מבצע צה"לי במלחמת העצמאות

ההיסטוריה של מבצע צה"לי במלחמת העצמאות

מלחמת העצמאות, גם מוכרת כמלחמת השחרור, הייתה סכסוך מזוין בין היישוב היהודי בארץ ישראל לבין מדינות ערב, שנמשך משנת 1947 ועד 1949. במהלך המלחמה, צה"ל ביצע מספר רב של מבצעים צבאיים במטרה להגן על היישוב היהודי ולהבטיח את עצמאות מדינת ישראל.

אחד המבצעים הצבאיים הבולטים של מלחמת העצמאות היה מבצע צה"לי שהתרחש בשנת 1948. מטרתו של מבצע זה הייתה לפרוץ את המצור שהוטל על ירושלים על ידי הלגיון הירדני.

המבצע החל ב-9 ביולי 1948 וכלל מתקפה על שדה התעופה עטרות, שהיה בשליטת הלגיון הירדני. כוחות צה"ל הצליחו לכבוש את שדה התעופה, ובכך לפתוח נתיב אספקה לירושלים.

לאחר כיבוש שדה התעופה עטרות, כוחות צה"ל המשיכו להתקדם לכיוון ירושלים. הם הצליחו לכבוש את השכונות שייח ג'ראח וקטמון, אך נבלמו על ידי הלגיון הירדני בשכונת אבו תור.

הלחימה בירושלים נמשכה במשך מספר חודשים נוספים. בסופו של דבר, צה"ל הצליח לכבוש את השכונות המערביות של העיר, אך הלגיון הירדני המשיך לשלוט בשכונות המזרחיות.

למבצע הצבאי במלחמת העצמאות היה תפקיד מרכזי בהבטחת עצמאותה של מדינת ישראל. המבצע סייע לפרוץ את המצור על ירושלים ולפתוח נתיב אספקה לעיר.

בנוסף לתפקידו הצבאי, למבצע הייתה גם השפעה פסיכולוגית חשובה על הלוחמים הישראלים. המבצע הוכיח כי צה"ל מסוגל לנצח את כוחות האויב ולשחרר את ארץ ישראל.

אפשרויות: בלק.

נצפה לאחרונה ב: -תשחץ ישראל היום בתאריך 23/04/2024