כנר ישראלי-אמריקאי

כנר ישראלי-אמריקאי
אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פרלמן.

מידע רנדומלי על הביטוי "פרלמן":

יהודי

גריגורי (גרישה) יעקובלביץ' פרלמן (ברוסית: Григорий Яковлевич Перельман; באנגלית: Grigori Perelman; נולד ב-13 ביוני 1966) הוא מתמטיקאי רוסי-יהודי, שהתפרסם בעיקר לאחר שהוכיח את השערת פואנקרה. בשנת 2006 סירב לקבל את מדליית פילדס. נימוקי השופטים להענקת המדליה היו: "על תרומתו לגאומטריה, והתובנות המהפכניות שלו באשר למבנה האנליטי והגאומטרי של זרימת ריצ'י".

פרלמן למד בצעירותו בבית ספר תיכון מספר 239 בלנינגרד (היום סנקט פטרבורג), המתמחה בהוראת מתמטיקה ופיזיקה. בגיל 14 זכה במדליית הכסף ובגיל 16 זכה במדליית הזהב באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית. קיבל דוקטורט מהאוניברסיטה הממלכתית של סנקט פטרבורג, ולאחר מכן עבד במכון סטקלוב למתמטיקה. בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20 עבר לארצות הברית. ב-1996 חזר למכון סטקלוב למתמטיקה בסנקט פטרבורג, שם עסק בגאומטריה של יריעות רימאניות.

בנובמבר 2002 פרסם את עבודתו על השערת פואנקרה – בעיה שניסח המתמטיקאי והפיזיקאי הצרפתי אנרי פואנקרה ב-1904. ההשערה נחשבה במשך שנים לאחת הבעיות הפתוחות החשובות ביותר בטופולוגיה, והיא עוסקת באפיון של הספֵירה התלת-ממדית מבין כל היריעות מאותו ממד. בעבודתו הציג פרלמן מתווה להוכחה של "השערת הגאומטריזציה של תרסטון", שהשערת פואנקרה היא מקרה פרטי שלה. העבודה פורסמה ב-arXiv, ולא בכתב עת העובר ביקורת עמיתים, כמקובל.

פרלמן בויקיפדיה