סנטימטר (ר"ת)

פתרון תשחצים: קיצור נפוץ למידת אורך

בתשחצים רבים שבהם נדרשת מומחיות ביחידות מדידה, ייתכן שתיתקלו בהגדרה הבאה: "סנטימטר (ר"ת)". מושג זה מתייחס לקיצור המקובל של יחידת אורך מטרית המשמשת למדידת מרחקים קטנים.

מערכת היחידות הבינלאומית (SI)

מערכת היחידות הבינלאומית (SI) היא מערכת היחידות המדעית המקובלת ביותר בעולם כיום. מערכת זו מגדירה יחידות בסיסיות עבור כמויות פיזיקליות שונות, כגון אורך, מסה, זמן וטמפרטורה. סנטימטר הוא חלק ממערכת היחידות המטרית, שהיא תת-מערכת של מערכת היחידות הבינלאומית.

יחידת האורך: מטר

יחידת האורך הבסיסית במערכת המטרית היא מטר. הוא מוגדר כמרחק שעובר האור בריק בתוך פרק זמן של 1/299,792,458 שנייה. מטר אחד שווה בערך ל-39.37 אינץ'.

סנטימטר: מאית המטר

הסנטימטר הוא יחידת אורך השווה למאית המטר. במילים אחרות, ישנם מאה סנטימטרים במטר אחד. הסנטימטר משמש בדרך כלל למדידת מרחקים קטנים יותר מאשר מטר, כגון אורך שולחן או גובה של אדם.

שמות יחידות ב-SI

שמות היחידות ב-SI נכתבים לרוב באותיות קטנות (לדוגמה, מטר, קילוגרם, שנייה). עם זאת, ישנם כמה יוצאי דופן, כגון ליטר (ליטר) וטון (ט). שמות קיצורי היחידות ב-SI נכתבים תמיד באותיות רישיות (לדוגמה, מ', ק"ג, ש').

קיצור נפוץ: ס"מ

הקיצור הנפוץ ביותר לסנטימטר הוא "ס"מ". קיצור זה מקובל באופן נרחב וניתן למצוא אותו בפרסומים מדעיים, טקניים ומסחריים ברחבי העולם. בפתרון תשחצים, ס"מ הוא הקיצור השכיח ביותר עבור ההגדרה "סנטימטר (ר"ת)".

אפשרויות: סמ.

נצפה לאחרונה ב: -תשחץ ישראל היום בתאריך 29/04/2024