מושב עובדים בבקעת הירדן

מושב עובדים בבקעת הירדן
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב עובדים בבקעת הירדן.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רועי .

קצת על רועי:
רועי הוא התנחלות ומושב עובדים בבקעת הירדן, בקצה המזרחי של בקעת טמון. היישוב משתייך לארגון יישובי האיחוד החקלאי ונמצא בתחומי מועצה אזורית בקעת הירדן.
החלטה על הקמת היאחזות נח"ל במקום נתקבלה בממשלה בדצמבר 1975, תחת השם הזמני בקעות ב'. הקרקע ליישוב הופקעה מפלסטינים תושבי טובאס‏. על פי התוכנית העלייה לקרקע הייתה אמורה להיות ב-6 בינואר 1976, כאשר בשלב ראשון יתגוררו חיילי ההיאחזות באוהלים. אולם העלייה על הקרקע נדחתה בגלל העדר גרעין נח"ל זמין ותשתיות לא מוכנות. בתחילת מרץ 1976 עלה למקום גרעין אקליפטוס של הנח"ל שהועבר למקום ממאחז מסורה בפתחת רפיח וב-11 במרץ 1976 התקיים טקס העלייה על הקרקע. בשלב ראשון אוישה ההיאחזות כמפקדת בט"ש של הנח"ל משום שהעדר תשתיות לא אפשר התנהלות רגילה של היאחזות. כן הוקמו 30 דונם של גן ירק בו טיפלו בנות הגרעין. בינואר 1977 עברה ההיאחזות לתפקד כהיאחזות רגילה. בגלל העדר תעסוקה מספקת במקום שובצו 15 מבנות הגרעין לעבודה התנדבותית בבית שאן. ביולי 1977 החלה הסוכנות בהקמת אשקוביות עבור חיילי הנח"ל במקום והאזרחים שיאיישו אותו בעתיד. ב-3 ביולי 1978 אוזרח המקום‏.
המקום נקרא רועי, ראשי תיבות (רמת עוזי יאירי), לזכר עוזי יאירי, מפקד חטיבת הצנחנים, שנהרג בשנת 1975 במהלך מבצע לחילוץ בני הערובה במלון סבוי. עם זאת, על פי פרסום של ועדת השמות הממשלתית‏, השם הוא סמלי, ונלקח מהפסוק "דּוֹרִי נִסַּע וְנִגְלָה מִנִּי כְּאֹהֶל רֹעִי"‏,
כיום רק כמחצית מהחברים עוסקים בחקלאות מגדלים בגידולים שונים כגון עשבי תיבול, פרחים ודגי נוי בעיקר לייצוא, וכן פרדס וכבשים. תושבים שאינם חקלאים עוסקים במקצועות חופשיים אחרים באזור.
למושב רועי מטעי תמרים משותפים וכן הוקם פרויקט משותף עם המושב השכן בקעות לגידול פלפל בחממות.
במקום פועל פעוטון וגן-ילדים אזורי. ילדים בוגרים יותר לומדים בבי"ס יסודי "גפנים" שליד משואה ובבי"ס "ירדן" (תיכון וחטיבת ביניים) במעלה אפרים. מדריך נוער מתנועת המחנות העולים ומדריך מטעם האיחוד החקלאי מלווים את הילדים בשעות אחר הצהריים בפעילויות שונות.
נלקח מויקיפדיה