קיבוץ באזור אשקלון

קיבוץ באזור אשקלון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קיבוץ באזור אשקלון.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ברור חיל .

קצת על ברור חיל:
ברור חיל הוא קיבוץ בצפון הנגב הנמצא בין קריית גת לשדרות, ושייך למועצה אזורית שער הנגב.
היישוב הוקם בתאריך 5 במאי 1948, כדי לשמור על הדרך היחידה ממרכז הארץ לנגב, והיה ליישוב האחרון שהוקם בארץ ישראל בטרם הקמת מדינת ישראל. מקימיו היו עולים ממצרים, אך במשך השנים קלט עולים רבים מברזיל שהגיעו במסגרת גרעיני תנועת 'הבונים'. במרוצת השנים הפך הקיבוץ למזוהה עמם על ידי התקשורת הישראלית. בשנים 1958 – 1961 גר בקיבוץ במשך שנותיו הראשונות בארץ הקולנוען דוד פרלוב.
נשיא עצרת האו"ם בזמן החלטת החלוקה, הברזילאי אוסוולדו ארניה, תרם לקיבוץ את הפטיש בו חתם את הדיון, ואת הפרוטוקול המקורי של הדיון. בשל בעיות בשימור הפרוטוקול הוא הועבר בנובמבר 2009 לגנזך המדינה.
שמו של הקיבוץ כשם יישוב יהודי שהתקיים ככל הנראה בקרבת מקום בתקופת בית שני, ובו מלו היהודים את בניהם בימי גזירות אדריאנוס שאסרו על קיום ברית מילה[דרוש מקור]. במקום זה התגורר רבן יוחנן בן זכאי, כפי שמובא בגמרא: "תנו רבנן: "צדק צדק תרדף"‏[1] – הלך אחר חכמים לישיבה […] אחר רבן יוחנן בן זכאי לברור חיל"‏[2]. שמו של היישוב השתמר בשמו של הכפר הערבי הסמוך בריר. במרכז הקיבוץ נמצא גן אריכאולוגי בו ניתן למצוא עתיקות מיישוב זה שנמצאו במשך השנים בשטחי הקיבוץ. אף על פי שלא נעשתה חפירה ארכיאולוגית מסודרת במקום, הרי שהממצאים מזוהים עם התקופה הביזנטית והתקופה הרומית.
הקיבוץ היה הקיבוץ הראשון שחילק את נכסי המגורים לחבריו במסגרת שיוך דירות.
הקיבוץ סובל, ביחד עם שאר יישובי הנגב המערבי, ממתקפות של טילי קסאם מכיוון רצועת עזה.
עובדים המעתיקים את מקום מגוריהם ליישוב וגרים בו לפחות שישה חודשים רצופים, נהנים מכך שאם התפטרו לשם כך מעבודתם, ההתפטרות תיחשב להם כפיטורים.‏[3]
מגורים ביישוב מקנים לתושב הטבות מס בהתאם לפקודת מס הכנסה.‏[4]

נלקח מויקיפדיה