סדר הדורות במשפחה

סדר הדורות במשפחה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סדר הדורות במשפחה.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: שושלת.

מידע רנדומלי על הביטוי "שושלת":

השושלת האגעזית היא שושלת מלכים שמיים ששלטו על שבא מ-1978 לפנה"ס ועד 978 לפנה"ס. אם משלבים את תקופת שלטון השושלת יחד עם שושלת מנליק שיצאה ממנה והענף שלה השושלת הסולומונית מקבלים שושלת ששנות שלטונה היו מהארוכות ביותר בעולם. תקופה שתחילתה ב-1978 לפנה"ס וסיומה במהפכה האתיופית ב-1974, כלומר ששנות שלטונם הם כ-3,952 שנים.

על פי המסורות של החבשים והערבים מייסד ממלכת שבא היה עבד שמס (נקרא גם בשם "סבא") שהיה בנו של ירח בן יקטן. המסורת האתיופית מספרת שהשושלת שלטה בשני צידיו של מיצר באב אל מנדב ושלטונם של מלכים אלו ומרכז הכובד של הממלכה היה בתימן ומאוחר יותר עבר אל תיגראי, בתקופת שלטונם של מלכים אלו התרחשו ככל הנראה ההגירות של העמיים השמיים לאתיופיה של היום ובייחוד השבט שהשושלת השתייכה אליו שבט האגעזי ("דוברי געז" – "אגעזיאן"). המלכה המפורסמת ביותר של הממלכה הייתה מקדה (מלכת שבא) אשר לפי המסורת ביקרה את שלמה המלך וילדה ממנו את מנליק, מנליק יירש את אמו ויצר שושלת חדשה שושלת מנליק וממלכה חדשה אקסום.

עד לפני מספר שנים היסטוריונים גרסו שממלכת שבא היא ממלכת סבא שהתקיימה בחצי האי ערב ולא באתיופיה, אך בממצאי חפירות ארכאולוגית התגלתה ממלכה שמית קדומה יותר מאקסום באתיופיה בשם "ד'מאט", בחפירות במספר אתרים התגלו כתובות כגון "מלכי ד'מאט וסבא משבט האגעזי". כתובות כאלו קיימות הן בתימן והן בעיירה ההיסטורית יחא שבתיגראי.

שושלת בויקיפדיה