מלך מוקדון, אביו של אלכסדנר הגדול

מלך מוקדון, אביו של אלכסדנר הגדול
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלך מוקדון, אביו של אלכסדנר הגדול.
זוהי הגדרה בת 33 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פיליפוס.

מידע רנדומלי על הביטוי "פיליפוס":

פיליפוס השני (336-382 לפני הספירה) היה מלך מוקדון בשנים 336-359 לפני הספירה, היה אביו של אלכסנדר הגדול. פיליפוס הרחיב את גבולות ממלכתו וביסס את מצבה הכלכלי. בימי שלטונו עלתה מוקדון לגדולה ולעמדת בכורה ביוון העתיקה. ניצחונו בקרב כירונאה סימן את קץ העצמאות היוונית. מאותו הקרב עברה באופן סופי ההגמוניה מהפולייס היווניות לעבר גורמים זרים.

פילופוס נודע לא רק ככובש גדול, אלא גם כפטרון האומנויות. בימי חייו הורחב הארמון המלכותי בבירתו – פלה. הוא המשיך את מסורת קודמיו ותמך באמנים וביוצרים רבים. ראה עצמו בן התרבות היוונית הקלאסית, אף על פי שיריביו הפוליטיים, ובמיוחד דמוסתנס, נטו לקרוא לו ברברי.

פיליפוס השני היה בנו השלישי של אמינטס השלישי(אנ') ואורידיקי(אנ'). הוא נולד בפלה בירת מוקדון. בין השנים 368 – 364 לפני הספירה הוא היה בן ערובה בתבאי בזמן ההגמוניה התבנית(אנ') קצרת הימים. בזמן שהותו בתבאי היה מאהבו הצעיר של הבאוטרך(אנ') פלופידס(אנ'), שהיה מדינאי תבני נודע. בזמן שהותו בתבאי התגורר בביתו של פמנס(אנ'), גנרל תבני חשוב. בזמן שהותו בתבאי למד רבות על לוחמה יוונית ובמיוחד שימוש בחיל רגלים כבד, שלא היה מקובל במוקדון מולדתו.

פיליפוס בויקיפדיה