מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3)

מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3)
פתרון תשחצים: מזל שאפשר ללמד את בני יהודה

האם יש משהו מתגמל יותר מפתרון תשחץ מאתגר? האתגר המוחי של התאמת הגדרות מבלבלות למילים או ביטויים מתאימים בהחלט מספק תחושת סיפוק עצומה. במיוחד כאשר ההגדרה מאלצת אותנו לחשוב מחוץ לקופסה ולהתבונן בהגדרה מנקודת מבט יצירתית.

בעוד שישנם מספר טכניקות לפתרון תשחצים, הגישה הטובה ביותר היא לעתים קרובות פשוט לחשוב על זה. על ידי פירוק ההגדרה לחלקים קטנים יותר ולהתמקדות במילים מפתח, ניתן לרוב להבין את הכוונה מאחוריה.

היום, נתמודד עם הגדרה מאתגרת במיוחד:

>

מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3)

הגדרה זו משלבת משחק מילים ערמומי, ושילוב של ידע ביהדות עם הבנה כללית של השפה העברית. כדי לפתור אותה, עלינו להבין את המשמעות הסמלית של "בני יהודה" בהקשר זה, וכן את המזל המרמז בהגדרה.

יהודה, אבי שבט יהודה, ידוע כמי שנתן את ברכת החכמה לבנו, יעקב. לכן, ניתן לפרש את "בני יהודה" כהתייחסות לאנשים חכמים או תלמידים.

המילה "מזל" יכולה להתפרש במספר דרכים בהקשר זה. היא יכולה להתייחס למזל ככוח מנחה או לחפץ פיזי שמסמל מזל. החיבור בין המילים "לְלמד" ו"בני יהודה" מוביל אותנו למסקנה שהמזל המדובר במשפט הוא משהו שאפשר ללמד.

בצירוף רמזים אלו, נוכל לנסות לחשוב על חפץ או מושג הקשור לחוכמה, לימוד ומזל. על ידי התאמת הרמזים הללו להגדרה, נוכל להגיע לפתרון אפשרי.

אפשרויות: קשת.

ביטויים דומים: מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3) תשבץ, מה זה מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3) בתשחץ, מה הפירוש של מזל שאפשר ללמד את בני יהודה (3) בתשחץ.