משל לכסות או למסווה

משל לכסות או למסווה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: משל לכסות או למסווה.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עלה תאנה.

מידע רנדומלי על הביטוי "עלה תאנה":

תְּאֵנָה (שם מדעי: Ficus carica; פיקוס התאנה), היא עץ ממשפחת התותיים. העץ נשיר, ומגיע לגובה 3–10 מטרים. אחד משבעת המינים שנשתבחה בהן ארץ ישראל. העץ גדל בר ליד מעיינות, לאורך בקעת הירדן ובקעת ים המלח.

ייתכן כי העץ בוית, או למצער טופל בידי האדם, כבר בתחילת התקופה הנאוליתית, לפני יותר מ-11,000 שנים. זאת לפי תאנים עקרות שנמצאו בחפירת האתר גלגל בבקעת הירדן. אם כך, התאנה היא מגידולי התרבות הקדומים ביותר.

פרי התאנה שאנו אוכלים אינו פרי אלא פרי מדומה. הפרי האמיתי הוא הגרגרים בפנים. למעשה אנו אוכלים תפרחת (אסופת פרחים בשרנית) של התאנה, במבנה סגור דמוי כדור או כד חלול שהדפנות הפנימיות פורחות בצפיפות. (הפגה של התות היא כשכל הפרחים פונים החוצה ושל התאנה-כשכל הפרחים פונים פנימה). פי הפגה סגור על ידי קשקשים רעופים המבודדים את חלל הפגה מהעולם החיצון. גודל התפרחת כ 3- 5 ס"מ, בעלת קליפה בצבע ירוק-בהיר או סגלגל, במבנה בשרני וחלול והפנים ירוק או אדום כהה. 

צורת פריחה זו של פגה אופיינית לכלל מיני הפיקוס. סוגים אחרים במשפחת התותיים עשויים להציג פגות גם כן (למשל ה-Dorstenia, ש דומים, אך המשטח עליהם הם פורחים אינו מקומר).

עלה תאנה בויקיפדיה