שושלת קיסרים סינית

שושלת קיסרים סינית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שושלת קיסרים סינית.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מינג .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "מינג ":
שושלת מינג (בסינית: 明朝 – מִינְג צ'אוֹ) הייתה שושלת קיסרים ששלטו בסין מ-1368 ועד 1644 [1]. שושלת מינג הייתה השושלת האחרונה של קיסרים סינים אתניים (בני האן). שושלת מינג החליפה בשלטון את שושלת יואן של הקיסרים ממוצא מונגולי והיא הוחלפה על ידי שושלת צ'ינג של בני המאנצ'ו (תושבי מנצ'וריה). סין תחת שלטון שושלת מינג הייתה קרויה "אימפריית מינג הגדולה" (大明國, דה מינג גוּוֹ). בשיאה שלטה האימפריה של שושלת מינג על אזורים נרחבים. בצפון האימפריה היו קוריאה, ואזורים במונגוליה ובטורקסטן אזורי חסות של האימפריה והעלו לה מס, ובדרומה שלטה האימפריה ישירות על וייטנאם ובורמה של ימינו. שטחה של האימפריה בשיאה היה השטח הגדול ביותר שעליו שלטו קיסרים ילידי סין אי־פעם.
תחת שלטון שושלת מינג נהנתה סין מ-300 שנים של יציבות. בשרות האימפריה הוקמו צבא גדול שכלל כמיליון חיילים, וצי שכלל כמה מאות אוניות שבזמנו היה הגדול בעולם. הממשל בתקופת שושלת מינג חידש נוהגים מהמורשת של בני האן. בתחום הממשל חודשה שיטת הבחינות הקיסריות, שהיוו תנאי לקבלת תפקיד בשרות המדינה. בתחום הדת חזר הקונפוציוניזם (יותר נכון הנאו־קופוציוניזם) להיות דת המדינה הרשמית. בתחום החינוך הוקמו מחדש אקדמיות פרטיות רבות ללימודים קלאסיים (书院 שוּיואן) – מוסדות שנסגרו בתקופת יואן, והן היוו מקור לפריחת הספרות, השירה והציור כפי שמעידות היצירות הרבות ששרדו עד ימינו. בתקופת מינג שוכללה שיטת הדפוס המבוססת על אותיות מיטלטלות עשויות עץ וספרים רבים הודפסו במספר עותקים רב. המסחר והתעשייה התפתחו ומגמת העיור התגברה. הערכה היא כי בתחילת תקופת מינג חיו בסין פחות מ-60 מיליון נפש [2] ובראשית המאה ה-17 הגיע גודל אוכלוסיית סין ל-130-150 מיליון. [3]
אין פלא לכן שבמאה ה-19, תקופת השקיעה של שושלת צ'ינג שבאה אחרי שושלת מינג, שבה החלה האוכלוסייה הסינית לרחוש איבה לשליטים המנג'ורים ה"זרים" שהתבטאה בסדרת מרידות כנגד הממשל, הופיעה בגלוי דרישה להשבת שושלת מינג לשלטון.

נלקח מויקיפדיה