ראש ממשלת הונגריה בעבר

ראש ממשלת הונגריה בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ראש ממשלת הונגריה בעבר.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סל, נוג', נמט, טיסה, טלקי, סלשי, אורבן, טילדי, קאדאר, קאלאי, קארוי, קושוט, ביינאי, גומבוש, לקאטוש, סטויאי, ראקושי, אנדראשי, אימרה נוג', אישטוון טיסה, גורדון ביינאי, גזה לקאטוש, גיולה גומבוש, דיולה אנדראשי, דמה סטויאי, ויקטור אורבן, זולטן טילדי, יאנוש קאדאר, לאיוש קושוט, מיהאי קארוי, מיקלוש נמט, מיקלוש קאלאי, מתיאש ראקושי, פאל טלקי, פרנץ סלשי, קלמן טיסה, קלמן סל.

מידע רנדומלי על הביטוי "סל":

סל הוא כלי בו ניתן לשים או לאחסן דברים, ולהעבירם ממקום למקום. סלים עשויים באופן מסורתי מקנים, ענפים ונצרים מהצומח, סיבי בד, מתכת או פלסטיק, או חומרים אחרים. הסל יכול להיות פתוח, או לכלול גם מכסה. לרוב הסלים נישאים ביד.

חומרי האדמה והצמחים שבסביבות שונות השפיעו על תכונותיו של הסל שקלעו אנשים שחיו בסביבות אלו. הסל יוצר ככל הנראה למטרות שימוש יומיומי, וכן למטרות יופי ואסתטיקה. ארכיאולוגים סבורים שבמזרח התיכון השתמשו באותן טכניקות אריגה ליצירת מחצלות וסלים בימי קדם. בעת העתיקה התפתח גם הייצוג של דמות האישה הכפרית הנושאת סל על ראשה; בתקופת יוון העתיקה מקובל היה מנהג ה"קנפורוס" (Kanephoros), בו הוענק לנשים צעירות נבחרות שעוד לא נישאו, הכבוד לשאת סל ובו האביזרים המיועדים לטקסים מסורתיים של הקרבת קורבנות.

הסלים שימשו כנושא גם באמנות, ושם יש להם צורות רבות ומגוונות.

סל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "טיסה":

מָטוֹס או אווירון הוא כלי טיס ממונע, כבד מהאוויר, אשר שוהה באוויר בזכות כוח העילוי הפועל על כנפיו.

מטוסים נעים ממקום למקום במהירות רבה, ללא צורך בדרכים ותוך תלות מועטה במזג האוויר, ולכן משמשים אמצעי תחבורה נפוץ מאוד. תכונות אלה הופכות את המטוסים לשימושיים גם למטרות צבאיות ומדעיות.

המטוס הראשון שטס בהצלחה בכוח מנועו נבנה על ידי האחים רייט. מקובל כי טיסתם, שנערכה ב-17 בדצמבר 1903 ונמשכה כ-12 שניות ולמרחק 39 מטרים, הייתה הטיסה הממונעת הראשונה בכלי טיס כבד מן האוויר. אך קדמו להם כמה ניסיונות חשובים של אלברטו סנטוס דמון הברזילאי, לואי בלריו הצרפתי, וגלן קרטיס האמריקאי. מאז התפתחו רבות הטכנולוגיה והידע בנושאי התעופה והאווירודינמיקה, אך עקרון הפעולה של המטוסים נשאר דומה.

ב–1907 פרסם אליעזר בן יהודה בעיתונו השקפה ידיעה על הקמת צי מטוסים צרפתי ראשון. בידיעה זו חידש את הצירוף "ספינת אוויר" של נחום סוקולוב וקבע את המונח "ספינת האוויר המתיישרת" כתרגום השם הצרפתי באותו הזמן aéroplane. השם הצרפתי שונה עד מהרה ל-avion בעקבות המילה הלטינית לציפור avis ובעקבות כך חידש אליעזר או בנו איתמר בן-אב"י[דרוש מקור] את המילה העברית ל"אווירון".

טיסה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אורבן":

אורבאן (Orban או Urban) היה מזקק ברזל ויוצק תותחים הזכור במיוחד בגלל יצירת תותח-על, ששימש בכיבוש קונסטנטינופול.

מוצאו של אורבאן מברשוב, אז בממלכת הונגריה ועל לאומיותו יש מחלוקת. מרבית המקורות רואים בו הונגרי, חלקם גרמני בגלל ריבוי המומחים הגרמנים באותה תקופה בצבא הונגריה ויש גם הרואים בו רומני בגלל תיאורו כ"בן דאקיה" באחד המסמכים ההיסטוריים.

אורבאן הציע את שירותיו לקונסטנטינוס האחד עשר, קיסר האימפריה הביזנטית, אך לקיסר לא היו המשאבים הכספיים לתשלום שכרו ולא היו לו חומרי הגלם הדרושים. אורבאן עזב את קונסטנטינופול והתקרב לסולטאן האימפריה העות'מאנית מהמט השני והציע לו את שירותיו. מהמט קיבל את ההצעה והעמיד לשירותו את חומרי הגלם הדרושים.

אורבאן יצר תותח-על, שכונה "באסיליק" (Basilik), אורכו היה יותר משמונה מטרים, קוטרו 75 סנטימטרים והיה מסוגל לשלח פגז במשקל של למעלה מחצי טון למרחק של כמעט ארבעה קילומטרים. נדרשו שישים שורים, כדי להעביר את התותח מהמקום בו נוצק, באדריאנופול, עד לקונסטנטינופול. תותח זה נועד תחילה לירי על כלי שיט שינסו לעבור את המיצרים בלי לשלם מס לעות'מאנים, אך לאחר תחילת המצור על קונסטנטינופול השתמשו בו להריסת חומותיה. התותח לא היה מדויק, טעינתו דרשה לפחות שלוש שעות ומספר הפגזים היה מוגבל. לאחר שישה שבועות, התותח התפרק, בגלל הרתע העצמי. אורבאן יצק עבור העות'מאנים גם תותחי מצור קטנים יותר.

אורבן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קאדאר":

יאנוש קאדאר (בהונגרית: Kádár János) נולד כיאנוש יוז'ף צ'רמניק (János József Czermanik, מאוחר יותר שונה הכתיב וההיגוי ליאנוש צ'רמנק [János Csermanek]) ‏(26 במאי 1912 – 6 ביולי 1989) היה פוליטיקאי הונגרי, המנהיג הקומוניסטי של הונגריה בין השנים 1956–1988, ראש ממשלת הונגריה בין השנים 1956–1958 ובין 1961–1965. קאדאר היה בעל שורשים הונגרים, סלובקיים וגרמנים. התחיל את שלטונו ב-1956 בחסות סובייטית, לאחר דיכוי המרד ההונגרי. שמר על נאמנות לברית המועצות בנושאי מדיניות חוץ וביטחון. לעומת זאת, החל משנות השישים, הנהיג משטר של רפורמות מוגבלות עם הקלות בתחום הכלכלי ובחופש התנועה וקידם את ארצו מבחינת רמת החיים יחסית לשאר הארצות הקומוניסטיות במזרח אירופה.

יאנוש קאדאר נולד בבית החולים "סנטו ספיריטו" בעיר הנמל פיומה, (בשטחי קרואטיה המודרנית), ושמו נרשם רשמית לפי חוקי פיומה באותם הימים באיטלקית "ג'ובני ג'וזפה צ'רמניק". הוא היה בנם הבלתי חוקי של החייל יאנוש קרסינגר והכובסת ממוצא סלובקי – הונגרי, בורבלה (ברברה) צ'רמניק, ילידת העיירה אודיאלה, המצויה בשטחי הורבנובו אשר בסלובקיה המודרנית, באזור קומארנו. בילדותו ידע חיים של עוני. שש שנים הראשונות גדל במשפחה אומנת ומגיל 6 עבר שוב לחזקת אמו בבודפשט ששלחה אותו לבית ספר עד גיל 14. את אביו, איכר בעל חלקת אדמה מפוסטהסמש – מחוז שומוג', שעזב אותו ואת אמו עוד לפני לידתו, יצא לפגוש רק בשנת 1960 יחד עם שלשת אחיו למחצה. אחרי שעזב את הלימודים היה חניך והתמחה כטכנאי של מכונות כתיבה.

קאדאר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קארוי":

קאריי (ברומנית: Carei או Careii Mari; בהונגרית: Nagykároly נאג' קארוי; בגרמנית: Grosskarol או Großkarl; ביידיש: קראָלי, קרולע או קרולי) היא עיר במחוז סאטו מארה, בחבל פרטיום, בימינו טרנסילבניה (במובן הרחב), כיום בצפון-מערב רומניה סמוך לגבול עם הונגריה. נמצאת במרחק כ-100 קילומטר צפונית מן העיר אוראדיה ו-34 קילומטר מערבית – דרום-מערבית מסאטו מארה.

העיר מונה כ-21,000 תושבים (2011), מתוכם 55% הונגרים, 40% רומנים, 2.5% צוענים ו-2.5% גרמנים. בתחום השיפוט של קאריי נמצא גם הכפר ינקולשט (בהונגרית – סנטיאנושמאיור).

ככל הנראה שם העיר קשור לשם של אדם. שם זה, המופיע בתעודה משנת 1262 כ-"קארוּל" מקורו במילה טורקית קדומה המציינת סוג של נץ – בהונגרית של ימינו -קרוואי (karul-karvaly). הנץ מופיע על סמלה ההרלדי של משפחת קארוי. שם היישוב התגלגל מ"קארוּל" (1320) דרך "קארוֹל" (1385) ל"נאג'-קארוי (Nagy-Károly) בשנת 1428. מקור שם משפחת האצילים קארוי הוא שם היישוב.

בשנת 1264 משפחת האצולה קארוי, ענף של שבט קפלון, קבעה בקאריי את מגוריה. המרכז הישן של היישוב השתרע בין טירת קארוי ובין הכנסייה הקתולית של היום.

קארוי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ראקושי":

יושבים מימין לשמאל: סטלין, רוזוולט וצ'רצ'יל בוועידת יאלטה

ועידת יאלטה היא ועידה שהתקיימה לקראת סופה של מלחמת העולם השנייה, מ-4 עד 11 בפברואר 1945, בהשתתפותם של מנהיגי ארצות הברית, הממלכה המאוחדת וברית המועצות: רוזוולט, צ'רצ'יל וסטלין. כאשר נעשה ברור שבעלות הברית עומדות לנצח במלחמה התעוררה השאלה בקשר לחלוקת השטחים ואזורי ההשפעה בין המדינות המנצחות. הוועידה נועדה למצוא פתרון לבעיה זו. הוועידה התקיימה בארמון הקיסרי לשעבר ביאלטה שבחצי האי קרים שבברית המועצות.

כבר בקיץ 1944 חילקו ביניהן ברית המועצות והממלכה המאוחדת את אזורי ההשפעה בבלקן. בוועידת יאלטה הועלתה בעיקר השאלה בקשר לגבולותיה של פולין. סטלין תבע שגבולה המזרחי של פולין יהיה כמו ב-1941, וחלקה הצפוני של פרוסיה המזרחית יסופח לברית המועצות, ופולין, כתמורה על אובדן שטחים במזרח, תפוצה בשטחים ממערב לה. כל הצדדים הגיעו להסכם שגבולותיה הסופיים של פולין יקבעו סופית בוועידת השלום, אך לכאורה היה ברור לכל הצדדים שברית המועצות תקבל את רצונה, ולזאת הסכימו רוזוולט וצ'רצ'יל מפאת העובדה שהשטחים הנידונים כבר היו בידי ברית המועצות וכדי לשנות עובדה זו הם היו צריכים להשתמש בכוח, אלטרנטיבה שממנה ניסו להימנע בשלב זה, אך למרות זאת וינסטון צ'רצ'יל הורה על צבאו להכין את מבצע לא יעלה על הדעת.

ראקושי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אימרה נוג'":

דף קטגוריה זה כולל את 2 הדפים הבאים, מתוך 2 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אימרה נוג' בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אישטוון טיסה":

דף קטגוריה זה כולל את 20 הדפים הבאים, מתוך 20 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אישטוון טיסה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גורדון ביינאי":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא אישים.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "אישים":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 3,920 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

גורדון ביינאי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גזה לקאטוש":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא אישים.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "אישים":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 3,920 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

גזה לקאטוש בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גיולה גומבוש":

דף קטגוריה זה כולל את 10 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 10 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 73 הדפים הבאים, מתוך 73 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

גיולה גומבוש בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "דיולה אנדראשי":

דף קטגוריה זה כולל את 24 הדפים הבאים, מתוך 24 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דיולה אנדראשי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "דמה סטויאי":

דף קטגוריה זה כולל את 3 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 3 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 53 הדפים הבאים, מתוך 53 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דמה סטויאי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ויקטור אורבן":

דף קטגוריה זה כולל את 20 הדפים הבאים, מתוך 20 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ויקטור אורבן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "זולטן טילדי":

דף קטגוריה זה כולל את 10 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 10 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 73 הדפים הבאים, מתוך 73 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

זולטן טילדי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "יאנוש קאדאר":

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 20 הדפים הבאים, מתוך 20 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

יאנוש קאדאר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "לאיוש קושוט":

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 20 הדפים הבאים, מתוך 20 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

לאיוש קושוט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מיהאי קארוי":

דף קטגוריה זה כולל את 4 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 4 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 34 הדפים הבאים, מתוך 34 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מיהאי קארוי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מיקלוש נמט":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא אישים.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "אישים":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 3,920 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מיקלוש נמט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מיקלוש קאלאי":

יָד וָשֵׁם (בשמו הרשמי המלא: יד ושם – רשות הזיכרון לשואה ולגבורה) הוא מוסד רשמי להנצחת זכר השואה בישראל הממוקם מעל הר הזיכרון בירושלים, בחלקו המערבי של הר הרצל. הקמת המוסד החלה כבר בסוף שנת 1945, וב-19 באוגוסט 1953 הוא הוכרז כמוסד רשמי של מדינת ישראל בחוק מיוחד של הכנסת – "חוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם, תשי"ג-1953".

יד ושם מופקד על תיעוד תולדותיו של העם היהודי לפני השואה ובמהלכה, הנצחת סיפור חייהם וזכרם של מיליוני הנספים והנחלת מורשת השואה לדורות הבאים. לשם כך המוסד עוסק בהנצחה ותיעוד של מאורעות השואה, באיסוף חפצים ומסמכים, בגביית עדויות על השואה ופרסומן, באיסוף שמות הנספים בשואה והנצחתם, במחקר ובחינוך.

כמו כן הוסמך יד ושם על-פי החוק המיוחד, להעניק את התואר "חסיד אומות העולם" ללא יהודים שפעלו להצלת יהודים מידי הנאצים, תוך סיכון חייהם. השם "יד ושם" מקורו בספר ישעיהו:

וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם, טוֹב מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת; שֵׁם עוֹלָם אֶתֶּן לוֹ, אֲשֶׁר לֹא יִכָּרֵת.

המוסד זכה פעמיים בפרס ישראל. בשנת תשל"ג זכה בפרס עבור מפעל ההוצאה לאור של פנקס הקהילות, ובשנת תשס"ג זכה בפרס על מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

מיקלוש קאלאי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מתיאש ראקושי":

יושבים מימין לשמאל: סטלין, רוזוולט וצ'רצ'יל בוועידת יאלטה

ועידת יאלטה היא ועידה שהתקיימה לקראת סופה של מלחמת העולם השנייה, מ-4 עד 11 בפברואר 1945, בהשתתפותם של מנהיגי ארצות הברית, הממלכה המאוחדת וברית המועצות: רוזוולט, צ'רצ'יל וסטלין. כאשר נעשה ברור שבעלות הברית עומדות לנצח במלחמה התעוררה השאלה בקשר לחלוקת השטחים ואזורי ההשפעה בין המדינות המנצחות. הוועידה נועדה למצוא פתרון לבעיה זו. הוועידה התקיימה בארמון הקיסרי לשעבר ביאלטה שבחצי האי קרים שבברית המועצות.

כבר בקיץ 1944 חילקו ביניהן ברית המועצות והממלכה המאוחדת את אזורי ההשפעה בבלקן. בוועידת יאלטה הועלתה בעיקר השאלה בקשר לגבולותיה של פולין. סטלין תבע שגבולה המזרחי של פולין יהיה כמו ב-1941, וחלקה הצפוני של פרוסיה המזרחית יסופח לברית המועצות, ופולין, כתמורה על אובדן שטחים במזרח, תפוצה בשטחים ממערב לה. כל הצדדים הגיעו להסכם שגבולותיה הסופיים של פולין יקבעו סופית בוועידת השלום, אך לכאורה היה ברור לכל הצדדים שברית המועצות תקבל את רצונה, ולזאת הסכימו רוזוולט וצ'רצ'יל מפאת העובדה שהשטחים הנידונים כבר היו בידי ברית המועצות וכדי לשנות עובדה זו הם היו צריכים להשתמש בכוח, אלטרנטיבה שממנה ניסו להימנע בשלב זה, אך למרות זאת וינסטון צ'רצ'יל הורה על צבאו להכין את מבצע לא יעלה על הדעת.

מתיאש ראקושי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פאל טלקי":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא אישים.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "אישים":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 3,920 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

פאל טלקי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פרנץ סלשי":

דף קטגוריה זה כולל את 3 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 3 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 53 הדפים הבאים, מתוך 53 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

פרנץ סלשי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קלמן טיסה":

דף קטגוריה זה כולל את 20 הדפים הבאים, מתוך 20 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

קלמן טיסה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קלמן סל":

SZÉLL, KOLOMAN (1845-1915), Hungarian statesman, was born on June 8 1845. He studied at Pest and Vienna, and in 1867 became deputy for the district of St. Gotthard. He very quickly won the reputation of being remarkably well informed on economic and financial questions. Széll was one of Deák's intimates, whose ward, the daughter of the Hungarian poet Vörösmarty, he had married. In 1875 he was Finance Minister in the Cabinet of Koloman Tisza, and as such imposed on himself the task of restoring the shattered credit of Hungary. In 1878 he concluded with Austria the first economic Ausgleich. At that time the single Austrian bank was changed, in conformity with this arrangement, into the dualistic Austro-Hungarian bank, and Széll consolidated the Hungarian Rentes, and nearly succeeded in balancing the State finances. As he feared that this balance would again be upset by the occupation of Bosnia and Herzegovina, he resigned from the Cabinet, incurring thereby the displeasure of the Crown. He still kept his seat in Parliament, and as deputy constantly criticized the financial policy of the Tisza Cabinet. At the beginning of the eighties Széll founded the Hungarian Mortgage Credit Bank, of which he was governor until the end of his life. He opened entirely new sources of credit for Hungarian agriculture. He declined repeated offers of the portfolio of Finance. When the Banffy Ministry suffered a serious crisis at the end of 1898 and was compelled to resign in Feb. 1899, Széll was entrusted with the formation of a new Cabinet. By means of the Pact of Feb. 23 1899 he restored parliamentary peace. On the basis of the so-called Széll formula the new Ausgleich with Austria until the year 1907 was concluded after long negotiations. The most important result of this was that Hungary attained the status of an independent customs area, but, under the arrangement for reciprocity, still maintained intact the existing conditions of the Customs Union with Austria. In 1901, under Széll's Ministry, the new elections resulted in a Liberal victory. A year later began the struggle for the reform of the national defence, and Széll introduced in 1902 the law for increasing the number of recruits, in exchange for which the Independent party wanted concessions to the principle of nationality. The obstruction against the provision for defence lasted from the end of Jan. to April 4 1903, and resulted in the suspension of the constitution (“Ex lex” condition). Széll sought to wear down the opposition by delay. As part of the majority would not agree to this, he resigned on June 16 1903. When his successor, Count Stephen Tisza, on Nov. 18 1904 brought about a split in the Liberal party by forcing through Parliament new rules of procedure, Széll joined Count Andrassy in the secession from the party. Under the Coalition Cabinet of Wekerle, Széll was chosen president of the Constitutional party. He tried continually, but in vain, to bridge the opposition between Tisza and Andrassy. He died on Aug. 16 1915. (E. v. W.)

קלמן סל בויקיפדיה