צינור הזנה רפואי

צינור הזנה רפואי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צינור הזנה רפואי.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: זונדה .

מידע רנדומלי על הביטוי "זונדה ":

תלות זונדה היא תלות בהאכלה דרך צינורית / אנטארלית / חלופית כתוצאה מהאכלה ממושכת בדרך זו ולא דרך הפה בתינוקות, פעוטות ואף במתבגרים.

הזנה מסוג כזה, יכולה להוביל לתלות פיזית ורגשית בהזנה דרך הצינורית, ללא צורך רפואי.

למרות שהתלות בהזנה דרך צינורית נראית כגורם הנובע מטיפול רפואי ומוביל לתסמינים פיזיים ופסיכולוגיים, היא לרוב אינה מזוהה על ידי הגורמים הרפואיים המטפלים.

ישנם מספר סוגי הזנה זמנים דרך צינורית:

דרך האף – זונדה (Nasogastric tube), ישירות לקיבה – גסטרוסטום (Gastrostomy), או למעי – גוגונוסטום (Jejunal tube). לרב, הם נועדו לשמש כהזנה לתקופה קצרה של מספר חודשים בלבד, אך הכנסתם לרב אינה מלווה בהדרכה טיפולית מתאימה, או בתוכנית ברורה לגמילה, עובדה שיוצרת לאחר זמן מה, תלות של המטופל בזונדה.

האוכלוסייה שתושפע מההאכלה דרך הצנורית הם אותם תינוקות ופעוטות, שנזקקו להזנה זמנית דרך הצינורית עקב מצבם הרפואי האקוטי. לדוגמה, פגות קיצונית, אנומאליות גנטיות, מחלות לב, הצרויות וישטיות, צורך בקבלת נוזלים או קלויות בכמויות גדולות מאד שלא ניתן לצרוך פומית, או כל סיבוך רפואי המותיר את התינוק או הפעוט במצב רפואי לא יציב, הדורש תוספת הזנה.

זונדה בויקיפדיה