קיבוץ בעמק יזרעאל (3,4)

כותרת: פתרון תשחץ: קיבוץ בעמק יזרעאל (3,4)

פתיח:

בפתרון תשחצים, התמודדות עם הגדרות הקשורות לישובים בישראל יכולה להיות מאתגרת למדי. עם שלל הקיבוצים, המושבים והערים הפזורים ברחבי הארץ, לצמצם את האפשרויות יכול להיות משימה מייגעת. הגדרה כזו היא "קיבוץ בעמק יזרעאל (3,4)". עמק יזרעאל, שוכן במרכזו הצפוני של ישראל, הוא אזור חקלאי פורה המהווה בית לשפע של קיבוצים, כל אחד עם ההיסטוריה, התרבות והאופי הייחודיים שלו.

לצורך פתרון הגדרה זו, נתחיל על ידי בחינת המבנה. שני המספרים בסוגריים, 3 ו-4, מציינים את מספר האותיות במילים המרכיבות את התשובה. זה אומר שאנחנו מחפשים שם קיבוץ המורכב ממילה בת שלוש אותיות ומילה בת ארבע אותיות.

כעת, כשיש לנו את המבנה, נוכל להתחיל לחפש אפשרויות אפשריות. עמק יזרעאל מפורסם באינספור הקיבוצים שלו, מה שהופך את המשימה למאתגרת מעט. עם זאת, בעזרת הגיון ושלילה, נוכל בהחלט למצוא את התשובה הנכונה.

תחילה, נשלול קיבוצים בעמק יזרעאל שאינם עומדים במבנה הנדרש. לדוגמה, הקיבוצים עין חרוד, גבת וניר דוד, כולם ממוקמים בעמק יזרעאל אך אינם עומדים במבנה של 3,4. לאחר מכן, נבחן קיבוצים עומדים במבנה הנדרש.

אחד הקיבוצים ששווה לשקול הוא שריד. ממוקם במיקום המפגיש את עמק יזרעאל עם רמות מנשה, שריד הוא קיבוץ ותיק שנוסד ב-1926. עם זאת, שריד אינו יעמוד במבנה הנדרש, שכן הוא מילה בת חמש אותיות.

קיבוץ נוסף שראוי לבחון הוא רמת דוד. ממוקם ממש ליד העיר עפולה, רמת דוד ידועה בבסיס חיל האוויר הסמוך. עם זאת, גם רמת דוד אינה עומדת במבנה הנדרש, שכן היא מילה בת שמונה אותיות.

ככל שנמשיך בתהליך השלילה, נתקדם צעד אחד קרוב יותר למציאת התשובה הנכונה. על ידי בחינת הקיבוצים בעמק יזרעאל על פי המבנה שלהם, נוכל לבסוף לפתור את ההגדרה "קיבוץ בעמק יזרעאל (3,4)".

אפשרויות: גבעתעוז.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 29/04/2024