משירי אריק איינשטיין

משירי אריק איינשטיין
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: משירי אריק איינשטיין.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מאיה, לילה, אגדת דשא, עוף גוזל, סע לאט, שבת בבוקר, סוס עץ, אמא שלי, כמה טוב, אדוני השופט, יד אחת עושה את זה .

מידע רנדומלי על הביטוי "מאיה":

דף קטגוריה זה כולל את 9 הדפים הבאים, מתוך 9 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מאיה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "לילה":

מועדון לילה הוא אולם או מתחם סגור קטן יותר, המשמש להצגת מופעי בידור ולריקודים, ופועל בעיקר בשעות הלילה המאוחרות ובסופי שבוע.

הכניסה למועדון כרוכה, בדרך כלל, בתשלום.

במועדוני לילה רבים משמיעים מוזיקה, כשהסגנונות הנפוצים הם: מוזיקה אלקטרונית, טראנס, היפ הופ, דאנס ומוזיקת פופ. המוזיקה מבוצעת בהופעה חיה או מוקלטת בניהולו של DJ. לעתים, נכללים בהם גם מופעי סטנד אפ או חשפנות. כן כולל המועדון רחבת ריקודים, המשמשת מקום לקהל המבקרים לרקוד, ובר המספק משקאות ומזון, לרוב בתשלום נוסף.

דיסקוטק (מונח, שלאחר שנות ה-90 של המאה ה-20 השימוש בו מועט, אם בכלל) הוא מועדון ריקודים בו מושמעת בעיקר מוזיקה מוקלטת (בעבר, בעיקר מתקליטים; בעבר הקרוב (עד שנות ה-2000) ולעתים גם בהווה, בעיקר מדיסקים (CD); וכיום, בעיקר מתוך רשימות השמעה של קובצי מוזיקה דיגיטליים השמורים במחשב) על ידי DJ ולא מתזמורת חיה. מילה זו למועדון ריקודים נטבעה בשנת 1941 בשם המקום "La Discothèque" שנמצא ברחוב Rue de la Huchette שבפריז, צרפת. המונח הצרפתי "Discothèque", שפירושו "תקליטיה" או "אוסף תקליטים" הוא שילוב המילים "Disque" – תקליט, והמילה היוונית "thêkê" – ארגז או תיבה. במקביל למבנה ומשמעות המילה הצרפתית (מן הלטינית) bibliothèque – ספרייה (מיוונית: bibliothêkê).

לילה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אגדת דשא":

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 12 הדפים הבאים, מתוך 12 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אגדת דשא בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "סע לאט":

סע לאט הוא אלבום הסולו העשירי של הזמר הישראלי אריק איינשטיין, והשני המשותף לו ולמוזיקאי מיקי גבריאלוב, שיצא בשנת 1974.

מחצית משירי "סע לאט" נכתבו על ידי איינשטיין עצמו. שאר השירים מתחלקים בין כותבים שאיינשטיין עבד איתם גם באלבומיו הקודמים, כמו יהונתן גפן, מאיר אריאל ושלום חנוך, לבין טקסטים של משוררים כנתן אלתרמן ולאה גולדברג, שזוהי הפעם הראשונה שאיינשטיין ביצע גרסאות מולחנות לשיריהם. בהמשך דרכו ובאלבומיו הבאים הרבה איינשטיין לבצע שירי משוררים, ובמיוחד הרבה לשוב אל יצירותיהם של אלתרמן ושל גולדברג. מיקי גבריאלוב הלחין שבעה משירי האלבום. רנדי ניומן חתום על הלחן של "Dayton, Ohio – 1903" שתורגם על ידי יהונתן גפן כ"שיר של רנדי ניומן".

האלבום משקף את מצב הרוח הלאומי ששרר בישראל של אחרי מלחמת יום הכיפורים, ובחלקו הגדול מייצג נסיגה מהקו הרוקי שאפיין את אלבומיו הקודמים של איינשטיין, שהוקלטו עם הצ'רצ'ילים ועם חבורת לול, אל כיוון אינטימי ומלנכולי יותר, המיוצג בשירים כמו "הזמן הכפרי", "ילדים של החיים", "אני אוהב אותך היום", "גן של שושנים" ואחרים. שיר הנושא "סע לאט" הוא בין השירים המזוהים יותר מכל עם דמותו הציבורית של איינשטיין, והוא מתאר קטע מתוך נסיעה של איינשטיין ומלוויו להופעה. "עיניים גדולות", הוא שיר הנושא מתוך סרטו של אורי זוהר באותו שם, בו אף שיחק איינשטיין בתפקיד משנה לצד זוהר. גרסת האלבום לשיר שונה מזו שמופיעה בסרט. השיר "הבלדה על זומטי ולבטי" הוא סוג של פארודיה על סגנון השירים של להקת כוורת ובמיוחד על "הבלדה על ארי ודרצ'י" שיצא אף הוא ב-1974. אף על פי כן, כמה מיוצאי כוורת שיתפו פעולה עם איינשטיין בחלק מאלבומיו הבאים, בעיקר יצחק קלפטר ויוני רכטר.

סע לאט בויקיפדיה