מושב באזור גדרה

מושב באזור גדרה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב באזור גדרה.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ביצרון, משגב דב .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "ביצרון":
בִּצָּרוֹן הוא מושב עובדים במישור החוף הדרומי (סמוך לגדרה), ושטחו הוא כ-5000 דונם. את היישוב ייסד גרעין של אסירי ציון מרוסיה בשנת תרצ"ה (1935), ואחד מחבריו נתן לו את שמו מהפסוק "…שובו לבצרון אסירי התקוה" ( זכריה ט', י"ב).
המייסדים היו חברי הכשרת "תל-חי קרים" שהתארגנה ברוסיה ב-1929. חברי ההכשרה עלו לארץ ישראל ב-6 ביוני 1929. בשנת 1935 הגיעו לגן יבנה, עבדו שם בפרדסי המושבה ובאותה עת בנו את הבתים הראשונים של המושב וחפרו באר מים. בשלב הראשון לא הצליחו להפיק מים מהבאר ולכן היה עליהם לשנע מים מנחל תבור ללא ציוד מתאים או הכשרה.
בשנת 1935 עלו חברי המושב על אדמתם, שניתנה להם מנחלאות גן-יבנה, ע"פי ההסכם (כמתואר בספרו של אריה קרישק-"בוני הגן", 1993), כלל השטח 30 נחלות משק, חמישה דונם לכל נחלה. בכל משק היה בית קטן שבו חדר אחד ומטבח. השירותים היו בחצר. בעשור הראשון לקיומם סבלו ממצוקה כלכלית וחברתית קשה. בשנת 1946 הצטרף אל המושב גרעין של נוטרים משוחררים מהמושבה מזכרת בתיה. את החבורה הוביל אז אריה רוז'נסקי שגם חיבר את השיר "הורה בצרון".
עד מלחמת העצמאות היה ביצרון מוקף כפרים ערבים (ברקה, בשית, קטרה). המושב היה סמוך לקו החזית עם הצבא המצרי אשר הגיע עד לגשר עד הלום, והופצץ על ידי מטוסי חיל האוויר המצרי. נשים וילדים פונו לנס ציונה וראשון לציון. הגברים נשארו להגן על המושב ולנסות להציל את התוצרת החקלאית.

יישובי מועצה אזורית באר טוביה (מחוז הדרום)

קיבוצים
חצור אשדוד

[הגדלה]

[הקטנת המפה]

מושבים
אביגדור · אורות · אמונים · באר טוביה · ביצרון · בית עזרא · גבעתי · חצב · ינון · כפר אחים · כפר ורבורג · נווה מבטח · ניר בנים · עזריקם · ערוגות · שדה עוזיהו · שתולים · תימורים · תלמי יחיאל

יישובים קהילתיים
עזר

מוסדות
מכללת אחווה · כנות

מרכז כפרי

אחווה

קואורדינטות: 31°47′45″N 34°43′28″E

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=ביצרון&oldid=15007980
קטגוריות: יישובים במחוז הדרוםמועצה אזורית באר טוביהישראל: יישוביםמושביםמושבי תנועת המושביםקטגוריה מוסתרת: ערכים בלי תמונה

נלקח מויקיפדיה