מושג בפיזיקה ומכניקה

מושג בפיזיקה ומכניקה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושג בפיזיקה ומכניקה.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מומנט.

מידע רנדומלי על הביטוי "מומנט":

תנע זוויתי הוא גודל פיזיקלי וקטורי המודד תנועה סיבובית, לפי מבנה ומסת הגוף ומהירותו הזויתית.

תנע זוויתי נשמר במערכת סגורה. במכניקה, ובפרט במכניקה של גוף קשיח, שימור התנע הזוויתי מנוצל להקניית יציבות לכלי רכב דו־גלגליים ולפעולת הגירוסקופ המכני, והוא גם הגורם העיקרי ליצירת כוכבי לכת. בתורת הקוונטים, שימור התנע הזוויתי מקל על חישוב הגדרת תגובות אפשריות בין חלקיקים.

התנע הזוויתי מזכיר בתכונותיו את תכונות התנע הקווי (התנע הפשוט והמוכר יותר, הנתפס כתנופה של גוף נע). התנע הקווי, המוגדר כמכפלת המסה במהירות, מתאר את יכולתו של גוף להמשיך בתנועתו (תכונה זו נקראת גם אינרציה; ככל שהתנע של גוף גדול יותר, כך יהיה קשה יותר להאט או להאיץ אותו): על פי חוק שימור התנע, אם לא פועלים כוחות חיצוניים אזי התנע של גוף נשאר קבוע, ועל פי החוק השני של ניוטון, כוחות גורמים לשינוי בתנע. לדוגמה, קשה יותר לעצור משאית מאשר אופנוע שנוסעים במהירות שווה, כיוון שהמסה של המשאית גדולה יותר, ולכן גם התנע שלה גדול יותר.

באופן דומה, חוק שימור התנע הזוויתי קובע שגוף מסתובב ימשיך להסתובב כל עוד לא פועלים עליו מומנטים חיצוניים. לכן, לדוגמה, כאשר שתי דיסקות בגודל זהה אך שונות במשקלן מסתובבות סביב עצמן במהירות זהה, יהיה קשה יותר לעצור את הדיסקה הכבדה יותר, מכיוון שיש לה תנע זוויתי גדול יותר.

מומנט בויקיפדיה