כלי נשיפה עתיק

כלי נשיפה עתיק
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כלי נשיפה עתיק.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: חמת חלילים .

קצת על חמת חלילים:
חמת חלילים (Bagpipe) היא כלי נשיפה עתיק העשוי שק עור, מספר "חלילים" וצינור. "חלילי" הכלי מפיקים את הצליל באמצעות "לשונית כפולה" (Double reed) המורכבת משתי פיסות קנה, בדומה לאבוב (קיימות גם לשוניות סינתטיות). השק ניתן לניפוח על ידי נשיפה בצינור או על ידי שימוש במפוח ודרך החלילים מופק הצליל.
אופן הנגינה הוא על ידי לחיצה על השק המנופח ש"נושף" בחלילים. היתרון בשיטת הנגינה היא שהנעימה אינה מוגבלת ביכולת הנשיפה של הנגן.
חליל אחד, בדרך כלל (אך לפעמים גם יותר), משמש לנגינת הנעימה בכך שניתן לשנות את גובה צלילו על ידי שסתומים והחלילים אחרים הם בעלי גובה צליל קבוע אך שונה זה מזה.
המילה חמת לקוחה מן התנ"ך, ופירושה שק עור, או נאד.
שורשיה של חמת החלילים עתיקים ומשערים כי מוצאה ממרכז אסיה או במזרח התיכון. חמת החלילים המודרנית המוכרת היום התפתחה באירלנד ובסקוטלנד, וקיימות לה מקבילות בארצות רבות, כגון ה-gaita הספרדית וה-sackpipa השבדית. חמת החלילים המוכרת ביותר היא חמת החלילים הסקוטית הגדולה (GHB, Great Highland Bagpipe) וחמת החלילים האירית (Uilleann Pipes).

נלקח מויקיפדיה