סגנון עממי בג'אז

סגנון עממי בג'אז
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סגנון עממי בג'אז.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בלוז, פיוז'ן, אסיד ג'אז ג'אז בלוז, ג'אז ראפ, הזרם השלישי, נו ג'אז סמות' ג'אז, קליפסו ג'אז.

מידע רנדומלי על הביטוי "בלוז":

רוק אנד רול (ידוע גם כ"רוקנרול" ו"רוק נ' רול", מאנגלית: Rock & Roll – מילולית: נא להתנדנד ולהתגלגל) הוא סגנון מוזיקלי ותרבותי שהתפתח בשנות ה-50 בארצות הברית בעקבות המהפכה האלקטרונית בבלוז, ואשר ממנו התפתח הרוק בשנות ה-60.

אמנם הבלוז יצא מהאופנה בארצות הברית בשנות העשרים, אך כבר בשנות השלושים והארבעים החלו תמורות במוזיקה, אשר הביאו לחזרתו בגרסה אינסטרומנטלית מודרנית: בשנת 1930 פותחו הגיטרה החשמלית והאורגן החשמלי, ובשנת 1951 הומצאה גיטרת הבס החשמלית, שקיבלה את התפקיד שהיה עד אז נחלתו הבלעדית של הקונטרבס.

פיתוחם של שלושת כלי הנגינה החשמליים, ובמיוחד הגיטרה החשמלית, השפיע על שני סגנונות מוזיקליים: הקנטרי והבלוז. נגני הקאנטרי עברו עתה מבנג'ו לגיטרות חשמליות. בעוד שהאירופאים ניגנו בגיטרות הקלסיות בעזרת האצבעות והציפורניים בלבד, האמריקאים ניגנו בגיטרות החשמליות בעזרת מפרט, כמו שלפני כן ניגנו בבנג'ו. שינוי עמוק יותר חל בבלוז: בעוד שבעבר הבלוז היווה בסך הכול שירת עבודה, בשנים אלה מנגינות הבלוז עברו עיבוד אלקטרוני-מודרני וסגנון זה הפך לבסיס של הנגינה בגיטרה חשמלית.

בנגינת בלוז, לרוב, משתמשים בשתי גיטרות. גיטריסט אחד מנגן ליווי קבוע, המורכב ממספר אקורדים. הליווי מנוגן בקצב של צליל ארוך וצליל קצר לסירוגין. בזמן שהגיטריסט הראשון נותן את הקצב, הגיטריסט השני מאלתר. האלתור מאופיין בהרבה סליידים ובנדים (ר' ערך פריטה בגיטרה) ובשימוש בתווים כחולים (מונחתים). הוא מנוגן על חמש צורות יסוד של סולם, הנקראות סולמות פנטטוניים. השילוב של הקצב הנ"ל, עם אקורדים מיוחדים של בלוז (ספטאקורדים) אשר חוזרים על עצמם במחזוריות קבועה של 12 תיבות ועם האלתור על הסולמות הפנטטוניים, מעניק לסגנון את צלילו המיוחד ומשרה את האווירה המיוחדת המאפיינת מוזיקה זו.

בלוז בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פיוז'ן":

פיוז'ן (מאנגלית – Fusion; היתוך) הוא סגנון מוזיקלי אשר עיקרו שילוב אלמנטים שונים מסגנונות מוזיקליים אחרים. השילוב הנפוץ של מוזיקת ג'אז בפיוז'ן מוביל לעתים לקטלוגו כתת-סגנון של התחום.

מוזיקת הפיוז'ן, משלבת סגנונות שונים ומרכיבים מכל קצוות הקשת המוזיקלית. לרוב היא מהווה שילוב בין ג'אז, על כל סגנונותיו, לבין רוק, ולרוב כוללת כלים אלקטרוניים כמו פסנתר חשמלי, אורגן וגיטרות חשמליות. כמו בג'אז, הדגש בפיוז'ן הוא אלתור של מוטיבים מוסכמים, אך העיבודים מתרחקים מן הפורמט האקוסטי של הג'אז, ומשלבים גם סינתיסייזרים מודרניים וכלי נגינה אקזוטיים הלקוחים מתרבויות חוץ-מערביות.

במחצית השנייה של שנות השבעים החל הפיוז'ן לשלב מסורות מוזיקליות ממדינות רחוקות באסיה ובאפריקה, וכך החל להיווצר בלבול בין פיוז'ן ובין ז'אנרים מוזיקליים דומים כמו ניו אייג', מוזיקת עולם וג'אז-רוק סטנדרטי. אחת ההשפעות החזקות ביותר על הפיוז'ן של שנות השבעים הגיעה מהודו. הפיוז'ן האירופאי התפרסם בעיקר דרך חברת התקליטים ECM, בעוד בארצות הברית ניתן להבחין בהשפעות חזקות שהגיעו מאמריקה הלטינית. בשנות התשעים הושפע הסגנון גם מפלמנקו, מרוק כבד וממוזיקה מזרח-אירופאית.

פיוז'ן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "הזרם השלישי":

דף קטגוריה זה כולל את 9 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 9 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 52 הדפים הבאים, מתוך 52 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

הזרם השלישי בויקיפדיה