סופרת אנגלייה, סופרת בריטית בעבר

סופרת אנגלייה, סופרת בריטית בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סופרת אנגלייה, סופרת בריטית בעבר.
זוהי הגדרה בת 32 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: וב , רנדל, וולף , פוטר, ברונטה, כריסטי , אליוט, אוסטן, רולינג, בלייטון , רות רנדל, שרלוט ברונטה, אמילי ברונטה, וירג'יניה וולף, אגתה כריסטי , אניד בלייטון , ביאטריס וב, ג'ורג' אליוט, ג'יין אוסטן, מרי וולסטונקראפט, ביאטריקס פוטר , ג'יי קיי רולינג .

מידע רנדומלי על הביטוי "וב ":

מרתה ביאטריס פוטר וב (אנגלית: Martha Beatrice Potter Webb;‏ 22 בינואר 1858 – 30 באפריל 1943) הייתה סוציאליסטית בריטית, כלכלנית ורפורמטורית. לרוב מזכירים אותה יחד עם בעלה, סידני וב. הגם שבעלה קיבל תואר אבירות והפך לברון פספילד בשנת 1929, וב סירבה להופיע תחת השם "ליידי פספילד".

וב נולדה בגלוסטר. הייתה נכדתו של חבר הפרלמנט הרדיקלי ריצ'רד פוטר. בשנת 1882 קיימה מערכת יחסים רומנטית עם הפוליטיקאי הרדיקלי ג'וזף צ'מברליין, שהיה אז שר בממשלה הבריטית. הזוג נפרד, ובשנת 1890 היא פגשה את סידני וב, אשר נזקקה לסיועו במחקר שערכה. הזוג נישא בשנת 1892. ביאטריס וסידני וב פעלו יחד הן בתחום הפוליטי והן בתחום המקצועי, בין השאר, הקמת החברה הפביאנית ובית הספר לכלכלה של לונדון (London School of Economics). הזוג כתב יחד מספר ספרים, בהם History of Trade Unionism‏ (1894), ויסד יחד את המגזין New Statesman בשנת 1913.

עם פרוץ מאורעות תרפ"ט ב-1929, ביקר חיים ויצמן בבית הלורד פאספילד. על פי ויצמן, אמרה לו וב: "אינני יכולה להבין למה מרימים היהודים רעש כזה בהיהרג כמה מאות אנשים בארץ ישראל. מספר כזה נהרגים מדי שבוע בשבוע בלונדון בתאונות דרכים ואין איש שם לב".

וב בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רנדל":

האי וורד (באנגלית: Ward's Island) הוא אי הממוקם באיסט ריבר שבעיר ניו יורק. האי מהווה חלק מרובע מנהטן. האי חובר לאי רנדל באמצעות מילוי חלק מהנהר.

מעל האי עובר גשר טרייבורו וגשר הלגייט, אולם הגשרים עצמם לא מחוברים לאי. הכניסה לכלי רכב לאי מתבצעת דרך האי רנדל. הולכי רגל יכולים להגיע אל האי באמצעות גשר האי וורד המחבר את האי לשכונת הארלם במנהטן.

באי נמצא בית חולים לחולי נפש, וכן מתקני טיהור שפכים. באי נמצא פארק האי וורד ובו שטחי נופש ומגרשי אתלטיקה.

בשנת 1637 רכשו המתיישבים ההולנדים את האי מהאינדיאנים שגרו באזור. באותה עת נקרא האי "טנקנאס" שמשמעו "ארצות הפרא". שם האי שונה מספר פעמים במהלך השנים והוא נקרא גם "האי ביוקנן" ("Buchanan's Island" ) ו"אי האסם הגדול" (Great Barn Island)- שניהם ככל הנראה שיבוש של שמו המקורי של הבעלים של האי – ברנדט (Barendt).

במהלך מלחמת העצמאות של ארצות הברית שימש האי מוצב בריטי.

עם תום מלחמת האזרחים רכשו את האי ג'ספר וברתולומיו וורד, וקראו לאי על שמם. האחים וורד בנו באי מטוויית כותנה ובנו את הגשר הראשון על איסט ריבר – גשר שחיבר את האי למנהטן (ברחוב 114) בשנת 1807.

רנדל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "וולף ":

אן וולף (באנגלית: Ann Wolfe; נולדה ב-17 בינואר 1971) היא מתאגרפת עבר אמריקאית שהחזיקה בתואר אלופת העולם הבלתי מעורערת בארבע קטגוריות משקל (אנ') שונות בעת ובעונה אחת. וולף נחשבת בעיני רבים בעולם האיגרוף כמתאגרפת החזקה ביותר בהיסטוריה של איגרוף הנשים.

וולף התחרתה לראשונה באיגרוף מקצועני בקרב נגד ברנדה לי בל, אותה ניצחה בסיבוב הרביעי. ההפסד הראשון שלה הגיע ארבעה קרבות אחרי כן, כשהיא חטפה נוקאאוט בסיבוב השלישי בידי המתאגרפת הוותיקה ואלופת העולם לעתיד ואלרי מפוד (אנ').

וולף ניצחה את ויינה ויליאמס בסיבוב העשירי לפי החלטת השופטים וזכתה לראשונה באליפות העולם למשקל בינוני לבוגרות, באיגוד ה-IFBA (אנ'). היא ניצחה את ג'ינה ניקולס בנוקאאוט בסיבוב השלישי וזכתה בתואר האליפות הפנוי של ארגון ה-WIBA במשקל קל בינוני (אנ'). היא המשיכה וניצחה את שירבל ויליאמס בנוקאאוט בסיבוב הראשון בקרב שלא על התואר.

את התואר הבא אותו קטפה נערך במסגרת אליפות העולם של ארגון ה-IFBA במשקל סופר בינוני (אנ'), כאשר וולף ניצחה את מארשה ואלי בסיבוב השישי. היא נלחמה שוב בואלי, הפעם על אותו התואר שהתפנה של ארגון ה-WIBC וולף ניצחה אותה בנוקאאוט בסיבוב העשירי.

וולף בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ברונטה":

האחיות ברונטה (Brontë), שרלוט, אמילי ואן היו סופרות אנגליות מפורסמות שכתבו בשנות הארבעים ושנות החמישים של המאה ה-19. הן שלוש מתוך ששת הילדים של הכומר פטריק ברונטה ואשתו מריה בראנוול. הן כתבו תחת השם "בל" (Bell) (אקטון, קורייר ואליס) וחיו בהאוורת' (Haworth) באזור הביצות של יורקשייר.

שתי אחיות נוספות היו מריה ואליזבת, והיה להן גם אח – פטריק ברנוול ברונטה. מריה ואליזבת נפטרו משחפת בבית הספר בו למדו בשנת 1824. כל בני המשפחה נפגעו מהמחלה ומתו בגיל צעיר. האריכה ימים מכולם שרלוט, שהגיעה לגיל 39. לאף אחד מהם לא היו ילדים, ולכן אין למשפחה צאצאים בימינו.

ברונטה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "כריסטי ":

ג'ולי כריסטי (Julie Christie; נולדה ב- 14 באפריל 1941) היא שחקנית בריטית זוכת פרס אוסקר. הייתה דמות מובילה בחיי הזוהר של לונדון בשנות השישים, שכיום, בראשית המאה ה-21 נחשבת לאייקון קולנועי.

ג'ולי כריסטי נולדה במדינת אסאם, מזרח הודו, כשאז עוד הייתה חלק מן האימפריה הבריטית. אחת משני ילדיהם של רוזמרי ראמסדן ופרנק ג'ון כריסטי, שניהל מטע תה. היא למדה במנזר בהודו (שמשם הורחקה) ואחר כך בבית ספר למשחק בלונדון. כל זאת לפני הפריצה הגדולה שלה, ב- 1961 בסדרת המדע בדיוני של ה-BBC, שנקראה "A for Andromeda".

תפקידה הגדול הראשון בקולנוע היה כְּליז בסרטו של ג'ון שלזינגר "בילי בדאי" משנת 1963. שלזינגר, שליהק אותה לתפקיד רק לאחר ששחקנית עזבה, ביים אותה גם בתפקיד הפריצה שלה, כדוגמנית הלא מוסרית דיאנה סקוט ב"דרלינג" (1965), תפקיד שהמפיקים הציעו במקור לשירלי מקליין. למרות שלמעשה כריסטי הייתה אלמונית לפני "דרלינג", היא נבחרה לגלם את דמותה של לארה אנטיפובה בסרטו רחב היריעה של דייוויד לין, "ד"ר ז'יוואגו", עיבוד קולנועי לספרו של זוכה פרס נובל בוריס פסטרנק. הסרט שיצא לאקרנים בדצמבר 1965 היה לאחד הסרטים המצליחים בתולדות הקולנוע, ולסרט שג'ולי כריסטי הכי מזוהה איתו.

כריסטי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אליוט":

אליוט (נולדה כשרון בן-עזר ב-19 באוקטובר 1966) היא זמרת רוק ישראלית, סולנית ומנהיגת להקת פוליאנה פרנק ותקליטנית. היא כתבה וביצעה שירים שנגעו באופן ביקורתי בסוגיות של מין, מגדר, שוביניזם ופמיניזם ומתחה ביקורת על לאומנות ומיליטריזם.

השם "אליוט", אותו אימצה בסוף שנות השמונים, התחיל ככינוי חיבה, בגלל דמיונה לדרקון אליוט, מהסרט המוזיקלי "חברי הדרקון אליוט" משנות ה-70.

בן-עזר נולדה בתל אביב. היא נינתם של לאה ויהודה ראב. את שירותה הצבאי החלה בגלי צה"ל אך הודחה מהתחנה בשנת ב-1985 בנימוק של "דה מורליזציה".

היא הצטרפה כמתופפת ללהקתו של אחיה רז (רזי) בן-עזר, "אח חורג", בה היו חברים גם הגיטריסט עמי לוי והבסיסט שבי עוזיאל. בהמשך הצטרפה ללהקת האוונגרד דורלקס סדלקס תחילה כמתופפת ולאחר מכן גם ככותבת וזמרת.

בנובמבר 1987 הקימה אליוט צמד מוזיקלי עם חברתה ליאורה מוגרבי, לצורך הופעה אחת בלבד. הן קראו להרכב "פוליאנה פרנק", שם המשלב בין הדמות הספרותית פוליאנה לדמותה של אנה פרנק, ושרו את שני השירים היחידים שהיו להן- "גיבור צבא ההגנה" ו"בעלטת" כחימום להופעת הבכורה של נושאי המגבעת בתל אביב. עיתון "העיר" קבע לאחר הופעת הבכורה הזאת שהן "תקוות הרוק הישראלי", ובעקבות כך מיהרו השתיים לעבור לאמסטרדם.

אליוט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רולינג":

סר וואלס אדוארד רולינג (באנגלית: Wallace Edward Rowling, היה ידוע בשם ביל רולינג, באנגלית: Bill Rowling; ‏ 15 בנובמבר 1927 – 31 באוקטובר 1995) היה ראש ממשלת ניו זילנד ה-30. רולינג כיהן בתפקידו מעט יותר משנה והוא נבחר לאחר מותו של ראש הממשלה הפופולרי, נורמן קירק. רולינג לא הצליח להישאר בתפקיד, אך נותר מנהיג מפלגת הלייבור של ניו זילנד עד 1983.

ביל רולינג נולד בפרבר הכפרי מארירי שליד העיירה מוטואקה, אשר ליד העיר נלסון בצפון האי הדרומי. הוא היה בן למשפחת חוואים ותיקה. הוא התחנך בבית הספר התיכון של נלסון ולמד באוניברסיטת קנטרברי, שם קיבל תואר בכלכלה. כמו כן הוא למד בקולג' לחינוךשל קרייסטצ'רץ' והוסמך כמורה. לאחר שהשלים את לימודיו, לימד רולינג בכמה בתי ספר ברחבי ניו זילנד. ב-1958 עזב רולינג את תחום ההוראה והתגייס לצבא ניו זילנד, שם היה לעוזרו של מנהל החינוך בצבא. הוא בילה זמן קצר בשירות מעבר לים במלזיה ובסינגפור, במסגרת משימה שהייתה קשורה למצב החירום במלזיה.

בבחירות הכלליות של 1960 הוצגה מועמדתו של רוליגנג כנציג מפלגת הלייבור במחוז הבחירה של פנלדטון שבקרייסטצ'רץ'. פנדלטון נחשב למחוז בטוח של המפלגה הלאומית של ניו זילנד ורולינג הובס על ידי הארי לייק, שמונה להיות שר האוצר בממשלת המפלגה הלאומית שהוקמה לאחר הבחירות. בכל אופן, שנתיים לאחר מכן, התמודד רולינג בהצלחה בבחירות הביניים במחוז בולר, שהתקיימו עקב מותו של נציג הלייבור, ג'רי סקינר. רולינג החזיק במושב זה עד לבחירות של 1972 ואז, עקב ביטולו של מחוז בחירה זה, הוא המשיך לכהן בפרלמנט כנציג מחוז הבחירה של טסמן.

רולינג בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בלייטון ":

יהודה אטלס (נולד ב-12 בפברואר 1937) הוא סופר מתרגם ועיתונאי ישראלי.

יהודה אטלס נולד במושב עין עירון, להורים שעסקו בחקלאות. למד בבית ספר יסודי בכרכור ובית ספר תיכון בחדרה. שירת בצה"ל בחטיבת גולני. היה חבר קיבוץ מזרע ועבד כמדריך ילדים בבתי ספר חקלאיים.

הוא ערך את כתב העת לנוער במחנה גדנ"ע, ושימש סגן-העורך של המוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות. במוסף זה פרסם במשך שמונה שנים מדור בשם ילד גדול שעסק בספרי-ילדים ובסופרים שכתבו אותם.

הספר שהביא לפרסומו הרב הוא והילד הזה הוא אני (1977), המכיל שירי ילדים קצרים המציגים את העולם מנקודת מבטו של ילד. ספר זה זכה גם בפרס זאב לספרות ילדים ונוער. ב-2013 זכה אטלס בפרס סטימצקי על ספרו "והילד הזה הוא אני – אוסף ראשון".

בעקבות הצלחתו הרבה של ספר זה (שגם תורגם לאנגלית תחת השם It's Me), באו בעקבותיו ספרים נוספים בסגנון דומה:

ב-1979 יצא תקליט בשם "והילד הזה הוא אני", ובו מבוצעים שירים מן הספר שהולחנו בידי אבנר קנר. לצד קנר שרים באלבום דויד ברוזה, אפי בן ישראל, מזי כהן ויואל לרנר. אטלס עצמו מקריא באלבום מספר שירים.

שלושת ספרי ילדים גדולים, שיצאו בשנת 2003, הם פרויקט גדול שלו בתחום חקר ספרות הילדים. הכרך הראשון בספר זה מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים, השני – באמריקאים, והשלישי – בעיקר באירופאים. אטלס מעביר סדנאות והרצאות על ספרות ילדים, לעתים קרובות בהתנדבות.

בלייטון בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רות רנדל":

דף קטגוריה זה כולל את 14 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 14 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 299 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

רות רנדל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שרלוט ברונטה":

אורי קציר (נולד ב־22 ביולי 1968 בחיפה) הוא מורה דרך, איש תקשורת ובלוגר ישראלי.

בצבא שירת כמש"ק חינוך ביחידות שדה. במהלך לימודיו לתואר ראשון ביחסים בינלאומיים ולתואר שני בהיסטוריה כללית באוניברסיטה העברית התפרנס מהדרכת קבוצות מטיילים. ב-1994 סיים קורס צוערים בסיסי במשרד החוץ, אך מיד לאחר מכן פרש ועבר לעיתונות. הוא הצטרף לסוכנות הידיעות עתי"ם ומונה לכתב המדיני שלה. במחצית השנייה של שנות התשעים מילא תפקידי דוברות פוליטיים, בתחילה כדוברו וראש לשכתו של אהוד ברק, שהתמודד אז על מנהיגות מפלגת העבודה, ולאחר מכן כדובר מפלגת שינוי. לאחר הבחירות שימש כדובר סיעת שינוי בכנסת, אך בשנת 2000 התפטר ועבר לשמש כדובר הרשות לניירות ערך.

את פעילותו כבלוגר החל קציר ב-2003, אז הקים את הבלוג "באופן אישי" שהתארח באתר "רשימות". חלק גדול מפרסומיו היו מאמרים שהתמקדו בפרשיות היסטוריות נשכחות או בלתי ידועות ובתחומים תרבותיים ששיקפו את נטיותיו האישיות. בשנת 2004 סגר את "באופן אישי" והקים את "אפלטון", בלוג עצמאי בעל נופך אינטלקטואלי בולט. כמה מפרסומיו ב"אפלטון" עוררו עניין ציבורי בלתי מבוטל. בעקבות התאבדותה של הבלוגרית מירב קנר, שנודעה בכינוי "רפונזל", הציע לנסח כללי אתיקה לבלוגרים ואף הציג טיוטה משלו. בעקבות פרסום שבו תיאר בקצרה את פרשת התאבדותו של החייל אורי אילן בשבי הסורים ותהה על היעלמותם של הפתקים המפורסמים שנמצאו על גופו (שבמפורסם שבהם חורר אילן את המלים "לא בגדתי"), ולאחר שידורה של תוכנית רדיו שבה ראיין (יחד עם משה טימור) דמויות הקשורות בפרשה, איתר צה"ל את הפתקים האבודים ומסרם לידי משפחת אילן. בינואר 2005 הציע את מועמדותו של הסופר אלי עמיר לנשיאות המדינה – הצעה שעוררה תשומת לב לאחר שנפתחה חקירת משטרה נגד הנשיא המכהן, משה קצב.

שרלוט ברונטה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אמילי ברונטה":

עופרה עופר אורן (נולדה ב-4 ביולי 1951 בתל אביב), סופרת, בלוגרית, מתרגמת ועורכת ישראלית. לימדה אנגלית בבית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין בגבעתיים.

בוגרת החוג לספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב, שם למדה גם משחק בחוג לתיאטרון.

פרסמה תשעה ספרים וסיפוריה נכללו בשלוש אנתולוגיות. תרגמה למעלה מארבעים ספרים, מרביתם פרוזה, וערכה ספרים רבים. כמו כן פרסמה רשימות עיתונאיות וביקורות ספרים בכמה עיתונים ובהם: "ידיעות אחרונות", "דבר", "עולם האישה" ו"עיתון 77". מאז 2014 כותבת את הבלוג "סופרת ספרים" ובו ביקורות על ספרים ועל סרטים ורשימות על סיפורם של שירים ועל חייהן של סופרות מפורסמות. בנעוריה הייתה כתבת נוער ב"מעריב לנוער" ופרסמה עשרות רשימות, חלקן מלונדון, שם סיימה את לימודי התיכון.

זכתה בפרס ראש הממשלה ליצירה בשנת 1994.

בין הספרים שתרגמה עופר יצוינו:

אמילי ברונטה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "וירג'יניה וולף":

רִנה לִיטְוִין (2 בספטמבר 1939 – 17 במרץ 2012) הייתה סופרת, משוררת, חוקרת ספרות ומתרגמת מאנגלית, ספרדית ורוסית.

רנה ליטוין נולדה בהונג קונג בשנת 1939. אמה הייתה מורה לאנגלית ואביה היה מהנדס ותעשיין. שפות הדיבור בבית היו רוסית ואנגלית. בשנת 1949 המשפחה עלתה לישראל והתיישבה בקריית חיים.

רנה למדה בגימנסיה אוהל שם ברמת-גן. לאחר שירותה הצבאי, למדה ספרות עברית ואנגלית באוניברסיטה העברית בירושלים. לימדה שירה בחוג לתורת הספרות באוניברסיטת תל אביב (1968), בתיכון מיטראני בחולון (1972) ובמכללת בית ברל (1995-1997) במסגרת מלגת "סופר-מורה" של משרד החינוך והתרבות ובמסגרות נוספות.

ליטוין הייתה עורכת ומתרגמת בהוצאת ספרית פועלים (1976-1981) וכמו כן חברת מערכת (1981-1984) וממונה על מדור הספרות המתורגמת בהוצאת כתר (1987-1990). מאז 1998 עבדה כעצמאית עם הוצאות ספרים שונות: הוצאת הקיבוץ המאוחד ועם תיאטראות: גשר, החאן והבימה.

ליטוין התגוררה בתל אביב, הייתה נשואה ואם לשניים. היא נפטרה ב-17 במרץ 2012 עקב מחלה נדירה.

פרופסור מנחם פרי, עורך הספרייה החדשה, אמר על רנה ליטוין (18 במרץ 2012):

וירג'יניה וולף בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אגתה כריסטי ":

בריטניה 1920

הרצח המסתורי בסטאייל(אנגלית: The Mysterious Affair at Styles) הוא ספרה הבלשי הראשון של אגאתה כריסטי, אשר מאז יציאתו לאור העניק לה מוניטין רב בתחום הספרות הבלשית ותורגם לשפות רבות. הוא נכתב בשנת 1916 ופורסם לראשונה בשנת 1920. הספר מציג לראשונה את הרקולה פוארו הבלש הבלגי הנודע, אינספקטור ג'אפ מהסקוטלנד יארד וקפיטן האסטינגס, דמויות שיופיעו בהמשך ברבים מספריה של כריסטי. הספר יצא לאור בעברית על ידי הוצאת מ. מזרחי, בשנת 1993 ותורגם על ידי א. בן-דן. תרגום חדש של הספר על ידי מיכל אלפון יצא בשנת 2016 בהוצאת עם עובד תחת השם "הפרשה המסתורית בסטיילס"

בספר זה משתמשת כריסטי בטכניקה בלשית חוזרת שלה. היא מציגה בפני הקורא מספר רב של חשודים כאשר מידע נוסף נחשף בפני הקורא במהלך הסיפור, באופן שיוכל לפענח את התעלומה בעצמו. הספר מתאר רצח על רקע אחוזה אנגלית מבודדת. ישנם מספר חשודים, רובם מסתירים מידע אודות עצמם. הספר כולל את מפת הבית, מפת החדר בו אירע הרצח וציור חלק מצוואה.

הספר מוצג מנקודת ראותו של קפיטן האסטינגס. קפיטן האסטינגס הוא קצין בריטי שחזר מהחזית לאחר שנפצע בקרבות מלחמת העולם הראשונה ונשלח חזרה לביתו באנגליה. הוא פוגש בידידו ג'והן קאוונדיש במקרה, וזה מזמינו להתארח בביתו, באחוזת סטאייל שבמחוז אסקס. האחוזה נרכשה על ידי אביו המנוח של ג'והן ובמותו הוא הוריש אותה יחד עם רוב כספו ונכסיו לאשתו ואמו החורגת של ג'והן, אמילי אינגלתורפ, שמכונה 'הגבירה'. אף על פי שהייתה אמם החורגת של ג'והן ולאורנס, אחיו הצעיר, היא תמיד התנהגה אליו בנדיבות והם גרו איתה באחוזה. לאורנס הוא בעל השכלה אקדמאית של רופא, אך עוסק בפועל בכתיבה וג'והן הוא פרקליט, אך כבר אינו עוסק במקצוע.

אגתה כריסטי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אניד בלייטון ":

יהודה אטלס (נולד ב-12 בפברואר 1937) הוא סופר מתרגם ועיתונאי ישראלי.

יהודה אטלס נולד במושב עין עירון, להורים שעסקו בחקלאות. למד בבית ספר יסודי בכרכור ובית ספר תיכון בחדרה. שירת בצה"ל בחטיבת גולני. היה חבר קיבוץ מזרע ועבד כמדריך ילדים בבתי ספר חקלאיים.

הוא ערך את כתב העת לנוער במחנה גדנ"ע, ושימש סגן-העורך של המוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות. במוסף זה פרסם במשך שמונה שנים מדור בשם ילד גדול שעסק בספרי-ילדים ובסופרים שכתבו אותם.

הספר שהביא לפרסומו הרב הוא והילד הזה הוא אני (1977), המכיל שירי ילדים קצרים המציגים את העולם מנקודת מבטו של ילד. ספר זה זכה גם בפרס זאב לספרות ילדים ונוער. ב-2013 זכה אטלס בפרס סטימצקי על ספרו "והילד הזה הוא אני – אוסף ראשון".

בעקבות הצלחתו הרבה של ספר זה (שגם תורגם לאנגלית תחת השם It's Me), באו בעקבותיו ספרים נוספים בסגנון דומה:

ב-1979 יצא תקליט בשם "והילד הזה הוא אני", ובו מבוצעים שירים מן הספר שהולחנו בידי אבנר קנר. לצד קנר שרים באלבום דויד ברוזה, אפי בן ישראל, מזי כהן ויואל לרנר. אטלס עצמו מקריא באלבום מספר שירים.

שלושת ספרי ילדים גדולים, שיצאו בשנת 2003, הם פרויקט גדול שלו בתחום חקר ספרות הילדים. הכרך הראשון בספר זה מתרכז בשחר ספרות הילדים וביוצרים אנגלים, השני – באמריקאים, והשלישי – בעיקר באירופאים. אטלס מעביר סדנאות והרצאות על ספרות ילדים, לעתים קרובות בהתנדבות.

אניד בלייטון בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ביאטריס וב":

קטגוריה זו כוללת את הקצרמרים בנושא אישים.

הדפים בקטגוריה זו מכילים את התבנית {{קצרמר}} עם הפרמטר "אישים":

↑  •  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z  •  0-9

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 3,920 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ביאטריס וב בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ג'ורג' אליוט":

רות הכהן-פינצ'ובר (נולדה ב-7 בדצמבר 1956) היא חוקרת מוזיקה ותרבות, פרופסור בחוג למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים מחזיקת הקתדרה על שם ארתור רובינשטיין וזוכה פרס קינקלדיי לספר הטוב ביותר במוזיקולוגיה בשנת 2012 מטעם האיגוד האמריקאי למוזיקולוגיה.

רות פינצ'ובר נולדה בירושלים לאליעזר ולאסתר פינצ'ובר. היא סיימה תואר בוגר במוזיקולוגיה ובמחשבת ישראל בשנת 1980, השלימה תואר מוסמך במוזיקולוגיה בשנת 1985 וזכתה לתואר דוקטור לפילוסופיה בשנת 1992. את תאריה השלימה הכהן-פינצו'בר באוניברסיטה העברית בירושלים בהצטיינות יתרה. החלה לתרגל בחוג למוזיקולוגיה בשנת 1979, התקבלה כחברת הוראה בשנת 1992, קיבלה מעמד של פרופסור חבר בשנת 2008 ומונתה לפרופסור מן המניין בשנת 2013. החל משנת 1995 ועד 2003 הרצתה וכיהנה כיועצת וחברה בוועדה האקדמית לתוכנית "אמירים" לתלמידים מצטיינים.

במסגרת תפקידיה השונים באוניברסיטה העברית, כיהנה רות הכהן כראשת החוג למוזיקולוגיה בין השנים 2001–2004, ושוב מ-2012, ועמדה בראש התוכנית לדוקטורנטים מצטיינים של מדעי הרוח במהלך 2008–2009. בין השנים 2008–2011 פעלה כעמיתה בכירה עמיתה בכירה בסכוליון, מרכז למחקר רב תחומי בלימודי היהדות באוניברסיטה העברית, בקבוצת המחקר: "הדמיון הפרשני: זיקות בין דת לאמנות בתרבות היהודית בהקשריה". החל משנת 2013 ועד 2015 כיהנה כראשת בית הספר לאמנויות. בשנת 2014 מונתה לעמוד בראש תוכנית עמיתי מרטין בובר במדעי הרוח והחברה.

ג'ורג' אליוט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ג'יין אוסטן":

תבונה ורגישות (באנגלית: Sense and Sensibility) הוא הרומן הראשון של ג'יין אוסטן שיצא לאור.

ספרה של ג'יין אוסטן "תבונה ורגישות" פורסם לראשונה בשנת 1811 בעילום שם, במקום שם הסופר נכתב "מאת גברת" ("By a lady"). הרומן זכה לביקורות טובות ונמכר היטב, אך זהות הכותבת הייתה ידועה רק לבני משפחתה. בהוצאה השנייה של הרומן היה כתוב על הכריכה "מאת מחברת גאווה ודעה קדומה" (שפורסם ב-1813).

ג'יין אוסטן כתבה גרסה מוקדמת של הרומן בשם "אלינור ומריאן" בשנת 1795 כנראה בסגנון רומן מכתבים. היא שיכתבה את הרומן (מסופר בגוף שלישי) ב-1797 / 1798 והגיהה אותו שוב ב- 1809 / 1810 לפני פרסומו.

זהו סיפורן של שתי אחיות אלינור ומריאן דאשווד (כאשר אלינור מייצגת "תבונה" ומריאן "רגישות"). אחרי מות אביהן הן נשארות חסרות בית משלהן, יחד עם אמן ואחותן הצעירה מרגרט הן נאלצות לעבור לבית כפרי שמציע להם קרוב משפחה נדיב. אלינור נקשרת לאדוארד פררס האדיב ומתון ההליכות, אך אינה מודעת לכך שהוא כבר מאורס בסתר לאחרת. מריאן מתאהבת בווילובי, צעיר נמרץ ושובה-לב, שמוביל אותה להתנהגות לא נאותה, ומתעלמת מחיזוריו של קולונל ברנדון הנאמן.

ג'יין אוסטן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מרי וולסטונקראפט":

דף קטגוריה זה כולל את 14 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 14 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 299 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מרי וולסטונקראפט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ביאטריקס פוטר ":

לכל מדיה אמור להיות תיאור, בכדי לבשר לגולשים על התוכן, היוצר/ים, מקור המדיה ותאריך היצירה, במידת האפשר. אם יש לך גישה למידע זה, אנא הוסף אותו לתיאור הקובץ.

Public domainPublic domainfalsefalse

simple book

glossar book

לחצו על תאריך/שעה כדי לראות את הקובץ כפי שנראה בעת זו.

יותר מ־100 דפים מקשרים לקובץ זה.
הרשימה הבאה מראה רק את 100 הדפים הראשונים שמקשרים לקובץ זה.
ניתן לצפות ברשימה המלאה.

אתרי הוויקי השונים הבאים משתמשים בקובץ זה:

צפו בשימושים בקובץ זה במיזמי ויקימדיה נוספים.

ביאטריקס פוטר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ג'יי קיי רולינג ":

Internet Movie Database (בעברית: בסיס נתוני סרטים אינטרנטי) הוא אתר אינטרנט המכיל בסיס נתונים מקוון של מידע על סרטים, שחקני קולנוע, תוכניות טלוויזיה, צוות הפקה ומשחקי וידאו. האתר נמצא בבעלות חברת אמזון.קום.

אתר IMDb מכיל מידע על סרטים, החל מפרטים בסיסיים כמו שמות השחקנים, הבמאי, תקציר עלילה וביקורות, ועד פרטי טריוויה, שגיאות המשכיות בסרט, פסקול וקשרים לסרטים אחרים. באתר דפים על שחקנים, במאים ותסריטאים המפרטים את הסרטים והתוכניות בהם עבדו, ולעתים מכיל ביוגרפיה שלהם.

בנוסף לנתונים על סרטים ומשחקי וידאו יש באתר חדשות על סרטים ותוכניות טלוויזיה, וכן סקירה מיוחדת על אירועים כגון חלוקת פרסי האוסקר. באתר הייתה גם מערכת פורומים פעילה, הן לכל סרט ולכל אדם, והן פורומים לדיונים כלליים בנושאים שונים. הפורומים נסגרו בפברואר 2017.

IMDb הוא אתר חופשי, אך יש להירשם לו בחינם על מנת לקבל גישה לכל הנתונים באתר. משתמשים רשומים באתר יכולים לשלוח בדואר אלקטרוני עדכונים ושינויים, לקרוא ולכתוב הודעות בפורומים, וכמו כן לדרג את הסרטים לפי טעמם.

בסיס הנתונים נוצר משתי רשימות אשר החלו כפרויקטים עצמאיים בשנת 1989 על ידי משתתפים בקבוצת הדיון rec.arts.movies. הרשימה הראשונה הייתה של שחקניות עם עיניים יפות, אשר נקראה בפי רוב "הרשימה". השנייה, אשר נקראה "רשימת דירוגי סרטים", כללה דירוג של סרטים שונים מ-1 עד 10. בכל אחת מהן, מתחזק אחד רשם פריטים שנשלחו אליו על ידי אנשי קבוצת הדיון, והעלה גרסה מעודכנת של הרשימה מדי פעם.

ג'יי קיי רולינג בויקיפדיה