מגיש רדיו ישראלי, מגיש ברדיו

מגיש רדיו ישראלי, מגיש ברדיו
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מגיש רדיו ישראלי, מגיש ברדיו.
זוהי הגדרה בת 28 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: לוי, מן , פרי, זהבי, הררי, פרנס, גזית, סיאס, טיאר, מידן, גולן, גלעד, נהרי, רביד, ברקאי, אנסקי, רייכר, יוכפז, רסקין, פרידמן , ליברמן, אריאלי, וילנסקי, דודקביץ', אבוטבול, קרקובסקי, רובינזון, טיטלבוים,, מנחם פרי , ירון וילנסקי, נתן זהבי, רזי ברקאי, שמעון פרנס , אלכס אנסקי, יוסי סיאס, גבי גזית, איזי מן, דידי הררי, שמוליק טיאר, קובי מידן, אריה גולן, גדעון רייכר, בני דודקביץ', מיכה פרידמן, גולן יוכפז, ניב רסקין, אברי גלעד, ג'קי לוי, קובי אריאלי, אסף ליברמן, בני טיטלבוים, אורן נהרי , ז'וז'ו אבוטבול, יגאל רביד, יואב קרקובסקי, מנחם פרידמן, נתיב רובינזון .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי " לוי":
לֵוִי הוא בנם השלישי של יעקב ולאה, והוא אבי שבט לוי, אליו משתייכים הכהנים והלויים.
על פי ספר בראשית, לאה אמו של לוי, קיוותה כי בעלה יעקב יעדיף אותה בעקבות הולדת בנה השלישי, ומכאן מקור השם 'לוי': "ותהר עוד ותלד בן ותאמר עתה הפעם ילוה אישי אלי כי ילדתי לו שלושה בנים על כן קרא שמו לוי".
בסיפורי התנ"ך מוזכר לוי בשני סיפורים מרכזיים: בסיפור על אונס דינה אחותו‏[1], וברצף הסיפורים על מכירת יוסף‏[2].
כפי שמסופר בבראשית, כאשר ישבה משפחת יעקב ליד שכם, דינה בתו נאנסה ונחטפה בידי שכם בן חמור, אחד מנכבדי העיר. ההצעה הערמומית של בני יעקב הייתה לאפשר לשכם לשאת את דינה לאישה, ובתנאי שימול את כל זכרי העיר. לאחר שהסכימו אנשי שכם למול את עצמם, נכנסו לעיר לוי יחד עם שמעון אחיו, ועל אף הסתייגותו של אביהם – הרגו את כל יושביה. אירוע זה הטביע את חותם חום-המזג על דמותו של לוי. חותם זה משתקף באמירה הנוקבת שלה זכו שמעון ולוי מאביהם לפני מותו:
" שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים
כְּלֵי חָמָס מְכֵרֹתֵיהֶם
בְּסֹדָם אַל תָּבֹא נַפְשִׁי
בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי
כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ
וּבִרְצֹנָם עִקְּרוּ שׁוֹר
אָרוּר אַפָּם כִּי עָז
וְעֶבְרָתָם כִּי קָשָׁתָה
אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל. "‏[3]
לוי נטל חלק גם בסיפורי שנאת האחים ליוסף; כל אחיו של יוסף (למעט בנימין, אחיו מאמו) חברו כדי להתנכל ליוסף, אך התבדו כאשר גילו לאחר עשרות שנים שיוסף נמלט ממעלליהם והפך לשליט במצרים.
שלושת בניו של לוי, גרשון, קהת ומררי, ירדו איתו מצריימה. בתו יוכבד נולדה במצרים, אך רש"י כותב שהיא נולדה בין החומות, בכניסה למצרים. מזרעה של משפחה זו צמחו מנהיגי ישראל הגדולים של אותה תקופה: משה ואהרון. בספר מלאכי פרק ב נאמר " וִידַעְתֶּם כִּי שִׁלַּחְתִּי אֲלֵיכֶם אֵת הַמִּצְוָה הַזֹּאת, לִהְיוֹת בְּרִיתִי אֶת לֵוִי אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. ה בְּרִיתִי הָיְתָה אִתּוֹ הַחַיִּים וְהַשָּׁלוֹם וָאֶתְּנֵם לוֹ מוֹרָא וַיִּירָאֵנִי, וּמִפְּנֵי שְׁמִי נִחַת הוּא., דהיינו לוי היה נאמן לשם ועשה את דברו. לוי נפטר מן העולם בגיל 137 שנה‏[4], ולאותם שנות חיים בדיוק זכה גם צאצאו עמרם, אבי משה.

נלקח מויקיפדיה