מדינה באזור הקווקז

מדינה באזור הקווקז
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מדינה באזור הקווקז.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רוסיה, ארמניה, גאורגיה, אזרבייג'ן .

מידע נוסף על הביטוי רוסיה:
הפדרציה הרוסית (ברוסית: Российская Федерация, להאזנה (מידע · עזרה) תעתיק פונטי מדויק: רַאסִייְסְקַאיָה פֶדֶרַאצְיָה) היא המדינה בעלת השטח הגדול בעולם.
שטחה של רוסיה עולה על 17 מיליון קילומטרים רבועים, מתוכם כ-13 מיליון קמ"ר באסיה וכ-4 מיליון קמ"ר באירופה.
רוסיה חולקת גבול משותף עם נורבגיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, בלארוס, אוקראינה, גאורגיה, אזרבייג'ן, קזחסטן, הרפובליקה העממית של סין, מונגוליה וקוריאה הצפונית.
רוסיה נהפכה למדינה נפרדת עם התפרקות ברית המועצות בשנת 1991.
תחת השלטון הסובייטי היא נקראה "הרפובליקה הסובייטית הפדרטיבית הסוציאליסטית הרוסית" (РСФСР, Российская Советская Федеративная Социалистическая Республика) ועם הקמתה נהפכה לפדרציה.
רוב שטחה, אוכלוסייתה ותעשייתה של ברית המועצות, אחת משתי מעצמות העל דאז, היו ברוסיה.
כתוצאה מכך, מאז פירוק ברית המועצות ירשה רוסיה את המושב הקבוע במועצת הביטחון, וכמו כן מבקשת לרשת את מקומה של ברית המועצות כמעצמה חשובה, ורואה את עצמה במובנים רבים כממשיכת דרכה.

נלקח מויקיפדיה

צפה בהגדרות נוספות הקשורות לביטוי מדינה באזור הקווקז:
מדינות העולם
מדינות אסיה
מדינות אירופה
רוסיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רוסיה":

ברית המועצות (ברוסית: Союз Советских Социалистических Республик (מידע · עזרה) (סוֹיוּז סוֹבְיֶצְקִיך סוֹצְיָלִיסְטִיצֵ'סְקִיך רֶסְפּוּבְּלִיק), ידועה גם בראשי התיבות СССР. בתרגום לעברית: ברית הרפובליקות הסוציאליסטיות הסובייטיות) הייתה מעצמת על שהשתרעה על פני כ-15% מכלל היבשה בכדור הארץ, על פני מזרח אירופה, וצפון-מרכז אסיה. לאחר מלחמת העולם השנייה היא הייתה אחת משתי מעצמות-העל בעולם (יחד עם ארצות הברית). בברית המועצות שלטה המפלגה הקומוניסטית ושיטת הממשל הייתה ריכוזית, אף כי ניתנו סמכויות מסוימות גם ל-15 הרפובליקות שמהן הורכבה המדינה.

ברית המועצות הייתה למנהיגת הגוש המזרחי-סובייטי בעולם. היא הוקמה ב-30 בדצמבר 1922 בעקבות ניצחון הצבא האדום במלחמת האזרחים ברוסיה, כאיחוד בין רוסיה הסובייטית לרפובליקות הסובייטיות של עבר הקווקז, אוקראינה הסובייטית, ובלארוס הסובייטית, שהוקמו אף הן בזמן המלחמה, והתקיימה עד להתפרקותה הסופית ב-25 בדצמבר 1991. בשטחים שהשתייכו לברית המועצות חיים כ-100 עמים שונים.

בשנת 1985 התמנה מיכאיל גורבצ'וב למנהיג ברית המועצות, והוא נקט בשורה של רפורמות משמעותיות. ב־1991 התחוללה התמוטטות המשטר הקומוניסטי, שהביאה להתפרקות ברית המועצות למספר מדינות עצמאיות, כולן בעלות כלכלה קפיטליסטית ורובן בעלות משטר המוצהר כדמוקרטי או כדמוקרטי למחצה. מקומה של ברית המועצות במוסדות הבינלאומיים, לרבות באומות המאוחדות, נתפס על ידי רוסיה, שהייתה הגדולה ברפובליקות והיוותה את מרכזה הפוליטי והתרבותי של ברית המועצות. לשתיים מן הרפובליקות שנכללו בברית המועצות (אוקראינה ובלארוס) היה ייצוג נפרד באו"ם עוד לפני התפרקותה של ברית המועצות.

רוסיה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ארמניה":

עיינו גם בפורטל

פורטל מדינות העולם הוא שער לכל הנושאים הקשורים למדינות העולם. ניתן למצוא בו קישורים אל ערי בירה, היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה, גאוגרפיה, המנונים לאומיים ועוד.

לפניך רשימה של כל הערכים בוויקיפדיה העוסקים במדינות העולם.

דף קטגוריה זה כולל את 18 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 18 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 200 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ארמניה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גאורגיה":

מזרח גאורגיה (בגאורגית: აღმოსავლეთი საქართველო) הוא חלקו המזרחי של גאורגיה, שבעת העתיקה היווה את איבריה הקווקזית. בימינו מתייחס מונח זה לאזור שנמצא ממזרח ומדרום-מזרח לרכס הליחי ומסחתי להוציא את מחוז אג'ריה. מזרח גאורגיה כולל את המחוזות ההיסטוריים הבאים: סאמצחה וג'אוואחתי (כיום סאמצחה-ג'אוואחתי), כארתלי, קאחתי, פשאבי, מתיאולתי, תושתי, חבסורתי, חבי והבירה טביליסי. בעבר במזרח גאורגיה שלטו גם: ממלכת איבריה (שבירתה מצחתה), אמירות טביליסי, ממלכת כארתלי קאחתי, המונגולים ועוד.

גאורגיה בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אזרבייג'ן ":

שער הקהילה > תחזוקה > ערכים הדרושים השלמה בנושא מדינות אירופה

קטגוריה זו מרכזת ערכים הדורשים השלמה בשל אחת או יותר מהסיבות הבאות:

אירופה · אפריקה · אמריקה · אסיה · אוקיאניה · המזרח התיכון · היסטוריה · ישראל · מחשוב · דתות · יהדות · אישים · אוכל · אמנות · קולנוע וטלוויזיה · תרבות פופולרית · ספרות · מדעי הטבע · מדעי החברה · מדעי הרוח · מדע וטכנולוגיה · צבא וביטחון · ספורט · מוזיקה · בריאות · פורטלים

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 495 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אזרבייג'ן בויקיפדיה