מחזאי צרפתי יליד רומניה

מחזאי צרפתי יליד רומניה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחזאי צרפתי יליד רומניה.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: יונסקו , אז'ן יונסקו.

מידע רנדומלי על הביטוי "יונסקו ":

אז'ן יונסקו (בצרפתית: Eugène Ionesco;‏ 26 בנובמבר 1909 – 29 במרץ 1994), מחזאי וסופר רומני-צרפתי, מהמחזאים העיקריים של תיאטרון האבסורד. מעבר להלעגה של מצבי החיים הבנאליים, מחזותיו עוסקים בתיאור בדידותו של האדם וחוסר התוחלת שבקיומו.

יונסקו נולד ב-1909 בסלטינה שברומניה, לאב רומני ולאם צרפתייה ממוצא יהודי. את רוב ילדותו בילה בצרפת, אך חזר לרומניה ב-1925 לאחר גירושי הוריו, שם למד ספרות צרפתית באוניברסיטת בוקרשט והתמחה בהוראת צרפתית. ב-1936 נישא לרודיקה בוריליאנו. לזוג נולדה בת, לה כתב יונסקו כמה סיפורי ילדים. ב-1938 חזר יונסקו עם משפחתו לצרפת כדי להשלים שם את עבודת הדוקטורט שלו. הוא נשאר בצרפת בעקבות פרוץ מלחמת העולם השנייה ב-1939 וחי בעיר מרסיי עד לשחרור פריז ב-1944, אז עבר לגור בבירה.

ב-1967 ביקר בישראל. קשרו לישראל נתגלה מאוחר יותר עת פרסם את האוטוביוגרפיה שלו, ובכרך השני שלה חשף את מוצאו היהודי (מצד אמו).

ב-1970 נתמנה כחבר באקדמיה הצרפתית. הוא זכה בפרסים ובתארים רבים על עבודתו הספרותית, בהם פרס ירושלים ב-1973 ותואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב.

אז'ן יונסקו נפטר בגיל 84 ונקבר בבית הקברות מונפרנאס.

יונסקו בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אז'ן יונסקו":

אוֹטוֹבִּיּוֹגְרַפְיָה היא ביוגרפיה שכותב אדם על עצמו, על חייו, על מאורעות שהשפיעו עליו ועל סביבתו, מנקודת מבט אישית. יומן זיכרונות שונה מעט מאוטוביוגרפיה. בעוד האוטוביוגרפיה מתמקדת במעשיו של הכותב במשך זמן מסוים, ליומן זיכרונות יש קריין ומבט אינטימי יותר על זיכרונותיו ורגשותיו של הכותב בתקופות שונות בחייו.

לדוגמה, אוטוביוגרפיה של גנרל במלחמת האזרחים האמריקאית יכולה לכלול חלקים העוסקים בעבדות, אחרים העוסקים במלחמת האזרחים, ואולי גם כאלה העוסקים בקריירה הפוליטית של אברהם לינקולן. אך יומן זיכרונות יתרכז בסיבותיו האישיות של הגנרל בשלן הצטרף למאבק, בהשפעת המלחמה על נפשו ומחשבתו, ובפחד והאושר שהרגיש בשדה הקרב.

בעוד חלק מהאוטוביוגרפיות נכתבות בפועל על ידי המחבר, חלקן נכתבות על ידי סופר צללים אשר משכתב את סיפור זיכרונותיו של המחבר. אין לבלבל בין אוטוביוגרפיה לבין ביוגרפיה, שכן אוטוביוגרפיה נכתבת מזווית ראייתו של המחבר אך ביוגרפיה נכתבת מזווית אחרת, שאינה של המחבר.

אז'ן יונסקו בויקיפדיה