עיר חוף בדרום

עיר חוף בדרום
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: עיר חוף בדרום.
זוהי הגדרה בת 13 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אשדוד, אשקלון.

מידע רנדומלי על הביטוי "אשדוד":

עובד בן עמי (23 ביולי 1905 – 17 באוקטובר 1988) היה ראש עיריית נתניה ומייסד הערים נתניה ואשדוד. מראשי תעשיית היהלומים בארץ, ממייסדי העיתון מעריב.

בן עמי (דנקנר) נולד בכ' בתמוז תרס"ה בפתח תקוה למאיר דנקנר, מראשוני פתח תקווה, ולשושנה רייזל צלליכין ממשפחות הביל"ויים. למד בבית הספר "פיק"א" בעיר. מנעוריו גילה נטייה לעיתונות. בגיל 15 החל לכתוב בעיתון דואר היום של איתמר בן אב"י, בתור כתב העיתון, במושבה פתח תקוה. בגיל 17 נתמנה לעורך בעיתון[דרוש מקור]. באותה תקופה כתב גם בשבועון האנגלי פלשתיין ויקליז[דרוש מקור] והיה ממקימי חוג נוער, על פי עקרונות תנועת הצופים העולמית. (חוגים כאלו התאחדו מאוחר יותר לתנועת הצופים העבריים בישראל).

בשנת 1922 התהדקו היחסים בין בן עמי לבן אב"י, והשניים יזמו את הקמתו של ארגון ההתיישבות "בני בנימין", שנועד לתת מענה לילידי הארץ, שחשו שאינם מיוצגים מספיק בתנועה הציונית, אל מול "ההגמוניה הרוסית". במסגרת ארגון זה, פעלו בן עמי ובן אב"י להקמת היישוב הראשון של "בני בנימין", כפר אהרון (על שמו של אהרון אהרונסון, ממקימי ניל"י), ליד רחובות. נשיא הארגון היה אלכסנדר אהרנסון והמזכיר היה בן עמי. בן עמי ובן אב"י נסעו למסע גיוס תרומות בארצות הברית, על מנת להקים יישוב חדש בשרון. היישוב נקרא נתניה, על שם התורם נתן שטראוס.

אשדוד בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אשקלון":

פאוור סנטר הוא מרכז מסחרי פתוח הנמצא בשולי הערים ולצד צמתים חשובים בדרכים בינעירוניות. הפאוור סנטר מכיל חנויות ענק, הבנויות בתוך מחסנים, לצד חנייה רבה וכן מסעדות מזון מהיר. פאוור סנטר כוללים בדרך כלל חנויות כלי בית וכלי עבודה, ציוד משרדי, אלקטרוניקה בידורית ומכשירי חשמל, ביגוד והנעלה, רשתות מזון (סופרמרקט) ועוד.

בארצות הברית ובקנדה רשתות קמעונאות רבות מפעילות חנויות בצורת פאוור סנטר כמו וולמארט, סירס, הום דיפו, טארגט ו-Kmart.

דוגמאות למרכזי פאוור סנטר בישראל ניתן למצוא בילו סנטר ליד רחובות, צומת עד הלום, צומת סילבר (מתחם ה"קוסמוס") באשקלון, מתחם הסטאר סנטר באשדוד, ישפרו סנטר בנס ציונה ובמודיעין-מכבים-רעות, מתחם איקאה בנתניה, ביג באר שבע, "חונים קונים" בראשון לציון, ירקונים בפתח תקווה ועוד.

מרכזים אלה עומדים בישראל במחלוקת מאז הקמתם. המחלוקות היא על רקע תרבותי, חוקי ודתי. בהקשר התרבותי, יש המתנגדים לתרבות הצריכה ובייחוד לשיוך הבילוי במרכזים אלה לחלק מתרבות הפנאי. בהקשר החוקי, קיימת מחלוקת בנוגע להיתרי הבנייה. המרכזים נבנים לעתים באזורים חקלאיים מחוץ לעיר בניגוד ליעודם החוקי. לדוגמה, פסק דין בעתירה של משרד התמ"ת הורה על הריסת שורה של מבנים במתחם ירקונים, ביניהם "חצי חינם".

אשקלון בויקיפדיה