סוג של בצק

סוג של בצק
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סוג של בצק .
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פילו.

מידע רנדומלי על הביטוי "פילו":

בּוּרֵקַס (במקור הלאדינו: Burreka בורקה או בורק, מטורקית: Börek ; בלאדינו "בורקס" (Burrekas) היא צורת הריבוי של המילה) הוא מאפה ממולא שנהוג להכינו במטבח היהודים הספרדים מטורקיה ומארצות הבלקן שהפך למאכל נפוץ מאוד במטבח הישראלי. המאכל מוכר אצל עמי הבלקן בשמות דומים למדי: בטורקית, השפה ממנה הגיעה המילה, הוא נקרא: Börek, בארמנית:(բորեկ Boereg, בסרבית: Burek, באלבנית: Byrek, בבולגרית: Byurek, ביוונית: Boureki או Bourekaki, וברומנית בצורתו המשולשת: Triunghi turcesc ("משולש טורקי").

המאפים הקרויים "בלקניים", המוכרים אצל היהודים הספרדים בישראל ומחוצה לה, מהווים משפחה גדולה של בצקים, טעמים וצורות. למשפחה זו, פרט לבורקס השכיחים ביותר, שייכים אינצ'וסה (Inchusa), בולמה (ברבים, בולמאס – Bulemas), בואיקו (ברבים, בואיקוס – Boyikos), פילו בויוס (Filo boyos, בטורקית: Boyoz), בניצה (בולגרית: Баница), חנדראז'ו (בלאדינו: Handrajo,כלומר "סמרטוט"- בורקה ממולא בחצילים וירקות אחרות עם גבינה), סאלודוזאס (Saludozas), פרוז'לדה (Frojaldas), צ'וקור בורק (בטורקית: Çukur börek), קזאדס (Kezadas) או קיזידיקס (בורקס ממולא באורז וגבינה), טראוואדוס (Travados, "בורקס מתוק"), ביסקוצ'יקוס (Biskuchikos), רוסקאס (Roskas turkas, "בייגלה טורקי" או "סימיט"). במסורות באזורים אחרים ידועים הצ'יבורקי (בטטרית: çiberek) או הפירושקי.

פילו בויקיפדיה