להקה ישראלית בעבר

להקה ישראלית בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: להקה ישראלית בעבר.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בנזין, תיסלם, היי פייב, נושאי המגבעת .

קצת על תסלם:
תיסלם נוסדה באולפני גלי צה"ל, שם שירתו הגיטריסט, יזהר אשדות, כעורך מוזיקלי והקלידן, יאיר ניצני, כטכנאי שידור. השניים, שכתבו וניגנו יחד, כתבו ב-1979 לאמן חדש בשם דני בסן שיר מחאה בשם "תנו לי רוקנ'רול". השיר, שהוקלט באולפן של גלי צה"ל ללא ידיעת מפקדי התחנה, הוביל את השלושה לפעול כהרכב מסודר, ואף צירפו אליהם את יושי שדה, לשירה ונגינה בגיטרה חשמלית. ללהקה ניתן השם "תיסלם", כשמה של חברת ההפקות של אשדות וניצני.
ב-1981 הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון והמצליח "רדיו חזק", כשמו של אחד הלהיטים המצליחים ביותר של הלהקה. אלבום זה הוביל את הלהקה ושיריה לזכייה בתארים כמו "להקת השנה" ו"שיר השנה". השירים באלבום נכתבו על ידי חברי הלהקה ודורי בן-זאב. האלבום יצא גם בגרסה אנגלית בשם "Loud Radio".
את אלבומם השני, "תיסלם 2" הוציאו שנה לאחר מכן, בהרכב המלא, לאחר שצירפו אליהם את הבסיסט צוף פילוסוף והמתופף סמי אבזרדל.
את אלבומם האחרון, "לאספנים בלבד", הוציאו בשנת 1983. האלבום כלל בתוכו חידושים לשירים שלהם, גרסאות כיסוי ללהקות אחרות ("קאברים") ושיתוף פעולה עם להקת "בנזין". האלבום יצא אחרי שחברי הלהקה הודיעו שהלהקה נמצאת בהליכי פירוק. לכן, חלק משירי האלבום הוקלטו בלא השתתפותם של חלק מחברי הלהקה. בשיר "חצבים פורחים", למשל, מחליפה מכונת תופים את סמי אבזרדל.
הודעת הפירוק התקבלה בצער רב ובבכי מצד הקהל במועדון והמעריצים ברחבי הארץ. הלהקה פתחה בסיבוב הופעות אחרון וב-23 באוקטובר 1983, לאחר הופעה בבאר שבע, הודיעו חברי הלהקה שזו ההופעה האחרונה שלהם.
נלקח מויקיפדיה

קצת על היי פייב:
היי פייב, בדומה ללהקות רבות אחרות מסוגה, נוסדה על ידי חברת תקליטים, במקרה זה הד ארצי, ולא בהתארגנות ספונטנית של חבריה. בשנת 1996 ערכו יעל לוי וחיים שמש, אנשי המחלקה הישראלית ב"הד ארצי" מבחני במה לצעירים, בשיתוף עם דורון ("קופי") עציוני מ”טבת הפקות" וסוללת אנשי מקצוע מגוונת "הד ארצי". מבין כמה מאות מתמודדים נבחרו חמישה שירכיבו את להקת הבנים הראשונה של ישראל: אמיר פיי גוטמן, אייל שחר, מייקל הרפז, עידן יסקין ואייל דסאו.
בשנת 1997, לאחר שנת אימונים אינטנסיבית, שבה עבדו על שירה עם מורם לפיתוח קול, אימונים בחדר כושר ולימוד ריקוד מהיסוד בסטודיו של סיגי ניסן בעזרת המורות: לילך פרידמן ואושי כהן, לאחר שהגיעו לרמה מתאימה, הודיעה "הד ארצי" על השקת הלהקה. בדומה ללהקות בנים לועזיות, גם במותג הישראלי הפכו את חברי הלהקה למובילי אופנה (מעצבי בגדים ייחודיים, סטיילינג מלוטש). באותה שנה השתתפו בפסטיגל וקטפו את המקום הראשון עם השיר "עולם אגדה".
בעזרת מסע יחסי ציבור משומן שכלל ראיון ב"מעריב לנוער" והופעות בתוכניות הבידור של דן שילון ודודו טופז, הפך האלבום הראשון, "היי פייב", להצלחה מסחרית. באלבום זה נולדו הלהיטים "אני", "יום מעונן" ו"אין לנו מה להפסיד". מספר חודשים לאחר צאתו, קיבל האלבום מעמד של אלבום זהב, לאחר מכירת 20,000 עותקים.
בספטמבר 1997, הוציאו חברי הלהקה מיני-אלבום בשם "זמן מסיבה" ובו חידושים לשירים "ריקדי", "חופשי זה לגמרי לבד" ועוד.
ביוני 1998 יצא האלבום השני של הלהקה, "כולם רוקדים עכשיו", וזכה להצלחה מסחררת, אף יותר מקודמו. בין השירים הבולטים באלבום היו שיר הנושא, "ילדי התשעים", "מקדש האהבה" ו-"Give Me a High Five". בעקבות האלבום זכתה הלהקה בתואר "להקת השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. באותה שנה השתתפו בסרט "סופר בוי" וקטפו שוב את המקום הראשון בפסטיגל עם השיר "קטן זה הכי כיף בעולם".
ב-15 בינואר 1999 הודיע מייקל הרפז כי הוא עוזב את הלהקה. מכירות הכרטיסים למופע הפרידה ממנו בסינרמה הרקיעו שחקים.
ארבעת חברי הלהקה הנותרים המשיכו בעבודה המשותפת והתקליט השלישי של הלהקה, "טייק 1", יצא ביולי 1999 (בשני חלקים – "טייק 1" ו-"טייק 2", בניסיון להתמודד עם זיופי התקליטורים). גם אלבום זה זכה להצלחה עצומה שליוותה את סיבוב ההופעות הקיצי של הלהקה, ולווה בקליפ מוערך ללהיט "עומד על צוק". באותה שנה חברי הלהקה השתתפו שוב בפסטיגל וקטפו את המקום השני עם השיר "זה כבר כאן". במהלך השנים שווקו מוצרים נלווים רבים ללהקה, בהם יומני נוער, חולצות, קלסרים ועוד.
ב-14 בפברואר 2000, במלאת ארבע שנות פעילות, הודיעה הלהקה סופית כי היא מתפרקת והוציאה את אלבום הפרידה "האחרון", אלבום אוסף שכלל קרוב לארבעים להיטים וגרסאות כיסוי בביצוע הלהקה, ואת קלטת התעודה "היי פייב הרגעים הגדולים".
בין המוזיקאים שיצרו שירים ללהקה: שי להב, חמי רודנר, חנה גולדברג, עובד אפרת, ארקדי דוכין ואיגי וקסמן.
ב-19 בפברואר 2013 נודע כי הלהקה תתאחד להקלטת שיר חדש, במסגרת פרויקט מוזיקלי של המפיק המוזיקלי של הלהקה לשעבר.
נלקח מויקיפדיה