עמוד מתפרץ של מים חמים

עמוד מתפרץ של מים חמים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: עמוד מתפרץ של מים חמים.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גייזר .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "גייזר ":
גייזר הוא מעיין מים חמים המתפרץ תקופתית, ומעלה לאוויר עמוד של מים חמים וקיטור. מקור השם "גייזר" מ"גייסיר", שמו של הגייזר הנודע ביותר באיסלנד. השם "גייסיר" בתורו מקורו במלה "גְיוֹסָה", שפירושה "לזרום" או "להתפרץ".
הגייזרים נדירים למדי, משום שנדרש עבורם צירוף של נסיבות גאולוגיות ואקלימיות ייחודיות הקיים רק במקומות ספורים בעולם. על כן, ישנם רק שישה אזורים בעולם העשירים בקבוצות של גייזרים:

פארק ילוסטון בארצות הברית
איסלנד
האזור הוולקני של טאופו באי הצפוני של ניו זילנד
קמצ'טקה שברוסיה
אל טאטיו שבצ'ילה
האי אומנק באלסקה

בעבר היו שני אזורים נוספים בנבדה, אולם הגייזרים שבהם הושמדו בשנות ה-80 של המאה ה-20 בשל התקנת תחנות כוח גאותרמיות בקרבת מקום, באופן שפגע במידת החום שהייתה זמינה ונדרשה ליצירת הגייזרים. ישנם גם גייזרים בודדים ברחבי העולם בקליפורניה, בפרו, בבוליביה, במקסיקו, בדומיניקה, באיים האזוריים, בקניה וביפן, אולם אין עוד אזורים העשירים בגייזרים.
אזור הגייזרים הגדול והעשיר ביותר הוא ללא ספק ילוסטון, שבו כמעט 400 גייזרים בתשע בקעות עשירות בגייזרים – דומה למספר הגייזרים בכל שאר העולם גם יחד. בילוסטון נמצאים גם הגייזר הגבוה בעולם ("גייזר ספינת הקיטור") והמפורסם בעולם ("הזקן הנאמן" – "אולד פיית'פול").

נלקח מויקיפדיה