סירופ מתוק וסמיך

סירופ מתוק וסמיך
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סירופ מתוק וסמיך.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מייפל.

מידע רנדומלי על הביטוי "מייפל":

אֶדֶר (שם מדעי: Acer) הוא סוג של עצים הנמנים עם משפחת הסבונניים. בעבר הוא נמנה עם משפחת ה"אדריים", אולם מחקרים מודרניים, כולל APG II מכלילים אותו במשפחת הסבונניים.

המפורסם במיני האדר הוא המייפל (Acer saccharum). זהו עץ בעל שיפה מתוקה במיוחד שממנה מפיקים סירופ סמיך ומתוק. המייפל נפוץ בארצות הברית ובקנדה, שם הוא גם סמל לאומי (עלה האדר מופיע בדגל קנדה).

בישראל גדל המין אדר סורי. זהו עץ ירוק עד הגדל בעיקר בחורש לח, גובהו מגיע על-פי-רוב לארבעה עד שמונה מטרים. הוא נפוץ בצפון הארץ באזורים הים-תיכוניים בעיקר על יד נחלים. העלים רחבים ובעלי שלוש אונות לא עמוקות (בזה הוא שונה מחברו המייפל הנושא 5 אונות) והוא נושא תפרחות צפופות בצבע קרם המונות 10-22 פרחים. פריו הוא דו כפני ומצויד בשתי כנפיות שטוחות העוזרות לעוף מעט ברוח מצמח האם, כך ימנעו תחרויות והפצתו תהא יעילה יותר. הוא גדל בעיקר בקרקעות טרה רוסה.(אדמה אדומה) וגיר קשה בגליל העליון ולרוב אינו עובר את גובה 70 המטרים.

מין נוסף הגדל בארץ הוא אדר חרמוני, עץ נמוך בתצורת שיח הגדל במרומי החרמון.

בגזע עץ המייפל משתמשים בתחום בניית כלי הנגינה. מרבית הכינורות עשויים ברובם מעץ זה (צוואר, גב וצדדים) וכן העץ נפוץ בתעשיית הגיטרות החשמליות, בעיקר לצווארים וציפוי גוף הגיטרה. גם חליליות מיוצרות מעץ זה.

מייפל בויקיפדיה