מושב בחבל לכיש

מושב בחבל לכיש
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב בחבל לכיש.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: חלמיש, שקף, עוצם, תלמים, ניר חן .

קצת על חלמיש:
חלמיש (נקראת גם נוה צוף) היא התנחלות ויישוב קהילתי דתי באזור מערב הרי בנימין, השייך למועצה אזורית מטה בנימין. חלמיש נמצא על כביש חוצה בנימין, בסמוך לכפרים נבי סאלח ודיר ניזאם ומצפון-מזרח לעיר מודיעין.

נלקח מויקיפדיה

קצת על שֶׁקֶף:
שֶׁקֶף הוא מושב עובדים במועצה האזורית לכיש, שהקימו תנועת תנועת החרות-בית"ר והסוכנות היהודית.היישוב נוסד בשנת 1981, בניסיון ליישב את אזור קו התפר כחלק מתוכנית הכוכבים של אריאל שרון לעיבוי ההתיישבות היהודית בקו התפר שבין הר חברון הגדוש בכפרים ועיירות פלסטיניים לבין האזור שממערב לו. מקור השם שקף ביישוב קדום "אום א-שקף", שמיקומו סמוך ליישוב שקף הנוכחי.
המושב ממוקם מדרום מזרח לקרית גת וממערב לחברון. המושב ממוקם בגבול שבין אזור ההר לאזור המדבר ונמצא בתוך שמורה ביוספרית. המושב עטוף בחורש טבעי ובפרחי בר רבים, בהם כלניות, רקפות, צבעונים, אירוסים ועוד. במושב מגדלים בעיקר ענבי מאכל וירקות חממה.
ב-2006 הוקם אתר קראווילות צמוד למושב, ובו שוהה גרעין "מרשם", שברובו מתבסס על מפוני היישוב תל קטיפא מגוש קטיף ותושבי אליאב (חרוב).
במרחק 500 מ' משקף, מעברה השני של גדר ההפרדה, שוכן הכפר הפלסטיני בית עווא.
נלקח מויקיפדיה

קצת על עוצם:
עוצם הוא מושב בחבל לכיש השייך למועצה אזורית לכיש. היישוב הוקם בשנת 1955 על ידי עולים ממרוקו ושם היישוב ניתן לו עקב עוצמת הקרבות במלחמת העצמאות בין צה"ל לצבא מצרים באזור.
נלקח מויקיפדיה

קצת על תְּלָמִים‎:
תְּלָמִים‎ הוא מושב מסורתי בחבל לכיש הנמצא בין קריית גת לשדרות ושייך למועצה אזורית לכיש. המושב הוקם בשנת 1950 על ידי עולים מהאי ג'רבה שבתוניסיה. שם היישוב לקוח מפסוק בספר תהילים ס"ה: "תלמיה רווה, נחת גדודיה; ברביבים תמוגגנה, צמחה תברך".
נלקח מויקיפדיה

קצת על ניר ח"ן:
ניר ח"ן הוא מושב בחבל לכיש השייך למועצה אזורית לכיש. המושב הוקם בשנת 1956 ושמו, ח"ן (58), נקרא לזכרם של 58 נוסעי מטוס "אל על" שהופל בשמי בולגריה כשנה לפני הקמת היישוב. היישוב הוקם על חלק מאדמות העיירה הערבית אל-פאלוג'ה‏, שתושביה נמלטו ממנה במהלך מלחמת העצמאות, ולא הורשו לחזור לבתיהם לאחריה[דרוש מקור]. הוא יושב בראשיתו על ידי עולים מצפון אפריקה שאליהם הצטרפו עוד עולים וכן ילידי הארץ.
נלקח מויקיפדיה