פיגמנט צהוב המיוצר בכבד

פיגמנט צהוב המיוצר בכבד
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: פיגמנט צהוב המיוצר בכבד.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בילירובין .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "בילירובין ":
בילירובין (באנגלית: Bilirubin) הוא תרכובת אורגנית המהווה תוצר פירוק של מולקולה הנקראת הם, המרכיב הראשי בהמוגלובין ובמיוגלובין. שני חלבונים אלה אחראיים לקישור חמצן בכדוריות הדם האדומות.
כמו כן מהווה הבילירובין חלק מחלבונים האחראיים לחמצון ונקראים ציטוכרומים. כאשר חלבונים אלה מתפרקים, משתחררת מולקולת ההם והיא עוברת תהליך בן מספר שלבים ליצירת התוצר הסופי – בילירובין – תהליך המתרחש במח העצם ובטחול.
הבילירובין הנוצר נקרא בילירובין לא-מצומד (Uconjugated bilirubin) והוא אינו מסיס במים. הוא נקשר לאלבומין (חלבון המצוי בדם) ונישא אל הכבד. בתאי הכבד הוא נקשר אל חומצה גלוקורונית, דבר שהופך אותו למסיס במים, ומאפשר את הפרשתו לכיס המרה, שהיא מדיום מימי. הבילירובין הקשור לחומצה גלוקורונית נקרא בילירובין מצומד (Conjugated bilirubin).
מרה, המיוצרת על ידי תאי הכבד, זורמת ברשת של צינורות מרה המצויים בינות לתאי הכבד אל כיס המרה ומשם אל צינור המרה הראשי. צינור זה מתחבר אל התריסריון, שהנו החלק קדמי במעי הדק של מערכת העיכול. הבילירובין מסולק בצואה באופן נורמלי ומקנה לצואה את צבעה החום האופייני.
הימצאות בילירובין רב בדם או בשתן יכולה לשמש אינדיקציה למחלות מסוימות. עודף יצור של בילירובין או חסר בפינויו מן הגוף יכול להופיע כצהבת.

נלקח מויקיפדיה