ממזכירי המדינה של ארה"ב בעבר

ממזכירי המדינה של ארה"ב בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ממזכירי המדינה של ארה"ב בעבר.
זוהי הגדרה בת 28 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רייס, שולץ, בייקר, פאוול, איגלברגר, כריסטופר, מדליין אולברייט , קולין פאוול, קונדוליסה רייס.

מידע רנדומלי על הביטוי "רייס":

אדגר רייס בורוז (באנגלית: Edgar Rice Burroughs;‏ 1 בספטמבר 1875 – 19 במרץ 1950) כתב צבאי, סופר אמריקני. ידוע בעיקר כמחבר סדרת הספרים טרזן, בארסום וכן סדרות נוספות.

אדגר רייס בורוז נולד בשנת 1875 למשפחה עשירה בשיקגו. למד באקדמיה צבאית ולאחר מכן עבד בעבודות שונות בין היתר ככורה וכבוקר. מאז שנת 1912 עסק בכתיבה. כתב ספרי מדע בדיוני, אך ייזכר תמיד כיוצרו של טרזן. במלחמת העולם השנייה שירת ככתב צבאי. נפטר בשנת 1950.

ספרי טרזן הוסרטו בהוליווד החל משנת 1918. במרוצת השנים גילמו שחקנים שונים את דמותו של טרזן. הידוע מכולם הוא ג'וני וייסמילר שסרטו הראשון כטרזן היה בשנת 1932. להנצחת הסדרה ניתן לאחד מפרברי לוס אנג'לס השם "טרזנה".

ב-2012 יצא הסרט "ג'ון קרטר" המבוסס על ספריו על המאדים.

רייס בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שולץ":

קטגוריה זו מכילה תוכניות וסדרות טלוויזיה שהופקו ושודרו ב-yes.

דף קטגוריה זה כולל את 68 הדפים הבאים, מתוך 68 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

שולץ בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בייקר":

לחצו כדי להקטין חזרה

לחצו להגדלה

האי בייקר (באנגלית: Baker Island) הוא אטול בלתי מיושב, צפונית לקו המשווה באוקיינוס השקט, 3,100 ק"מ דרומית מערבית להונולולו.

באי מצויה "שמורת הטבע האי בייקר" ששטחה 1.64 קמ"ר, וכוללת את כל שטח האי וכן 123 קמ"ר שטחי ים המקיפים את האי. האי הוא טריטוריה של ארצות הברית, ומהיותו שמורת טבע, מנוהל על ידי מנהל הדיג והבר של ארצות הברית.

ארצות הברית השתלטה על האי במסגרת חוק איי הגואנו בשנת 1856 מתוך מטרה לכרות את מחצבי הגואנו.

בשנת 1935 נעשה ניסיון כושל להתיישב באי, אולם במלחמת העולם השנייה נטשו המתיישבים את האי בשנת 1942 בשל ההפצצות של חיל האוויר היפני.

במהלך מלחמת העולם השנייה השתמשו באי כוחות צבאיים. מאז תום המלחמה נאסרה הכניסה לאי, והיא מותרת רק ברישיון מיוחד מאת מנהל הדיג והבר של ארצות הברית.

האי ממוקם בצפון האוקיינוס השקט. שטחו של האי 1.64 קמ"ר, ואורך חופיו 4.8 ק"מ. האקלים באי משווני, עם מעט גשמים ורוחות בלתי פוסקות. הנקודה הגבוהה באי – גובהה 8 מטרים מעל פני הים. אין מקורות מים מתוקים באי, ואין בו עצים. באי צומחים עשבים ושיחים נמוכים. האי משמש אתר קינון לציפורי ים רבות.

בייקר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פאוול":

אסאפה פאוול (באנגלית: Asafa Powell; ‏נולד ב־23 בנובמבר 1982) הוא אצן ג'מייקני. אלוף אולימפי, אלוף עולם, אלוף חבר העמים הבריטי ושיאן עולם.

פאוול החזיק בשיא העולם בריצת 100 מטר מיוני 2005 ועד מאי 2008, בתחילה בתוצאה של 9.77 שניות ואחר כך בתוצאה של 9.74 שניות.

פאוול היה מועמד מוביל לזכות בריצת 100 מטר באולימפיאדת אתונה 2004, אבל סיים במקום החמישי בלבד.

ב-14 ביוני 2005 בתחרות באתונה, באותו אצטדיון בו נכשל באולימפיאדה, שבר פאוול את שיא העולם בריצת 100 מטר. הוא קבע זמן של 9.77 שניות ובכך שיפר את השיא הקודם בריצה זו של טים מונטגומרי ב-0.01 שניות.

ב-11 ביוני 2006, בתחרות בגייטסהד, בריטניה, הישווה פאוול את השיא העולמי בריצת 100 מטר, זאת לאחר שחודש קודם לכן ג'סטין גטלין הצטרף אליו כמחזיק השיא העולמי.

ב-25 באוגוסט 2006, בתחרות ליגת הזהב בציריך, השווה אספה פאוול את שיאו העולמי בפעם השלישית, כשרץ 9.77 שניות, התחרות הייתה אחת האיכותיות באותה תקופה, שבה ארבעה רצים ירדו מתחת ל-10 שניות, ושניים מתחת ל-9.90 שניות.

בשנת 2006 זכה בתואר אתלט השנה בעולם.

ב-26 באוגוסט 2007 זכה פאוול במדליית הארד בריצת 100 מטר באליפות העולם באתלטיקה שנערכה באוסקה, יפן, כאשר עבר את המרחק בתוך 9.96 שניות. זהו התואר הגדול הראשון בו זכה פאוול, אך הייתה זו אכזבה גדולה בשבילו, שכן קיווה לזכות במדליית הזהב. באותה אליפות זכה במדליית הכסף בריצת 4X100 מטר שליחים יחד עם יוסיין בולט, מרויין אנדרסון ונסטה קרטר שסיימו בתוצאה 37.89 שניות, שהיוותה שיא לאומי חדש.

פאוול בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "איגלברגר":

דף קטגוריה זה כולל את 68 הדפים הבאים, מתוך 68 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

איגלברגר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "כריסטופר":

כריסטופר הראשון (בדנית: Christoffer I; ‏1219 – 29 במאי 1259) היה מלך דנמרק מ-1252 ועד למותו. הוא היה בנם של ולדמר השני, מלך דנמרק ושל אשתו השנייה, ברנגריה מפורטוגל. הוא ירש את אחיו, אריק הרביעי ואבל. כריסטופר נבחר כמלך לאחר מותו של אחיו בקיץ 1252 והוא הוכתר בחג המולד אותה שנה בקתדרלת לונד.

כריסטופר החל ליזום את המאמצים לקאנוניזציה של אחיו אריק הרביעי וכך להטיל את האשמה הישירה לרציחתו לפתחו של אחיו אבל. אם היה מוכר אריק כקדוש על ידי האפיפיור, הייתה רציחתו של אריק מדירה את בניו של אבל מכס המלכות ומבטיחה אותו לבניו של כריסטופר. משמעות הדבר הייתה שכריסטופר, כבן הצעיר מבין אחיו, ניסה למנוע מבניהם של אחיו הבכורים מלעלות לכס המלכות הדני, מהלך שלא היה מקובל אז.

כריסטופר בילה את רוב תקופת מלכותו במאבק במתנגדיו הרבים. על ידי זה שהתיר לבנו של אבל, ולדמר, להיות דוכס שלזוויג, הוא מנע מלחמת אזרחים רחבת היקף, אך כך הוא גם הפך להיות מטרה לתככים ולבגידות. באותה עת הייתה שלזוויג חלק מדרום יוטלנד והולשטיין הייתה עצמאית משלטון המלך. כריסטופר גם רכש לעצמו אויב חדש בדמותו של הארכיבישוף של לונד, יקוב ארלנדסן, שהיה מקורב מאוד למשפחתו של אבל. ארלנדסן תבע לעתים תכופות את זכויותיו בניגוד לדעתו של המלך. כריסטופר עמד על כך שהכנסייה תשלם מיסים כמו כל בעלי הקרקעות. הבישוף יקוב סירב והרחיק לכת עד כדי כך שאסר על האיכרים שחיו או עבדו על אדמות הכנסייה להתגייס לשירות צבאי תחת המלך כריסטופר. ארלנדסן היה ככל הנראה האיש העשיר ביותר בממלכה ועמד על כך שלממשלה החילונית לא תהיה כל שליטה על הכנסייה, על רכושה, או על נושאי המשרות הדתיות. הוא פשוט הטיל נידוי על המלך כדי להראות שאין בדעתו להיכנע לרצונו.

כריסטופר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מדליין אולברייט ":

בהעברה לוויקישיתוף, תבנית הרישיון המתאימה היא PD-ineligible ‏(עברית). יחד עם זאת אחת מהתבניות הספציפיות הבאות יכולה להתאים יותר:
PD-shape (עברית) │ PD-text (עברית) │ PD-textlogo (עברית) │ PD-chem (עברית) │ PD-medical │ PD-music-ineligible │ PD-juggling notation.

לחצו על תאריך/שעה כדי לראות את הקובץ כפי שנראה בעת זו.

יותר מ־100 דפים מקשרים לקובץ זה.
הרשימה הבאה מראה רק את 100 הדפים הראשונים שמקשרים לקובץ זה.
ניתן לצפות ברשימה המלאה.

מדליין אולברייט בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קולין פאוול":

עפֶר שֶלַח (נולד ב-9 בפברואר 1960). הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת "יש עתיד". לשעבר עיתונאי ופובליציסט שהתמחה בענייני ביטחון, ופרשן ספורט ישראלי.

עפר שלח נולד בקריית ביאליק, בנו של הכלכלן, איש העסקים וההיסטוריון חזי שלח. למד בתיכון עירוני י"ד בתל אביב.

בנובמבר 1977 התגייס לצה"ל, התנדב לצנחנים ושובץ בגדוד 202. בצנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. עם סיום הקורס שב לצנחנים כמפקד מחלקה בגדוד 202,, לאחר מכן שימש כמדריך בבה"ד 1 ובתפקידו האחרון שימש כסגן מפקד פלחה"ן צנחנים, בין היתר במבצע צלצל.

שלח השתתף במלחמת לבנון הראשונה כמפקד מחלקה במילואים, ובמהלך הקרבות לחם במארב נ"ט של חטיבת צנחני מילואים לשריון הסורי. לימים כתב על הקרב כי "בדקות האחרונות שלפני הפסקת האש השמיד מארב קרקעי של החטיבה אחד עשר טנקי טי- 72; זה היה המפגש הראשון של טילים מתוצרת ארצות הברית עם הטנק החדיש ביותר שייצרה ברית המועצות באותה עת, כה חדיש עד שאיש לא היה בטוח שטילי ה'עורב' אכן יחדרו את שריונו".

בשירות מילואים נוסף ב-1983 בלבנון, הפעם כמ"פ, נפצע קשה ממטען צד ואיבד את עינו. בעקבות פציעתו הוכר כנכה צה"ל. באותה שנה החל את לימודיו לתואר ראשון בכלכלה ובספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב, וסיימם בהצטיינות. בשנים 1988-1986 למד באוניברסיטת ניו יורק לתואר שני בספרות אנגלית וכתיבה.

קולין פאוול בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קונדוליסה רייס":

נטשה מוֹזגוֹבָיָה (שריימן) (ברוסית: Наташа Мозговая; נולדה ב-6 במאי 1979) היא עיתונאית, מתרגמת ומגישת טלוויזיה ישראלית.

מוזגוביה נולדה בברית המועצות ב-1979, בת לשני הורים עיתונאים. ב-1990 עלתה לישראל עם אמהּ, שלי שריימן. בגיל 12 זכתה להופעת בכורה על המסך, בסרטון פרסומת של הסוכנות היהודית. בגיל 13 נרשמה ללימודי תיאטרון בבית הספר לאמנויות בתל אביב ולאחר מכן למדה בתיכון תלמה ילין בגבעתיים.

את הקריירה שלה החלה בעיתונות הרוסית בישראל כשכתבה בעודה בת 14 מדור סאטירה צעיר בעיתון "וסטי". בנוסף, ערכה שני מוספים בעיתון זה, ותרגמה ספרים מרוסית לעברית.

בשנת 2000 עזבה את "וסטי" והחלה לעבוד ככתבת בעיתון "ידיעות אחרונות" (העיתון "וסטי" שייך לקבוצת ידיעות אחרונות). בימיו הראשונים של ערוץ ישראל פלוס, הגישה את תוכנית התחקירים "המחלקה המיוחדת", וכן את "עושים רוח", תוכנית תרבות בערוץ הראשון, ו"הבוקר השביעי", תוכנית תרבות ששודרה בימי שבת בבוקר בערוץ 2, אותה הגישה לצד דפנה שפיגלמן.

הגישה בערוץ הראשון יחד עם מני פאר את תוכנית הספיישל "ים שחור בלב", המוקדשת לקרבנות טיסה 1812 של S7 איירליינס.

קונדוליסה רייס בויקיפדיה