צייר ופסל איטלקי

צייר ופסל איטלקי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צייר ופסל איטלקי.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מודיליאני .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "מודיליאני ":
אָמָדֶאוֹ קלמנטה מוֹדִיליאני (באיטלקית: Amedeo Clemente Modigliani;‏ 12 ביולי 1884 – 24 בינואר 1920) היה צייר ופסל יהודי-איטלקי. מהחשובים שבציירי תחילת המאה העשרים.
נולד כבן הרביעי למשפחה יהודית בורגנית בליבורנו שבטוסקנה, איטליה. הוריו היו פלאמיניו ואֶזֶ'נִי מודיליאני. משפחתו הייתה נצר לאנוסי ספרד. מקור שם משפחתו בשמה של העיירה הציורית מודיליאנא, השוכנת בין פירנצה לפורלי, שם חיו בני המשפחה מאות שנים לפני בואם לליבורנו.
מודיליאני פרש מלימודים סדירים עקב מחלות קשות בילדותו. אביו נפטר כשהיה עדיין ילד. אמו, שהבחינה בכשרונו, שלחה אותו ללמוד ציור בבית הספר החופשי לציור עירום בפירנצה. שנה לאחר מכן עבר ללמוד בונציה, ובשנת 1905 עבר לפריז.
מודיליאני התמקד בציור פורטרטים, ובשנת 1908 החל להשתתף בתערוכות ציור. בשנת 1912 הציג בתערוכה כמה פסלי ראשים מאבן. בשנת 1917 הציג ציורי עירום, אך המשטרה אסרה להציגם מטעמי צניעות.
מודיליאני הוא בעל סגנון ייחודי. אחד מסממניו הוא הצוואר הארוך של נשים בציוריו. בנוסף לציורים השאיר אחריו אוסף של רישומים ופסלים, כשבסגנון יצירותיו בולטת השפעת אמנותם של שבטי אפריקה וכן ניכרת בו השפעת אמני הרנסאנס. במיוחד בציורי העירום שלו, נטה מודיליאני לחקות את התנוחות והרקע האופייניים לאמני הרנסאנס, ובמיוחד האיטלקיים, דוגמת טיציאן וסנדרו בוטיצ'לי. גם השפעתם של ציירים מהמאות האחרונות ניכרת מאוד בציורי הנשים שלו. ציוריו מצטיינים בפשטות אך גם ברגישות של לב אמן. כפסל הושפע רבות מהפסל הרומני שחי בצרפת, קונסטנטין ברנקושי.
מודיליאני בחר בעיקר לצייר בני אדם רגילים מהרחוב תוך הדגשת אישיותם. הוא צייר בהרכב גוונים מרשים, תוך ניגודי כהה ובהיר ושימוש בקווים עגולים וארוכים, אך פני המצוירים מביעות תמיד בדידות, רפיון ועצבות.
בין השנים 1914 ועד 1916 חי מודיליאני עם המשוררת האנגליה ביאטריס הייסטינגס. בשנת 1917 פגש את ז'אן אבוטרן, ציירת קתולית, מתלמדת בת 19, ועבר לגור עמה. על אף אהבתה של ז'אן הוא היה בריב מתמשך עם הצייר המפורסם פבלו פיקאסו, איתו חייתה ז'אן לפני שפגשה את מודיליאני. מודיליאני הירבה לציירה וידוע במיוחד ה"פורטרט של ז'אן אבוטרן" משנת 1919, שבו משווה לה הצייר מראה אובאלי-מוארך טיפוסי, אך תווי פניה המובהקים והנקיים מזכירים ציורים מסורתיים של מרים הבתולה. בשנת 1918 נולדה להם בת, וב-1919 חתם על מסמך בו הוא מבטיח להינשא לה (אבוטרן הייתה אז הרה בשנית). בשנת 1920 מת מודיליאני בפריז כשהוא רק בן 36, ממחלת השחפת וכן בגלל שתיית יתר וצריכת סמים. כחלוף יום או יומיים קפצה אבוטרן מחלון בית הוריה ושמה קץ לחייה ולחיי עוברה. אמדאו מודיליאני נקבר בבית הקברות פר לשז.
בחייו לא זכה להערכה רבה אך לאחר מותו הוכר ערכן של יצירותיו.
ב-2004 יצא לבתי הקולנוע סרטו של הבמאי מיק דייויס והשחקן אנדי גרסיה שגילם את מודיליאני, סרט המספר על שנים ואירועים נבחרים בחייו של מודיליאני, בין האירועים: היריבות עם פבלו פיקאסו, פגישת אהובתו – ז'אן, הצנזורה על ציוריו ומותו.

נלקח מויקיפדיה