (נולד ב-2 באוגוסט 1947) הוא עיתונאי ומבקר מוזיקה ישראלי.

את דרכו העיתונאית החל ב-1968 בעיתון "מעריב" כפרילנסר, וב-1979 היה לעובד קבוע של העיתון. שימש בתפקידי עורך הבידור של "מעריב לנוער", כתב כלכלי (צרכנות), כתב לענייני הסתדרות ועבודה ומבקר מוזיקה בעיתון. ב-2005 פרש מ"מעריב" וכיום ממשיך כמבקר מוזיקה עצמאי. מפעיל אתר ביקורות והמלצות מוזיקה יוסמיוזיק (yosmusic.com), ומשמש כמבקר המוזיקה של גלי צה"ל.

בתו של חרסונסקי היא הבמאית והעורכת יעל חרסונסקי.

אגדה יפנית בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ידיד נפש":

אפרים חזן (נולד בג'רבה, תוניסיה, בתאריך ו' באלול תש"ג, 6 בספטמבר 1943) הוא פרופסור אמריטוס בחוג לספרות עם ישראל שבאוניברסיטת בר-אילן וחבר האקדמיה ללשון העברית ויושב ראש עמותת אלגריבה לבניית בית הכנסת בשם זה בירושלים.

חזן עלה לארץ בשנת 1952 יחד עם הוריו, והם השתכנו במעברת פרדס חנה. מגיל צעיר התבלט בכישוריו הלימודיים, ועבר ללמוד בעיר הסמוכה חדרה. בשנות התיכון למד בישיבת הדרום ברחובות שם גם למד בסמינר למורים.

לאחר סיום לימודיו ושירותו הצבאי למד באוניברסיטה העברית בחוג לספרות עברית ובחוג ללשון. את עבודת הדוקטורט שלו כתב בתחום שירת ימי הביניים אודות פיוטיו של רבי יהודה הלוי בהדרכתו של הפרופסור אהרון מירסקי. עבודה זו שהוקדשה לחקר הפואטיקה של שירת ספרד ראתה אור בספרו 'תורת השיר בפיוט הספרדי לאור שירת הקודש של ר' יהודה הלוי', (ירושלים תשמ"ו). ברבות השנים הוא הרחיב את מחקרו זה ובחן גם את מורשת הפואטיקה הספרדית בארצות המזרח במאות האחרונות.

פעילותו של פרופ' חזן בתחום חקר השירה העברית בארצות המזרח בכלל, ובצפון אפריקה בפרט, הביאה לפריצת דרך בתחום בו לא עסק המחקר עד אז ומהדורת שירי פרג'י שוואט (ירושלים תשל"ו), הייתה המהדורה המדעית הראשונה שהוקדשה לאחד מפייטני צפון אפריקה. במהלך השנים הוציא לאור מהדורות של פיוטי משוררים נוספים ויוזכרו הספרים 'פיוטי רבי משה בוג'נאח איש טריפולי' (ירושלים תשמ"ט), וכן 'תהלה לדוד: שירת רבי דוד בן חסין זצ"ל' (בשיתוף עם פרופ' אנדרה אלבז, לוד תשנ"ט). חשיבות מיוחדת נודעת לספריו שניסו למפות את מכלול שירתם של משוררי צפון אפריקה, כגון האנתולוגיה 'השירה העברית בצפון אפריקה' (ירושלים תשנ"ה), והאנתולוגיה 'השירה העברית באלג'יריה' (לוד תשס"ט).

ידיד נפש בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שער הרחמים":

אלי שילר (נולד ב-1938) הוא חוקר ירושלים וארץ ישראל, מורה דרך, עורך, מייסד ובעלים של הוצאת אריאל ומחברם של עשרות מאמרים.

שילר נולד בהונגריה ועלה לארץ ישראל עם הוריו בגיל שנה. ב-1967 השתקע בירושלים, בשכונת בית הכרם.

שילר למד ארכאולוגיה ולימודי ארץ ישראל וסייר בארץ בין היתר עם מורו זאב וילנאי. כמורה דרך וכחוקר עצמאי איתר תצלומים עתיקים רבים בעיקר בירושלים. את התצלומים הוציא לאור בשנת 1975 בשני אלבומים: "צילומי ירושלים הראשונים: העיר החדשה" ו"צילומי ירושלים הראשונים: העיר העתיקה". באותה שנה ייסד את הוצאת אריאל לספרים בנושאי היסטוריה וגאוגרפיה של ארץ ישראל העתיקה ומדינת ישראל. בהמשך הוציא לאור עוד עשרה אלבומי צילומים היסטוריים של ארץ ישראל.

במסגרת ההוצאה ערך שילר עשרות ספרים וכתב עשרות מאמרים מקוריים בכל תחומי חקר ירושלים, הגליל (בעיקר צפת), דתות ועדות בארץ ישראל ועוד. פרסומיה העיקריים של ההוצאה הם כתבי העת "קרדום" (1978 – 1985) ו"אריאל" (מ-1985 ואילך), שניהם בעריכת שילר.

שילר מפרסם במסגרת ההוצאה וכתב העת "אריאל" רק חומרים מקוריים, שלא פורסמו קודם, כתובים בנוסח שווה לכל נפש ב"תפר שבין אקדמי לפופולרי, מדויק, מעמיק, אבל לא אקדמי ומתרחק". כמו כן עוסק שילר באיתור, תרגום ופרסום ספרות עולי רגל ותיירים לארץ ישראל. בין היתר ערך והוציא לאור את ספר היובל לזאב וילנאי, "ספר וילנאי".

שער הרחמים בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שתי אצבעות מצידון":

Internet Movie Database (בעברית: בסיס נתוני סרטים אינטרנטי) הוא אתר אינטרנט המכיל בסיס נתונים מקוון של מידע על סרטים, שחקני קולנוע, תוכניות טלוויזיה, צוות הפקה ומשחקי וידאו. האתר נמצא בבעלות חברת אמזון.קום.

אתר IMDb מכיל מידע על סרטים, החל מפרטים בסיסיים כמו שמות השחקנים, הבמאי, תקציר עלילה וביקורות, ועד פרטי טריוויה, שגיאות המשכיות בסרט, פסקול וקשרים לסרטים אחרים. באתר דפים על שחקנים, במאים ותסריטאים המפרטים את הסרטים והתוכניות בהם עבדו, ולעתים מכיל ביוגרפיה שלהם.

בנוסף לנתונים על סרטים ומשחקי וידאו יש באתר חדשות על סרטים ותוכניות טלוויזיה, וכן סקירה מיוחדת על אירועים כגון חלוקת פרסי האוסקר. באתר הייתה גם מערכת פורומים פעילה, הן לכל סרט ולכל אדם, והן פורומים לדיונים כלליים בנושאים שונים. הפורומים נסגרו בפברואר 2017.

IMDb הוא אתר חופשי, אך יש להירשם לו בחינם על מנת לקבל גישה לכל הנתונים באתר. משתמשים רשומים באתר יכולים לשלוח בדואר אלקטרוני עדכונים ושינויים, לקרוא ולכתוב הודעות בפורומים, וכמו כן לדרג את הסרטים לפי טעמם.

בסיס הנתונים נוצר משתי רשימות אשר החלו כפרויקטים עצמאיים בשנת 1989 על ידי משתתפים בקבוצת הדיון rec.arts.movies. הרשימה הראשונה הייתה של שחקניות עם עיניים יפות, אשר נקראה בפי רוב "הרשימה". השנייה, אשר נקראה "רשימת דירוגי סרטים", כללה דירוג של סרטים שונים מ-1 עד 10. בכל אחת מהן, מתחזק אחד רשם פריטים שנשלחו אליו על ידי אנשי קבוצת הדיון, והעלה גרסה מעודכנת של הרשימה מדי פעם.

שתי אצבעות מצידון בויקיפדיה