מפרץ המופרד מהים

מפרץ המופרד מהים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מפרץ המופרד מהים .
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: לגונה.

מידע רנדומלי על הביטוי "לגונה":

אַָטוֹל (באנגלית: Atoll) הוא סוג אי המצוי באוקיינוסים טרופיים. מבנהו טבעתי, פתוח או סגור, והוא למעשה שונית אלמוגים המַקיפה לגונה רדודה, שנוצרה סביב להר געש שנסחף ושקע. לעתים בולטים שרידי הר הגעש מעל המים בתוך הלגונה.

רבים מאיי האוקיינוס השקט אָטוֹלִים. קיימים אטולים גדולים ששטחם אלפי דונם, מיושבים ומכוסים צמחייה, אך מרבית האטולים זעירים, אינם מאוכלסים והצמחייה בהם מועטה.

מקור המילה "אָטוֹל" במילה "אָטהוֹלוּ" בשפת דיבהי (שפה הודו-ארית המדוברת באיים המלדיביים). היא נכנסה לשימוש במובן המקובל כיום בעקבות פרסומיו של צ'ארלס דרווין ב-1842, ובהם תיאר את האטולים כסוג של איים, והציע הסבר להיווצרותם בהתבסס על חמש שנות תצפית שערך במהלך מסעותיו באונייה "ביגל" (1831–1836).

המילה רווחת כרכיב ראשון בשמות מקומות, כגון: אטול קאפו ואטול נונו באיים המלדיביים.

ריכוזי אטולים קיימים באוקיינוס השקט (איי טואמוטו, איי קרוליין, איי מרשל, טריטוריית איי ים האלמוגים וקבוצות האיים של קיריבטי, טובלו וטוקלאו), ובאוקיינוס ההודי (באיים המלדיביים, לקשאדוויפ, ארכיפלג צ'גוס וסיישל). באוקיינוס האטלנטי אין ריכוזים גדולים של אטולים להוציא שמונה אטולים מזרח לניקרגואה השייכים למחוז סן אנדרס ופרובידנסיה בקולומביה.

לגונה בויקיפדיה