לפי ההגדה הפילוסוף קרב (3)

פתרון תשחצים: הפילוסוף קרב

בפתירת תשחצים, אחת ההגדרות הנפוצות היא "לפי ההגדה, הפילוסוף קרב (3)". כדי לפתור הגדרה זו, עלינו לצלול אל תוך דפי ההגדה של פסח ולגלות מי הוא הפילוסוף הקרב שמוזכר בה.

מקורות ההגדרה

ההגדה של פסח היא טקסט יהודי מסורתי המגולל את סיפור יציאת מצרים. הטקסט קרא במהלך סדר פסח, ליל חג החירות שבו יהודים בכל רחבי העולם חוגגים את שחרורם מעבדות מצרית.

בתוך ההגדה, מוזכרים חכמים ופילוסופים רבים שהשתתפו בסעודה המפורסמת של ארבעת הבנים. אחד מהם הוא פילוסוף בשם "קרב".

מי הוא קרב?

בניגוד לפילוסופים מפורסמים אחרים המוזכרים בהגדה, כגון רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה, זהות הפילוסוף קרב עלומה יותר. ישנם מספר תיאוריות לגבי מי הוא היה, אך אין הסכמה ברורה.

אחת התיאוריות מציעה שקרב הוא קיצור של המילה היוונית "קראטוס", שפירושה "כוח". זה עשוי לרמז לפילוסוף שהתמקד במושגים של אתיקה ומוסר, או לפילוסוף שהיה ידוע בעוצמת טיעוניו.

תיאוריה אחרת קושרת את קרב לפילוסוף אפלטוני בשם קראטידס. קראטידס היה תלמידו של סוקרטס וידוע בשל דעותיו על סגפנות והצורך בחיים פשוטים.

חשיבות ההגדרה בפתרון תשחצים

ההגדרה "לפי ההגדה, הפילוסוף קרב (3)" היא הגדרה נפוצה בתשחצים. זהו דוגמה קלאסית להגדרה שדורשת ידע ספציפי על טקסט או נושא מסוים. כדי לפתור הגדרה זו, פותרי תשחצים צריכים להיות בקיאים בהגדה של פסח, כמו גם בהיסטוריה של הפילוסופיה העתיקה.

אפשרויות: יומ.

ביטויים דומים: לפי ההגדה הפילוסוף קרב (3) תשבץ, מה זה לפי ההגדה הפילוסוף קרב (3) בתשחץ, מה הפירוש של לפי ההגדה הפילוסוף קרב (3) בתשחץ.