סוג ניתוח בלידת חתך

סוג ניתוח בלידת חתך
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סוג ניתוח בלידת חתך.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: קיסרי .

מידע רנדומלי על הביטוי "קיסרי ":

קייסרי (טורקית Kayseri) היא עיר בקפדוקיה שבמרכז טורקיה ובירת נפת קייסרי. לעיר מעמד של עיר מטרופוליטנית (Büyükşehir – "עיר גדולה") המחולקת לחמש עיריות. שתיים מהן – קוג'סינן (Kocasinan) ומליקגזי (Melikgazi) מהוות את גרעינה של העיר, וב-2004 נוספו לה שלוש עיריות נוספות – הג'לר (Hacılar), אינג'סו (İncesu) וטאלס (Talas).

בשנת 2007 התגוררו בעיר 895,253 תושבים, ולאחר הוספת שלושת הרבעים הנוספים מנתה אוכלוסיית העיר 1,094,000 איש לפי הערכה משנת 2006. הר ארג'ייס (Erciyes Dağı) המתנשא לגובה של 3,916 מטר החולש על קייסרי מדרום היה לסימן ההיכר שלה ומופיע על סמל העיר.

העיר והאזור נושבו כבר בשנת 3000 לפנה"ס לערך, ואחד היישובים העתיקים באנטוליה – קילטפה (Kültepe) – נמצא כ־20 קילומטרים צפון-מזרחית לעיר. באתר זה מצויים שרידיה של קַרוּם כַּנֵש ושל נשש הצמודה לה, בירתם הראשונה של החתים) באנטוליה. קייסרי עצמה נודעה בעת העתיקה בשם מזאקה (Mazaka) ושכנה בצומת דרכים חשוב. בין היתר חלפו בה דרך המשי, דרך המלך הפרסית, וצירים שחצו את אנטוליה מחופי הים השחור בצפון לעמק הפרת דרומית-מזרחית לה.

החל בתקופה הרומית, ככל הנראה בימי קלאודיוס, נקראה העיר בשם "קיסריה" (Caesarea), וזה השתבש לשמה הנוכחי. מהתקופה הרומית לא נשתמרו שרידים רבים שכן העיר חרבה בידי המלך הסאסני שבור הראשון בשנת 260. במאה ה-4 ייסד בזיליוס הקדוש מקיסריה מרכז נוצרי בסמוך לעיר, וזה בלע את העיר העתיקה. חלק מעיר חדשה זו הוקף בחומה בתקופת הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס הראשון ויצר את המצודה (Kale) העומדת על תילה בכיכר הרפובליקה (Cumhuriyet Meydanı) במרכזה של העיר עד היום.

קיסרי בויקיפדיה