נוזל משמש להכנת חומרי נפץ

נוזל משמש להכנת חומרי נפץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: נוזל משמש להכנת חומרי נפץ.
זוהי הגדרה בת 25 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גליצרין .

קצת על גליצרול:
גליצרול (Glycerol) הוא תרכובת אורגנית פשוטה בעלת חשיבות עליונה בכל הייצורים החיים שכן היא חיונית ליצירת לטריגליצרידים וכן בתעשייה, התרכובת מורכבת מאטומי פחמן, מימן וחמצן. הגליצרול הינו דליק. נוסחתו של גליצרול היא C3H8O3, ובהצגה פחות כללית: CH2OHCHOHCH2OH.
לגליצרול שמות רבים: בתעשייה הוא ידוע יותר כגליצרין (Glycerin או Glycerine), בעוד שבהקשרים ביולוגיים קיימת העדפה לגליצרול. שני שמותיו הכימיים של גליצרול, לפי מונחון IUPAC, הם 1,2,3-פרופאנטריול (Propanetriol) ו-1,2,3-טריהידרוקסיפרופאן (Trihydroxypropane). בעבר היה ידוע גם כגליצריטול (Glyceritol) וגליציל אלכוהול (Glycyl alcohol).
לפי שני שמותיו הכימיים של גליצרול ניתן להסיק כי מדובר בטריול – כוהל בעל שלוש קבוצות הידרוקסיל (OH). לגליצרול שלושה אטומי פחמן; היות שתרכובות ביולוגיות חשובות רבות מכילות שלד של שלושה אטומי פחמן (פירובט, חומצה לקטית, חומצות האמינו אלנין וסרין) ניתן להמירן לגליצרול ולהפך, עובדה בעלת משמעות רבה במטבוליזם. גליצרול הינו מרכיב בסיסי בסבונים (אם כי הוא לא מהווה חלק מהסבון עצמו אלא משמש כתוסף), משחות ומוצרי קוסמטיקה רבים, והוא מעניק להם מרקם שמנוני. הגליצרול יכול לרכך עור מיובש. בתעשיית המזון הוא משמש כחומר הלחה וכמסמיך, ומסומן במספר E: "‏E422". ניתן ליצר ממנו גם חומר נפץ (ניטרוגליצרין).

נלקח מויקיפדיה