פוחלץ, תשבץ, פוחלץ תשחץ

פוחלץ, תשבץ, פוחלץ תשחץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: פוחלץ, תשבץ, פוחלץ תשחץ.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אדר .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "אדר ":
אדר הוא החודש השישי בלוח העברי בשנה המתחילה בחודש תשרי, והחודש האחרון בשנה המתחילה בחודש ניסן. בחודש אדר 29 ימים. בשנים מעוברות ישנם שני חודשי אדר – אדר א' (30 יום) ואדר ב', שנחשב לאדר ה"רגיל" ובו חלים כל אירועי החודש (למעט אזכרות לנפטרים, שאותן מקובל לציין באדר א').
א' באדר יכול לחול בימים שני, רביעי, שישי ושבת.
כמו שמות החודשים העבריים האחרים, מקור השם בבבל שבה 'אד"ר הוא שם של אל. המילונים המדעיים למקרא מציינים את קרבת שם החודש אדר למלה האכדית addaru שהוראתה "חשוך" והמילה האוגרית U'dar, שמשמעותה "גבורה". בארמית בבלית משמעות המילה היא "גורן" ("אידר"). בתנ"ך מופיע השם גם כשם פרטי: "וַיִּהְיוּ בָנִים, לְבָלַע–אַדָּר וְגֵרָא, וַאֲבִיהוּד" (דברי הימים א ח', ג'), וגם כיום משמש השם כשם ישראלי הן לבנים והן לבנות.
מזלו של חודש אדר הוא מזל דגים. כך, לדוגמה, כותב רש"י כי "באדר מזל דגים מתחיל לעלות" (בפירושו למסכת בבא מציעא, ק"ו:).גם מזלם של ישראל עלה בחודש הזה שנמשלו ישראל לדגים שהדגים חיים במים ותורה משולה למים.
קישורים אפוקריפיים בין המזל לחודש נפוצים אף הם. כך, למשל, נאמר בספר אסתר רבה:

"בא לו מזל דגים שהוא משמש בחדש אדר ולא נמצא לו זכות ושמח מיד ואמר אדר אין לו זכות ומזלו אין לו זכות ולא עוד אלא שבאדר מת משה רבן, והוא לא ידע שבאחד באדר מת משה ובאחד באדר נולד משה, ואמר כשם שהדגים בולעין כך אני בולע אותן, אמר לו הקב"ה רשע דגים פעמים נבלעין ופעמים בולעין ועכשיו אותו האיש נבלע מן הבולעין, אמר רבי חנן הדא הוא דכתיב ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

נלקח מויקיפדיה