מכל גדול לנוזלים

מכל גדול לנוזלים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מכל גדול לנוזלים.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גריקן .

קצת על ג'ריקן:
ג'ריקן (באנגלית: Jerrycan) הוא מכל מלבני קשיח, בעל ידית נשיאה ופייה דמוית משפך ובעלת כיסוי אטום, המיועד להובלת מים, דלק ונוזלים אחרים במשקל הניתן לנשיאה על ידי אדם אחד או שניים. ג'ריקנים עשויים ממתכת או מחומר פלסטי ונפחם נע בדרך כלל בין חמישה לעשרים ליטר.
הג'ריקן פותח ערב מלחמת העולם השנייה ובמהלכה נעשה בו שימוש נרחב על ידי צבאות גרמניה ובעלות הברית. מאז ועד היום יש לו שימושים צבאיים נרחבים למעשה בכל צבא בעולם. יש לו גם שימושים אזרחיים, במיוחד במחנאות.
כבר מראשית השימוש בג'ריקן נהוג היה לסמן את תכולתו באותיות (מים, בנזין וכו'), בין השאר על מנת להימנע ממילוי מים בג'ריקן שהכיל לפני כן דלק, מחשש להרעלה. כיום מקובל גם בחלק ממדינות העולם להבדיל בין ג'ריקנים לסוגי נוזלים שונים על ידי ייצורם בצבעים שונים.
הג'ריקן הומצא בגרמניה בשלהי שנות השלושים. שמו הרשמי שם היה Wehrmachtskanister (בתרגום חופשי מגרמנית: "מכל לשימוש צבאי"). הג'ריקן הגרמני המקורי היה עשוי מתכת ובראשו הותקנו שלוש ידיות נשיאה אופקיות מקבילות. אלו איפשרו לשאת אותו בנוחות על ידי אדם אחד (בידית האמצעית) או שניים (בשתי הידיות החיצוניות). שקעים דמויי צורת האות X בדופנות שתי פאותיו הגדולות איפשרו לנפח המכל מידה של הרחבה.
שמו של הג'ריקן ניתן לו על ידי חיילים בריטים במהלך מלחמת העולם השנייה (Jerry – כינוי לחייל גרמני בפי החיילים הבריטים (על בסיס German) ‏; Can – פחית או מכל).
המצאת הג'ריקן היוותה שיפור ניכר בהשוואה למכלי הנוזלים הצבאיים שהיו בשימוש בעת המצאתו. אלו היו עשויים לרוב פח, לא היו נוחים לנשיאה ונטו לנזילות. המכלים הצבאיים הבריטים היו ידועים לשמצה במיוחד בזירת המלחמה בצפון אפריקה. שם גרמו הנזילות מהם לאובדן עשרות אחוזים מקיבולתם, עד כדי כך שמבצעים צבאיים בריטיים בזירה זו נפגעו בשל מחסור בדלק.
יתרונות הג'ריקן על פני המכלים האחרים בני זמנו היו רבים:
נוחות הנשיאה;
נוחות הוצאת הנוזל ממנו באמצעות הפייה (ללא צורך בשימוש בכלי עבודה לשם פתיחתה);
נוחות האיחסון ללא בזבוז מקום – ובכלל זה על גבי כלי רכב – בזכות צורתו בעלת הזוויות הישרות;
היכולת לערום ג'ריקנים רבים בערימה זה על גבי זה מבלי לחשוש שהמכלים התחתונים בה יתעוותו או יתבקעו בלחץ המשקל שמעליהם;
עיצוב המכל הותיר חלל מלא אוויר בחלקו העליון. כיס אוויר זה איפשר למכל לצוף על פני מים.
נלקח מויקיפדיה