מושב ליד כפר סבא

מושב ליד כפר סבא
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב ליד כפר סבא.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ירחיב, כפר מלל .

קצת על ירחיב:
ירחיב הוא מושב באזור השרון השייך למועצה אזורית דרום השרון, מושב זה שוכן ליד היישובים נירית ומתן שנוסדו אחריו וליד הכפר ג'לג'וליה.
המושב הוקם בנובמבר 1949 על ידי מתנדבי מח"ל דוברי צרפתית‏ מצרפת, בלגיה וצפון אפריקה‏ שהשתחררו מצה"ל, הקימו את "ארגון שמחה" וקיבלו הכשרה בכפר ויתקין‏. המתיישבים היו ממגוון עדות, רובם בוגרי גימנסיה ממשפחות אמידות מחוץ לישראל‏. המקום סבל מפגעי המסתננים, ועל כן חלק מהמתיישבים עברו לכפר סבא באופן זמני, בעוד הנותרים שומרים על המקום ומעבדים את שטחה החקלאי, 3000 דונם, בגידול אבטיחים ועגבניות‏. בסוף 1951 התנחל בסמיכות למושב קבוצה גדולה של בוגרי עליית הנוער מתימן מכפר הנוער מאיר שפיה‏, כדי לחזק את המושב. בינתיים ארגון שמחה התפרק ותושביו שניהלו במקום מושב שיתופי עזבו את המקום, וגם רב יוצאי שפיה, עזבו. אז הוחלט על ידי הנותרים להסב את המקום למושב עובדים לא שיתופי‏. בספטמבר 1954 עברו למקום 42 משפחות תימניות מספסופה‏.
בראשיתו נקרא המושב "שמחה" ובשנת 1953 על פי הצעת זאב וילנאי הוסב שמו לירחיב‏, בעקבות הפסוק בספר דברים פרק י"ב: "כי ירחיב ה' אלוהיך את גבולך"
בדצמבר 1964 ניטע במושב חורשת אורנים לכבוד חיילי משמר הגבול שהגנו על המושב ושכניו מפני המסתננים‏.
מושב ירחיב התבסס לאורך השנים מאז הקמתו על חקלאות, עם השנים ענף זה דעך ונשארו חקלאים בודדים, כיום נותרה רפת אחת שממוקמת בשטחי המושב, רפת זו היא רפת ייחודית מאחר שמדובר על רפת רובוטית ללא מגע יד אדם, מהיחידות במדינה.
כיום מושב זה ממשיך ברעיון פיתוח המושב ונבנה מיני-פארק שמשמש את תושבי המושב.
נלקח מויקיפדיה

קצת על כפר מלל:
כפר מל"ל הוא מושב בין כפר סבא להוד השרון השייך למועצה אזורית דרום השרון.
היישוב נקרא על שמו של משה לייב לילינבלום שהיה פעיל ציוני והיה אחד מאנשי "חיבת ציון".
אדמות היישוב נקנו בשנת 1912 בידי הקרן הקיימת לישראל, והוא יושב בשנת 1920 על ידי עולים מהעלייה השנייה. בתחילה נקרא המקום בשם "עין חי" עד שחרב בפרעות תרפ"א, ולאחר מכן חודש ושינה את שמו לכפר מל"ל. שמו הערבי של המקום בעת שנקנו האדמות היה "ח'רבת אל-חיה" ("חורבת הנחש") וייתכן שהשם "עין חי" ניתן למקום בהשראת השם הערבי. הרחוב הראשי של מושב כפר מל"ל נקרא עד היום רחוב עין חי (כביש 402).
בשנת 1921, בעקבות מאורעות תרפ"א, ברחו מהאזור כל המתיישבים, יחד עם תושבי כפר סבא הוותיקה, ויחד איתם גם חזרו אליו והמשיכו בחייהם בו.
אריאל שרון, ראש הממשלה האחד עשר של ישראל הוא יליד המושב.
במושב פעל בית הספר היסודי ע"ש אהרונוביץ' עד שנת 2010, אז הועבר לקרית החינוך של המועצה האזורית דרום השרון סמוך לנווה ירק.