מפקד חילות שדה

מפקד חילות שדה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מפקד חילות שדה.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מלכא .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "מלכא ":
אילן מלכא (נולד ב- 21 בדצמבר 1967 בגני תקווה) הוא תת אלוף בצה"ל המשמש ראש מטה פיקוד מרכז, בעברו שימש מפקד חטיבת גבעתי בתקופת מבצע עופרת יצוקה.
עם גיוסו לצה"ל בשנת 1986 בחר לשרת בחטיבת גבעתי. בגבעתי עבר מלכא מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. עם סיום הקורס שב לחטיבה כמפקד מחלקה בגדוד רותם. ב-1990 מונה למפקד פלוגת מסלול ולאחר מכן כמפקד פלוגת החוד בגדוד. בשנת 1993 מונה למפקד האימון המתקדם בבסיס האימונים החטיבתי וב-1994 לסגן מפקד גדוד רותם.
בשנים 1995 עד 1997 למד במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה והשלים תואר ראשון במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר הלימודים מונה לקצין אג"ם של גבעתי וב-1998 לקצין אג"ם של אוגדת עזה. בשנת 2000 מונה למפקד גדוד רותם, תפקיד בו שירת עם פרוץ האינתיפאדה השנייה. בשנים 2004-2002 שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי. בשנת 2004 קודם מלכא לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד עוצבת שועלי מרום, חטיבת צנחנים במילואים ובמקביל כיהן עד 2006 כמפקד המרכז לאימון טקטי במרכז הלאומי לאימונים ביבשה. לאחר מכן יצא ללימודי תואר שני באסטרטגיה וביטחון לאומי באוניברסיטת NDU שבוושינגטון. ביולי 2007 מונה מלכא למפקד חטיבת גבעתי. הוא הוביל את החטיבה במהלך מבצע חורף חם בו נכנסו כוחות גבעתי, שריון והנדסה לרצועת עזה. במהלך הלחימה נהרגו שני חיילים מהחטיבה ושמונה נוספים נפצעו.
בתחילת 2009 השתתפה החטיבה בפיקודו במבצע עופרת יצוקה, עם תחילת המבצע השתלטה החטיבה על שכונת זייתון בדרום מזרח העיר עזה וניהלה לוחמה בשטח בנוי. לאחר המלחמה הועמד מלכא לדין משמעתי בפני האלוף יואב גלנט וקיבל הערה פיקודית, בעקבות ממצאי צוות חקירה מטכ"לי, שהעלו כי באירועים שהתרחשו ב-15 בינואר בגזרת הלחימה בשכונת תל אל הווא, "חרג מסמכותו באופן שסיכן חיי אחרים". זאת כיוון שאישר ירי ארטילרי בסמוך למתחם מיושב. יחד עימו הועמד לדין גם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אייל אייזנברג‏[1][2]. בתדרוך לעיתונאים שערך בתום הלחימה טען כי לא הייתה הגזמה בהפעלה אש‏[3]. באוקטובר 2010 נחקר במצ"ח בהוראת הפרקליט הצבאי הראשי, בעקבות אישור שנתן במהלך המבצע, להפציץ מבנה, בתקרית בה נהרגו 21 פלסטינים‏[4]. ב-2012, בתום הבדיקה של הפרקליטות הופרכו החשדות נגדו ונקבע שלא נהג ברשלנות בנסיבות העניין‏[5]. למרות סגירת התיק קבע הרמטכ"ל בני גנץ שאין לקדם את מלכא לתפקיד פיקודי‏[6].
ביולי 2009 מונה לקצין אג"ם של פיקוד המרכז. בנובמבר 2012 הוחלט למנותו לראש מטה פיקוד המרכז[7]. באוגוסט 2013 נכנס לתפקידו כראש מטה פיקוד מרכז.

נלקח מויקיפדיה