מלחין ומעבד ישראלי

מלחין ומעבד ישראלי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלחין ומעבד ישראלי.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: זלצר , דובי זלצר.

מידע רנדומלי על הביטוי "זלצר ":

דב (דוּבִּי) זֶלצֶר (נולד ב-26 בינואר 1932) הוא פסנתרן, מנצח, מלחין ומעבד ישראלי. חתן פרס ישראל לזמר עברי לשנת ה'תשס"ט.

ברנרד (בנו) זלצר נולד ב-1932 בעיר יאשי ברומניה, ובהמשך עבר עם משפחתו לבירה בוקרשט. כבר בינקותו בלט כישרונו המוזיקלי; בגיל חמש הוא החל ללמוד נגינה בפסנתר, ובגיל 11 כבר למד תאוריה וקומפוזיציה. כעבור שלוש שנים, בגיל 14, הלחין את המחזמר הראשון שלו, שנקרא "הארץ ללא מבוגרים" והועלה על במת "התיאטרון המקצועי לילדים" בבוקרשט. בסוף 1947 או בראשית 1948, כשהיה כבן 16, העפיל לארץ ישראל עם אחיו, חיים, במסגרת עליית הנוער; האונייה נתפסה על ידי הבריטים והוא הועבר למחנות המעצר בקפריסין. שם עברת את שמו ל"דב". לאחר מכן השלים את לימודיו בקיבוצים בית זרע ומשמר העמק. זלצר למד מוזיקה ונגינה על פסנתר במוסדות שונים בארץ, בין היתר אצל מרדכי סתר ופרנק פלג. בהמלצת פלג קיבל מלגה ללימודי המוזיקה בקונסרבטוריון בחיפה ובהמשך בתל אביב.

ב-1950, שנתיים בלבד לאחר עלייתו ארצה, נמנה עם מקימי להקת הנח"ל, התמנה למנהלה המוזיקלי הראשון והלחין ללהקה את שיריו הראשונים, בהם "הורה היאחזות" ו"יא ירח". בלהקת הנח"ל הכיר זלצר את מי שעתידה הייתה להיות אשתו (ולאחר מכן גרושתו), הזמרת גאולה גיל. הוא נסע עמה לארצות הברית ושם הופיעו בלהקת "אורנים צבר" בשירי פולקלור ישראליים. למד קומפוזיציה וניצוח באוניברסיטת ניו יורק, ניהל וניצח על מספר להקות ותזמורות בארצות הברית ובארץ. כמו כן, עסק בהוראת המוזיקה.

זלצר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "דובי זלצר":

עוּץ לי גוּץ לי (במקור בגרמנית: Rumpelstilzchen, רוּמְפֶּלְשְׁטִילִצִכֶן; תורגם לעברית גם כפליגמד או אלדד ומידד בעור אחד) היא אגדת עם גרמנית שהתפרסמה לראשונה בקובץ המעשיות שנאספו על ידי האחים גרים בשנת 1812. האגדה היא אבטיפוס של סוג מוטיב עלילתי 500 בסיווג ארנה-תומפסון.

באגדות גרמניות, "רומפלשטילץ" (Rumpelstilz, "מנענע המעמדים") הוא גובלין מפלצתי המעורר רעש מטריד באמצעות נדנוד רגלי שולחנות ועצמים דומים; הסיומת "chen" היא סופית המבטאת צורת הקטנה בגרמנית, ועל כן משמעות השם "רומפלשטילצכן" היא "רומפלשטילץ קטן". בשפות אחרות ניתנו לדמות שמות אחרים, שחלקם וריאציות על השם הגרמני, וחלקם שמות שונים לגמרי הלקוחים מן השפה המקומית. את השם העברי "עוץ לי גוץ לי" טבע אברהם שלונסקי בשנת 1965 בעת שעיבד את אגדת העם הגרמנית למחזמר עברי שפירושו "תן לי עצה, גמד שלי". בתרגומים אחרים לעברית ניתן לדמות הראשית השם "פליגמד" וכמו כן ניתן לו השם "שום שם אין לי".

מעשה במלך המחפש אישה אשר תוכל לנהל את משק הבית ולהשיב את האיזון הכלכלי בממלכה, שאבד בעקבות התרוקנות אוצר ממלכתו והבזבוז הרב. הטוחן המקומי קופץ על המציאה ומודיע למלך כי בתו מסוגלת להפוך קש לזהב. המלך כולא את בת הטוחן בחדר מלא בהררי קש שניצבים בו כישור ופלך, ומצווה עליה לטוות זהב עד הבוקר, ואם לא תצליח – תוצא להורג. לעזרת העלמה בא שדון קטן, "עוץ לי גוץ לי". השדון, מתברר, ניחן ביכולת להפוך קש לזהב; אך הוא מתנה את עזרתו לבת הטוחן בתשלום. פעמיים עולה בידה בת הטוחן להגיע עמו להסכם – אולם בלילה השלישי (והאחרון) אין לה יותר מה לתת לו; אז מבקש מתנה "אחרת" – על בת הטוחן יהיה לתת לו את הילד הראשון שייוולד לה.

דובי זלצר בויקיפדיה